Auteur Topic: vraag over lactosevrij  (gelezen 5353 keer)

garfield

• Newbie
  • *
vraag over lactosevrij
« Gepost op: oktober 24, 2011, 16:47:27 »
Vanmorgen had ik de bioptie en ik krijg over anderhalve week de uitslag. Nu ben ik voor de zomer 3 glutenvrij gaan eten en  voelde me stukken beter. Toen dus 3 maanden gluten voor de biopsie vandaag. Maar toen ik glutenvrij at, merkte ik na 2,5 week dat ik zo misselijk werd van melkproducten.
Ik heb ergens gelezen dat er mensen zijn die bij het starten van een glutenvrij dieet ook lactosevrij moesten eten voor 6 weken. Klopt dat? En moet dan alles weg, of kun je ook gewoon alleen yogurt en melk laten staan?
Alvast bedankt!

Annikka

• Gold Member
Re:vraag over lactosevrij
« Reactie #1 Gepost op: oktober 25, 2011, 08:00:48 »
Kijk eens verderop op dit forum bij coeliakie en lactose intolerantie.
Geen officiŽle diagnose voor coeliakie. Ik eet glutenvrij sinds februari 2010. Ik verdraag ook geen soja, suiker, dierlijke melkproducten en veel E nummers. Ik heb naast glutenproblemen, chronische vermoeidheid en astma. Bij periodes heb ik last van reuma en fybromyalgie.

alexandra1980

• Sr. Member
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #2 Gepost op: november 19, 2011, 14:52:54 »
Ik eet zelf ook lactosevrij naast glutenvrij.
Er staat geen termijn voor lactosevrij eten. Probeer het eerst een paar weken en als je dan probeert een beetje yoghurt te eten, dan merk je snel genoeg of je het verdragen kunt. Buikpijn, buikkramp en diarree kunnen dan de gevolgen zijn. Merk je er helemaal niets van, dan kun je het weer eten.
Ziektes: hashimoto (schildklier), factor v leiden en coeliakie.

Annikka

• Gold Member
« Reactie #3 Gepost op: november 19, 2011, 19:52:00 »
Je kunt ook erg verstopt raken van lactose is mijn ervaring.
Geen officiŽle diagnose voor coeliakie. Ik eet glutenvrij sinds februari 2010. Ik verdraag ook geen soja, suiker, dierlijke melkproducten en veel E nummers. Ik heb naast glutenproblemen, chronische vermoeidheid en astma. Bij periodes heb ik last van reuma en fybromyalgie.