Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
oktober 01, 2014, 22:17:03
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren

+  Coeliakieforum
|-+  Coeliakie
| |-+  Glutenvrij kopen, koken/bakken en eten
| | |-+  O'Cool in BelgiŽ
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] Omlaag Print
Auteur Topic: O'Cool in BelgiŽ  (gelezen 1621 keer)
soezepoes
"Soes"-chef
Administrator
Gold Member
Geslacht: Vrouw

Don't worry, be happy !

« Gepost op: oktober 11, 2011, 22:11:44 »

Voor onze Belgische bezoekers en mensen die wel eens in BelgiŽ boodschappen gaan doen:

Bij O'Cool hebben ze verschillende glutenvrije producten in het assortiment.
Ik heb er zelf geen ervaring mee maar de plaatjes zien er wel goed uit.  smile

http://www.ocool.be/nl/producten.asp?id=135&f=3

Mijn lief T. heeft al 30 jaar coeliakie.

Ik voeg zelf nooit zout toe aan het eten en vergeet het daarom ook nog wel eens in recepten te vermelden. Houd daar dus rekening mee en voeg het naar eigen smaak toe.

Kijk voor mijn recepten ook op http://kookdewereldrond.blogspot.nl
georges
Newbie
*

« Antwoord #1 Gepost op: oktober 13, 2011, 12:00:40 »

Hallo,
O cool heeft inderdaad sinds kort een glutenvrij assortiment. Je moet er wel rekening mee houden dat het daar veelvuldig voorvalt dat alles is uitverkocht of niet is aangevuld. Er zijn pizza's, kipnuggets, vleeskroketten, frikandellen, croissants, brood, broodjes. Wie in Belgie woont en lekker brood wil moet ook maar eens een kijkje nemen op: http://www.allervita.be. Ze hebben een groot assortiment  en het is het lekkerste wat ik al gegeten heb.

Iveeke
Full Member

« Antwoord #2 Gepost op: oktober 16, 2011, 15:50:52 »

Gisteren even het assortiment bij O'Cool gaan bekijken. 

Ik was eigenlijk best wel een beetje gefrustreerd te ontdekken dat alles van het merk 'Frisia' tarwezetmeel bevat, alsook een aantal producten van 'Pure and Free' voor mij niet kunnen, de Almondy taarten wist ik al  huilen....  Gelukkig hadden ze dan toch nog een voorraadje bladerdeeg van 'DS', dat ik straks eens kan uitproberen.

Ja, leuk hoor, dat glutenvrij assortiment, als je maar niet heel gevoelig bent.  Gelukkig heeft niet iedereen met coeliakie dit probleem  twijfel

Coeliakie ťn reageer hťťl gevoelig op alles van tarwe (MGD) (nov 2008), iGg-immuundefficiŽnt, bijnierschorsinsufficiŽntie, Ijzerstapelingsziekte, FM, RA,...
Renate48
Gold Member

« Antwoord #3 Gepost op: oktober 16, 2011, 16:17:39 »

Gisteren even het assortiment bij O'Cool gaan bekijken. 

Ik was eigenlijk best wel een beetje gefrustreerd te ontdekken dat alles van het merk 'Frisia' tarwezetmeel bevat, alsook een aantal producten van 'Pure and Free' voor mij niet kunnen, de Almondy taarten wist ik al  huilen....  Gelukkig hadden ze dan toch nog een voorraadje bladerdeeg van 'DS', dat ik straks eens kan uitproberen.

Ja, leuk hoor, dat glutenvrij assortiment, als je maar niet heel gevoelig bent.  Gelukkig heeft niet iedereen met coeliakie dit probleem  twijfel

Ik denk trouwens dat je Fria bedoeld. Inderdaad lekker brood, vond mijn man ook.

