Auteur Topic: lactose beginners vragen  (gelezen 3426 keer)

elbertjoyce

• Jr. Member
  • **
lactose beginners vragen
« Gepost op: oktober 29, 2011, 19:42:04 »
hi, naast onze dochter met coeliakie hebben we ook een zoon die verdacht wordt op lactose intolerantie. Hij is nu 10 maand en heeft 100% zeker geen coeliakie, kan het ook niet krijgen (DNA). Maar nu, is hij kort op lactose vrij dieet. Hoe snel moet de buikpijn verdwijnen? Hoe verloopt het herstel hiervan bij jullie? Is het herkenbaar dat hij van bijna alles buikkrampen krijgt? Wat meestal goed gaat zijn gv witbrood, liga 1e stap, appel peer banaan, aardappel/rijst met licht verteerbare groente. En nu ook lactose vrije Kefir.
En hoe streng hoor ik zijn? Liga 1e stap krijgt hij maar nu zie ik dat er sporen van melk in kunnen zitten.
Vader en moeder van JoŽlle,Tobias en Aimťe. JoŽlle (27-12-2009) heeft coeliakie en kan slecht tegen melkproducten.

Annikka

• Gold Member
Re:lactose beginners vragen
« Reactie #1 Gepost op: oktober 29, 2011, 19:59:48 »
Mijn zoons hadden allebei koemelkeiwitallergie toen ze klein waren. Heeft jouw zoon geen koemelkeiwitallergie? Volgens mij komt dit vaker voor bij jonge kinderen dan lactose intolerantie.
Als je alles met melk weglaat heb je binnen een paar dagen een ander kind. Tenminste als het aan de melk ligt.
Verder moet je vooral goed kijken naar je kind wat hij wil of niet verdraagt. Pukkeltje rond de mond, diarree, buikpijn, spugen, rode kring rond de mond, donkere kringen rond de ogen kunnen allemaal uitingen zijn van niet verdragen van voeding.
Als het koemelkallergie is moet je superstreng zijn. Ook geen karnemelkzeep gebruiken oid.

Het is voor mij te lang geleden om iets te kunnen zeggen over specifieke producten in de supermarkt. Ze hebben allebei nog een koemelkintolerantie en dat is gemakkelijker dan een allergie.
Zoons zijn nu volwassen.
Geen officiŽle diagnose voor coeliakie. Ik eet glutenvrij sinds februari 2010. Ik verdraag ook geen soja, suiker, dierlijke melkproducten en veel E nummers. Ik heb naast glutenproblemen, chronische vermoeidheid en astma. Bij periodes heb ik last van reuma en fybromyalgie.

elbertjoyce

• Jr. Member
  • **
« Reactie #2 Gepost op: oktober 29, 2011, 21:07:42 »
hij heeft helemaal geen allergische verschijnselen. 'Alleen' heel veel buikkrampen en verdraagt bijna niets.
Vader en moeder van JoŽlle,Tobias en Aimťe. JoŽlle (27-12-2009) heeft coeliakie en kan slecht tegen melkproducten.

Lieske

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
  • Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
« Reactie #3 Gepost op: oktober 29, 2011, 22:46:46 »
Zag vandaag een advertentie van Lactosevrije melk van Campina.
Moeder van Marcel(1976) en Mark(1985).Marcel heeft Coeliakie van de huid(Dermatitis Herpetiformis) en heeft een stofwisselings ziekte en mag geen pinda's,noten,gluten,koemelk,eieren, ve-tsin,chocolade,boekweitmeel,soja enz.

Annikka

• Gold Member
« Reactie #4 Gepost op: oktober 30, 2011, 09:29:05 »
hij heeft helemaal geen allergische verschijnselen. 'Alleen' heel veel buikkrampen en verdraagt bijna niets.

Dat waren ook de verschijnselen van onze jongste zoon.
Geen officiŽle diagnose voor coeliakie. Ik eet glutenvrij sinds februari 2010. Ik verdraag ook geen soja, suiker, dierlijke melkproducten en veel E nummers. Ik heb naast glutenproblemen, chronische vermoeidheid en astma. Bij periodes heb ik last van reuma en fybromyalgie.

elbertjoyce

• Jr. Member
  • **
« Reactie #5 Gepost op: oktober 31, 2011, 08:20:09 »
dus dat kan ook nog, ik hou het zeker in gedachten.