Auteur Topic: obstipatie  (gelezen 523786 keer)

JosjeC

• Gold Member
Re:obstipatie
« Reactie #3120 Gepost op: juli 24, 2014, 19:44:02 »
Ah, dat klinkt heel vervelend allemaal. Goed dat ze het zo serieus nemen dan. Hoop voor haar dat het gewoon de puberteit is. De trucjes kunnen evenzogoed wel helpen, maar die kenden jullie dan misschien al wel als het al zo lang speelt.

knuffel&koester3

• Full Member
  • Geslacht: Vrouw
  • Kalmte kan u redden
« Reactie #3121 Gepost op: augustus 22, 2014, 08:50:31 »
Gister weer met mijn jongste bij de kinderarts geweest, de darmfoto is nog eens bekeken en het onderste deel van de dikke darm is dus wel degelijk uitgerekt (kon het zelf op de foto zien) hij heeft haar buik nagekeken en het was een stuk leger wat wel kan kloppen want de dag ervoor was ze best veel ontlasting kwijtgeraakt na 1 week niets. Doordat ze elke keer grote veelheden in 1 keer kwijt raakt en er zo'n tijd tussen zit vermoed hij dat ze de bekkenbodem op de verkeerde momenten aanspant en ontspand ook omdat ze sinds een tijdje plasongelukjes heeft met name s'nachts. We hebben dus een doorverwijzing gekregen naar een fysiotherapeut die bekend is met kinderen die hardnekkige obstipatie hebben. Dinsdag kunnen we er al terecht. Ben benieuwd want mijn schoonzus is bij dezelfde praktijk geweest en die is er niet enthousiast over maar wie niet waagt...
Vanmiddag starten we met picoprep om de darm weer eens goed leeg te krijgen, 30gr forlax op een dag is niet blijvend voldoende. het weekend krijgt ze nog een x picoprep en als het nodig is 2x.

Iemand een idee wat ik van die picoprep verwachten kan? is het handig om even achter luiers aan te gaan voor de nacht of loopt het niet zo'n vaart?
3 van de 5 gezinsleden moeten een glutenvrij dieet volgen. Het is nog afwachten of de jongste telg (20-10-2015) straks ook glutenvrij moet of niet, we zijn er in elk geval bedacht op.

francien71

• Gold Member
« Reactie #3122 Gepost op: augustus 22, 2014, 09:30:21 »
Yana heeft picoprep gehad vorig jaar.
Deze zorgt voor veel kramp is mijn ervaring.

Het schijnt wel een paardemiddel te zijn. Hoop dat je dochter er goed leeg van raakt

knuffel&koester3

• Full Member
  • Geslacht: Vrouw
  • Kalmte kan u redden
« Reactie #3123 Gepost op: augustus 23, 2014, 16:00:52 »
Gister heeft ze een halve beker leeggedronken meer kregen we er niet in, vanmorgen heeft ze alles opgedronken dus al met al 1.5 zakje picoprep en een halfuur geleden kwam er eindelijk een beetje los. Ben blij dat ik gister luiers heb gehaald.
3 van de 5 gezinsleden moeten een glutenvrij dieet volgen. Het is nog afwachten of de jongste telg (20-10-2015) straks ook glutenvrij moet of niet, we zijn er in elk geval bedacht op.

francien71

• Gold Member
« Reactie #3124 Gepost op: augustus 24, 2014, 09:21:22 »
Yana had "mazzel" een sonde te hebben. Kon het mooi doorheen.

Wat goed dat ze het heeft opgedronken en geweldig dat er nu ontlasting is gekomen !