Auteur Topic: kinderdagverblijf (BSO) en kosten eten.  (gelezen 5305 keer)

visserm

• Newbie
  • *
Re:kinderdagverblijf (BSO) en kosten eten.
« Reactie #15 Gepost op: december 11, 2011, 11:38:48 »
hoi,

Mijn dochter had laatst sinterklaas feest op school, hierdoor hadden ze continu rooster. Dit betekende eten op school. Broodje knakworst. Had zelf haar broodje meegeven, en een blikje knakworst, die ze mocht hebben. Toen kwam er een juf naar me toe (degene die het organiseerde) dat ik het bonnetje mocht geven van de gemaakte kosten. Heel lief, heb ik niet gedaan. Staat hier standaard in de kast, en om nu 1 euro terug te vragen, vind ik overdreven.

groet,
Michella

Moeder van Anne (2004) coeliakie sinds oktober 2010

Lirio

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #16 Gepost op: december 11, 2011, 12:44:20 »
Ik zou overigens wel gebruik maken van het declareren van de extra kosten. Ook al gaat het maar om 1 euro. Het gaat toch ook om het principe?
Anders spaar je het op en doe je het 1 keer per jaar?
19 juni 2007 Diagnose Coeliakie. Onmeetbaar hoge antistoffen in bloed. Marsh 3b/c.
2013: diagnose prikkelbare darm
"Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get"

Renate48

• Gold Member
« Reactie #17 Gepost op: december 11, 2011, 13:10:45 »
Ik ben het wel met Lirio eens, zou het desnoods niet per keer maar per maand inleveren.
Man heeft in
juli'08: lage HB-waarde tijdens test Sanquin
december"08: diagnose Marsh IIIB
geen klachten alleen bloedarmoede en osteoporose

petraw

• Gold Member
« Reactie #18 Gepost op: december 11, 2011, 14:25:26 »
Als ze het zelf aanbieden dan zou ik er zeker op ingaan! Mijn dochter is alweer een stukje ouder, maar in het half jaar dat ze nu aan het dieet bezig is, hebben we heel wat dubbele kosten gemaakt voor school, doordat ze twee keer een kamp had (groep 8 en brugklas). En zo gaat het telkens met andere gelegenheden ook. Bij het volgende kamp volgend jaar ga ik wel om vermindering van het bedrag vragen en dat is niet uit een soort van krenterigheid hoor!

yvonnezet

• Gold Member
« Reactie #19 Gepost op: december 11, 2011, 14:43:59 »
Ik heb het 1e kampjaar (jeugdwerk) dat Isabelle meeging wel vermindering van het bedrag gekregen, maar het jaar erop hadden ze berekent waar het meeste geld in gaat zitten en dat zijn de lokatiekosten en uitjes die ze maken. Dus toen moest ik de volle mep betalen. Wil er ook geen heisa van maken, dus laat het maar zo.
Moeder van Susanne(14-10-1998) en Isabelle(27-11- 2000). Bij Isabelle in maart/mei 2006 veel antistoffen gluten in bloed. In juni 2006 biopt, geen afwijkingen. Toch op glutenvrij dieet. Sinds okt 2006 ook tarwezetmeelvrij en in januari 2007 definitief coeliakie vastgesteld na kleuring van biopt.

jerlet/Demi

• Gold Member
  • mijn glutenvrije meisje
« Reactie #20 Gepost op: december 22, 2011, 11:23:15 »
Hier op school zeggen ze ook altijd dat ik mag declareren, heb ik ook nog nooit gedaan.
Vind ik weer zo'n gedoe, moet ik al die bonnetjes uit gaan pluizen, bij mij gaat het gewoon met de gewone boodschappen mee.
Groetjes Nicolette, moeder van Demi (geboren 4 0kt 2002)die sinds mei '04 coeliakie heeft en een dochter (juni '04) en een zoontje (juli '06) beide zover bekend geen coeliakie.

yvonnezet

• Gold Member
« Reactie #21 Gepost op: december 22, 2011, 11:27:45 »
Hier ook zo. Werd gisteravond nog door de klassemoeder opgebeld wat ik wilde declareren. Zo'n gedoe om dat uit te rekenen, dus laat maar!!
Moeder van Susanne(14-10-1998) en Isabelle(27-11- 2000). Bij Isabelle in maart/mei 2006 veel antistoffen gluten in bloed. In juni 2006 biopt, geen afwijkingen. Toch op glutenvrij dieet. Sinds okt 2006 ook tarwezetmeelvrij en in januari 2007 definitief coeliakie vastgesteld na kleuring van biopt.

Lirio

• Gold Member
« Reactie #22 Gepost op: december 22, 2011, 11:31:36 »
Je kunt het toch apart afrekenen bij het boodschappen doen, dan heb je 1 bon met het gv spul erop.
Ik zou het echt gaan doen hoor. Anders word een andere ouder er misschien de dupe van omdat ze denken ze declareren toch nooit wat dus we schaffen het wel af.
19 juni 2007 Diagnose Coeliakie. Onmeetbaar hoge antistoffen in bloed. Marsh 3b/c.
2013: diagnose prikkelbare darm
"Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get"

yvonnezet

• Gold Member
« Reactie #23 Gepost op: december 22, 2011, 11:33:18 »
Nee hoor afschaffen doen ze niet, er is budget per kind (niet veel), maar ik doe de gv boodschappen zo versnipperd dat het uitrekenen niet te doen is. Ik heb wel eens het overgebleven geld gekregen, dus dat is dan aan de klassenmoeders.

wallie

• Gold Member
« Reactie #24 Gepost op: december 22, 2011, 12:56:58 »
tja, als ik uit ga, of een weekendje naar een hotel, dan neem ik zo wie zo m'n eigen brood mee.

* astrid *

• Gold Member
« Reactie #25 Gepost op: december 22, 2011, 14:09:13 »
wij betalen incl schoolreisje bijv. 30 euro per jaar... naŽll betaald gewoon 15 euro... dan hoeven we niks te declareren. zo is het meteen geregeld. het gaat dus gewoon van de "verplichte" vrijwillige bijdrage van het basisonderwijs af.
naŽll: 20-11-2007<br />julynn: 20-09-2009<br /><br />- gestrand -

yvonnezet

• Gold Member
« Reactie #26 Gepost op: december 22, 2011, 14:21:54 »
Is ook een idee Astrid, heb je dat in overleg met de school gedaan of zelf zo bedacht.

* astrid *

• Gold Member
« Reactie #27 Gepost op: december 22, 2011, 14:24:16 »
dat doen ze al jaren zo eigenlijk.... er zitten ook een paar kids met diabetis op ... en ze hadden wat kinderen met noten allergie....

en idd om alles zelf te regelen als school is er NOG kans op besmetting of dat de kinderen het niet mogen eten omdat de ouders het niet vertrouwen.... tja, dan doe je de meoite voor niks...

dus we krijgen korting, moeten we het wel allemaal zelf regelen :-) prima plan vind ik ;_) .... de AC is altijd ruim op tijd met melden wat ze gaan doen en wat de kindjes dan krijgen :-)
naŽll: 20-11-2007<br />julynn: 20-09-2009<br /><br />- gestrand -