Auteur Topic: IJgenwijs, Streekbos Enkhuizen  (gelezen 2592 keer)

*Michelle*

• Jr. Member
  • **
  • Geslacht: Vrouw
IJgenwijs, Streekbos Enkhuizen
« Gepost op: september 22, 2011, 22:08:26 »
Ik heb net een teametentje gehad in het restaurant IJgenwijs in het streekbos hier in enkhuizen. Collega's hebben het geregeld, ook het glutenvrije gedeelte (na overleg) voor mij. Ik wist van te voren niet of het wel goed zou gaan maar ik heb echt super gegeten!

Ik heb van te voren een briefje mee gegeven met wat wel en niet mag. Dat is aan de kok doorgegeven en die zou het regelen.

Vooraf lekker glutenvrije bolletjes met kruidenboter en nog iets. Ik vond het brood erg lekker en bij navraag kreeg ik het adres van glutenvrijbakken.nl. Daar hadden zij het gekocht. Het adres stond op een kaartje met daarbij een foldertje over het dieet. Dat foldertje hadden zij gebruikt voor informatie.

Er was een lopend buffet in italiaanse stijl. Ik kreeg een eigen bord met daarop een zalmmoot en een groot stuk vlees, aardappels uit de oven en nog wat groente. Als toetje kreeg ik een lekkere fruit salade. Mijn collega's hadden meer keus dan ik, maar als ik vanavond glutenvol had mogen eten, dan had ik niet lekkerder gegeten dan nu.

Een aanrader dus!!

yvonnezet

• Gold Member
Re:IJgenwijs, Streekbos Enkhuizen
« Reactie #1 Gepost op: september 22, 2011, 23:21:42 »
 :duimop:
Moeder van Susanne(14-10-1998) en Isabelle(27-11- 2000). Bij Isabelle in maart/mei 2006 veel antistoffen gluten in bloed. In juni 2006 biopt, geen afwijkingen. Toch op glutenvrij dieet. Sinds okt 2006 ook tarwezetmeelvrij en in januari 2007 definitief coeliakie vastgesteld na kleuring van biopt.

lizet

• Gold Member
« Reactie #2 Gepost op: september 23, 2011, 09:28:25 »
Enkhuizen he! Daar moet je zijn...  :D

Ellie

• Gold Member
« Reactie #3 Gepost op: september 23, 2011, 09:44:03 »
Wow, wat een service  :duimop: Vergeet je niet om hen op het Livaad te zetten?
()_()
(^.^)
'(")(")'

petraw

• Gold Member
« Reactie #4 Gepost op: september 23, 2011, 17:32:19 »
Wat leuk om te lezen, Michelle! Ben benieuwd of ze in andere restaurants van IJgenwijs ook zo goed rekening kunnen houden met een glutenvrij dieet.

Heleen-tjuh

• Full Member
  • Sinds nov. 09 coeliakie na biopt en bloedonderzoek
« Reactie #5 Gepost op: september 23, 2011, 18:25:02 »
wat grappig!! Dat is bij mij om de hoek!!!
Dochter (2011) ook coeliakie. Januari 2014 vastgesteld. Antistofwaarde van 128.