Man heeft in
juli'08: lage HB-waarde tijdens test Sanquin
december"08: diagnose Marsh IIIB
geen klachten alleen bloedarmoede en osteoporose
en nu na 2 1/2 jaar dieet nog Marsh 2 en dat valt zwaar tegen
yvonnezet
Gold Member

« Antwoord #4 Gepost op: oktober 17, 2011, 01:08:30 »

Huh, Almondy taarten bevatten toch geen tarwezetmeel??

Moeder van Susanne(14-10-1998) en Isabelle(27-11- 2000). Bij Isabelle in maart/mei 2006 veel antistoffen gluten in bloed. In juni 2006 biopt, geen afwijkingen. Toch op glutenvrij dieet. Sinds okt 2006 ook tarwezetmeelvrij en in januari 2007 definitief coeliakie vastgesteld na kleuring van biopt.
toensie
Sr. Member

« Antwoord #5 Gepost op: oktober 17, 2011, 09:42:50 »

Huh, Almondy taarten bevatten toch geen tarwezetmeel??

Ik mag hopen van niet.

Groetjes Jose,  Mama van Firyel (4jaar) die sinds eind nov. 2010 de diagnose Coeliakie heeft gekregen. Kijk hier voor ons hele verhaal http://levenzondergluten.blogspot.com/
Iveeke
Full Member

« Antwoord #6 Gepost op: oktober 17, 2011, 09:50:52 »

Euh, ja ik bedoelde inderdaad het merk 'Fria' ;-)
Enne er zit geen tarwezetmeel in Almondy, maar wel glucose (of was het dextrose) en daar reageer ik ook op... ikke hťťl gevoelige darmpjes ;-)

Sorry voor de spraakverwarring!

Coeliakie ťn reageer hťťl gevoelig op alles van tarwe (MGD) (nov 2008), iGg-immuundefficiŽnt, bijnierschorsinsufficiŽntie, Ijzerstapelingsziekte, FM, RA,...
tine
Gold Member

Nulglutendieet

« Antwoord #7 Gepost op: oktober 17, 2011, 17:47:21 »

Deze taarten van Almondy bevatten geen gluten, tarwezetmeel en MGD:

- citroen (Cheese Cake Lemon)
- chocola (Dark Chocolate)
- amandelen (Almond Tarte)

Ik weet alleen niet of je er nog aan kunt komen. Ikea verkoopt ze niet meer, grote AH's soms 1 soort, de Jumbo verschilt ook per filiaal. knipoog

Mijn zoon (14) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.
soezepoes
"Soes"-chef
Administrator
Gold Member

Don't worry, be happy !

« Antwoord #8 Gepost op: oktober 17, 2011, 21:53:51 »

Gluten en tarwezetmeel zitten in geen enkele taart van Almondy.

Ik voeg zelf nooit zout toe aan het eten en vergeet het daarom ook nog wel eens in recepten te vermelden. Houd daar dus rekening mee en voeg het naar eigen smaak toe.

Iveeke
Full Member

« Antwoord #9 Gepost op: oktober 17, 2011, 21:55:07 »

Deze taarten van Almondy bevatten geen gluten, tarwezetmeel en MGD:

- citroen (Cheese Cake Lemon)
- chocola (Dark Chocolate)
- amandelen (Almond Tarte)

Ik weet alleen niet of je er nog aan kunt komen. Ikea verkoopt ze niet meer, grote AH's soms 1 soort, de Jumbo verschilt ook per filiaal. knipoog

Hť, leuk om te weten!!  Ik denk dat ik die Dark Chocolate bij O'Cool zag liggen... een volgende keer toch maar eens extra nakijken  ;-)

soezepoes
"Soes"-chef
Administrator
Gold Member

Don't worry, be happy !

« Antwoord #10 Gepost op: oktober 17, 2011, 22:15:32 »

Voor degenen die een tripje (in BelgiŽ) wel zien zitten om veel lekkers in huis te halen..er is zaterdag een glutenvrije markt smile
Instituut Paul Lambin
Chapelle aux Champs
Woluwe St Lambert

De markt begint om 9.30u en eindigt om 12u.

Pagina's: [1] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte