Auteur Topic: is rijstemeel van Erawan nog glutenvrij  (gelezen 1177 keer)

Hanneke52

• Newbie
  • *
is rijstemeel van Erawan nog glutenvrij
« Gepost op: januari 13, 2012, 17:13:09 »
Ik gebruik al enige tijd rijstemeel, ketanmeel en tapiocameel van Erawan Brand (drie olifantjes). Achterop stond altijd glutenfree maar nu staat het er niet meer op. De ingrediŽnten zijn hetzelfde gebleven. Heb de importeur gebeld maar wist het ook niet. Is het nu niet meer gv?
Heeft iemand ervaring met dit merk. Bij mij ging het altijd prima terwijl ik zeer gevoelig ben.

VanessaM

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
Re:is rijstemeel van Erawan nog glutenvrij
« Reactie #1 Gepost op: januari 13, 2012, 18:48:14 »
Ik zou denken: als je heel gevoelig bent, de ingredienten zijn niet gewijzigd, en je hebt er geen last van dan zal het wel goed zijn.
Je kan altijd de fabrikant zelf proberen te benaderen ipv de importeur. Misschien kan die een reden geven.
Mama van Elize(01-01-08) en Sebastiaan(23-05-10).
Elize: 11-8-10 a-tTG>80. 17-9-10 nogmaals a-tTG onmeetbaar hoog. 28-9-10 Biopt. 14-10-10 Coeliakie, Marsh 3B. 10-6-11 a-tTG<4, normaal.
Sebastiaan: HLA-DQ2/DQ8 getest, neg.
Papa: HLA-DQ2/DQ8 getest, neg.
Mama: HLA-DQ2 positief, a-tTG neg.

12cook

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #2 Gepost op: januari 13, 2012, 19:30:45 »
Tenzij ze t meel opeens malen op een plek waar ook glutenbevattend meel wordt gemalen. Heeft mn ex-schoonvader gehad met rijsmeel van een reformmerk....  t Stond er trouwens wel op, in hele miniscule lettertjes.

Annikka

• Gold Member
« Reactie #3 Gepost op: januari 13, 2012, 20:36:05 »
Ik koop rijstmeel via de webshop van Amazing Oriental. Dat merk gaat bij mij goed en het is niet zo duur.
Geen officiŽle diagnose voor coeliakie. Ik eet glutenvrij sinds februari 2010. Ik verdraag ook geen soja, suiker, dierlijke melkproducten en veel E nummers. Ik heb naast glutenproblemen, chronische vermoeidheid en astma. Bij periodes heb ik last van reuma en fybromyalgie.