Auteur Topic: Vriendin gezocht !!  (gelezen 6099 keer)

Jeentje

• Newbie
  • *
  • Geslacht: Vrouw
Vriendin gezocht !!
« Gepost op: januari 12, 2012, 16:08:29 »
Hallo allemaal,

Mijn dochter Maaike is op zoek naar leeftijdgenoten met Coeliakie waarmee ze is lekker mee kan kletsen of misschien een keertje afspreken.
Ze voelt zich momenteel niet zo prettig. Zit niet lekker in haar vel.
Er heerst onbegrip op school . Ze wil dol graag met iemand in contact komen die hetzelfde ervaart wat zij ervaart.
(Via Cyberpoli kan ze niet echt terecht ,vind ze zelf)
Ik heb haar een voorstel gedaan om via dit Forum eens te kijken of er leeftijdgenoten zijn die ook wel eens ervaringen willen uitwisselen
met elkaar.
Maaike is 15 jaar (5 april wordt ze 16)  ze zit in 4VWO.
Wij zijn woonachtig in Roosendaal  (Noord Brabant)
Wie weet zijn er wel meer jongeren die er ook zoover denken ??

Groetjes

Ellie

• Gold Member
Re:Vriendin gezocht !!
« Reactie #1 Gepost op: januari 12, 2012, 19:18:10 »
Wellicht vind je iemand via dit forum, plaats ook eens een stukje in het magazine van de NCV en kijk eens op www.livaad.nl bij Glutenmaad. Succes met het vinden van een maatje, het lijkt me erg rot voor haar.
()_()
(^.^)
'(")(")'

esther90

• Newbie
  • *
« Reactie #2 Gepost op: januari 17, 2012, 19:36:36 »
hallo,

mijn naam is esther en ik ben 21 jaar. Ik heb nu via facebook een meisje gevonden via de groep
jong en glutenvrij hier zijn veel jongeren lid van, delen tips en recepten en kunnen met elkaar afspreken
en deelnemen aan activiteiten. Misschien is dit een goede tip?

Jac

• Newbie
  • *
« Reactie #3 Gepost op: april 02, 2012, 16:29:56 »
Hoi hoi!

Het lijkt mij gezellig om contact te krijgen met Maaike!
Ik eet glutenvrij ( iig tarwevrij ;) ) en ook lactosevrij.
Zelf merk ik ook dat mensen niet snappen hoe lastig het is.
Daarom eet ik bijna nooit bij vriendinnen thuis, omdat er door het eten eigenlijk altijd nog wel iets van tarwe of lactose gaat.

Ik ben trouwens ook 15 ( 16 aug word ik 16 ) en zit in 4 havo.
Ik hoor het wel als Maaike nog niemand heeft gevonden en er nog behoefte aan heeft ;)

Groetjes!

ermstrang

• Newbie
  • *
« Reactie #4 Gepost op: juni 05, 2012, 13:30:12 »
hoi mijn dochter is 16 jaar zij vind het ook nog moeilijk en wat u schrijft over school en zo dat heeft mijn dochter ook ik heb haar gevraagt of ze hier met u dochter wil over praten ze zij dat ze dat wel wil ik hoop dat maaike dat ook wil mischien kunnen ze dat ook nog met msm doen ik hoor het wel :hallo: :hallo:

Panifex

• Sr. Member
« Reactie #5 Gepost op: juni 29, 2012, 16:13:59 »
In dit topic: http://www.coeliakieforum.nl/index.php?topic=19181.0 schrijft ook een moeder over haar dochter van 15. Het gaat niet over vriendschap, maar misschien is dat toch een optie.
Glutenvrij sinds oktober '11. Tevens histamine- en fructosearm. Vrij van suiker, glutamaat, vlees, caffe´ne, alcohol, aspartaan (e.d.) en case´ne. Vergeet ik nog wat?
Juni-oktober 2012 glutenvrijstop. Ik let niet op "sporen van".

Diuz

• Full Member
« Reactie #6 Gepost op: juni 30, 2012, 22:31:32 »
Idd bij livaad kan je op leeftijd en plaats selecteren voor een maatje in de buurt

GeaA

• Newbie
  • *
« Reactie #7 Gepost op: oktober 10, 2012, 19:51:44 »
Hallo beste lezers,

Ook mijn dochter Nadine (11 jaar) heeft deze wens. Wij wonen in Wijhe (Overijssel) en zijn op zoek naar een meisje van haar leeftijd bij ons in de buurt. Nadine vindt het glutenvrije dieet op zich best te doen maar baalt dat ze op school regelmatig wordt vergeten bij traktaties, ondanks een vriendelijk briefje aan het begin van ieder schooljaar. Ze wil geen uitzondering zijn op de rest. Nadine reageert niet heel heftig als ze per ongeluk sporen van gluten binnenkrijgt.
Haar hobby's zijn jazzdansen, computeren en tekenen (mode-ontwerpen).

Alvast bedankt voor je reactie!

Groeten,
Gea
Moeder van Nadine (03-05-2001), sinds 6e jaar glutenvrij

yvonnezet

• Gold Member
« Reactie #8 Gepost op: oktober 10, 2012, 22:28:37 »
Hallo Gea,
Jammer dat jullie ter ver weg wonen, wij wonen in de Bollenstreek, want ook mijn dochter is 11 jaar en baalt dat ze ook op school met trakataties wel eens wordt vergeten en geen uitzondering wil zijn!! Hoop dat er in de buurt gereageerd wordt door iemand. Ik zou het voor Isabelle ook zo leuk vinden.  :D
Moeder van Susanne(14-10-1998) en Isabelle(27-11- 2000). Bij Isabelle in maart/mei 2006 veel antistoffen gluten in bloed. In juni 2006 biopt, geen afwijkingen. Toch op glutenvrij dieet. Sinds okt 2006 ook tarwezetmeelvrij en in januari 2007 definitief coeliakie vastgesteld na kleuring van biopt.

Ellie

• Gold Member
« Reactie #9 Gepost op: oktober 10, 2012, 22:29:58 »
Misschien kunnen ze eens chatten, gebruiken ze nog steeds MSN? Dat was "in mijn tijd" heel populair.
()_()
(^.^)
'(")(")'