Auteur Topic: borstvoeding & melk drinkende moeder  (gelezen 3866 keer)

elbertjoyce

• Jr. Member
  • **
borstvoeding & melk drinkende moeder
« Gepost op: september 11, 2011, 19:54:29 »
Heeft er iemand ervaring met een baby die klachten krijgt van een smokkelende moeder?? Als ik lactose neem, lijkt babylief er meer last van te hebben dan ik. Mijn zoontje is heel ziek geweest, heel veel buikpijn, tot de dag dat ik geen melk meer dronk maar overging op lactose vrij. Eerst leek het toeval dat het beter ging, maar toen ik wat smokkelde ging het weer slechter met hem. Nu doe ik heel goed mijn best en .... HIJ SLAAPT S NACHTS!! (dikke hoera & fingers crossed)
Vader en moeder van JoŽlle,Tobias en Aimťe. JoŽlle (27-12-2009) heeft coeliakie en kan slecht tegen melkproducten.

Annikka

• Gold Member
Re:borstvoeding & melk drinkende moeder
« Reactie #1 Gepost op: september 11, 2011, 20:23:34 »
Ja, ik herken dit. Zelfs bij een miniem stukje kaas gilde zoonlief het huis bij elkaar vanwege de buikpijn.
Sterkte!
Geen officiŽle diagnose voor coeliakie. Ik eet glutenvrij sinds februari 2010. Ik verdraag ook geen soja, suiker, dierlijke melkproducten en veel E nummers. Ik heb naast glutenproblemen, chronische vermoeidheid en astma. Bij periodes heb ik last van reuma en fybromyalgie.

elbertjoyce

• Jr. Member
  • **
« Reactie #2 Gepost op: september 12, 2011, 12:32:20 »
dus ik ben niet gek geworden!! dat kind heeft zoveel buikpijn gehad, eerst na zwaarder verteerbaar voedsel, later na alles. Vooral waterdunne diarree na brood. Hij is getest en tot onze verbazing geen coeliakie. De klachten werden ook niet minder toen hij geen gluten meer kreeg, maar wel zodra ik met lactose stopte... nog steeds herkenbaar?
Vader en moeder van JoŽlle,Tobias en Aimťe. JoŽlle (27-12-2009) heeft coeliakie en kan slecht tegen melkproducten.

Annikka

• Gold Member
« Reactie #3 Gepost op: september 12, 2011, 14:18:33 »
Ik zat toen nog niet zo in het glutenverhaal.
Met het stoppen van de koemelk bleven de supergevoelige darmpjes. Door het weglaten van alles met koemelk ging het wel een stuk beter. Jongste zoon had toen ook ademhalingsklachten.
Ik was na de bevalling doodmoe en had veel bloed verloren. Daarbij was zoonlief een grote drinker. Borstvoeding geven werd mij toen te zwaar en heb helaas met borstvoeding moeten stoppen.
Zoonlief heeft toen nutrilon pepti gehad. Volgens mij verdroeg hij ook dat niet goed want hij had elke dag zeker 5 poepluiers met groene poep. We zijn toen niet op nog andere voeding overgegaan omdat we dat niet konden betalen. Er was toen geen enkele vergoeding voor babies met een koemelkallergie. En wij hadden een peuter en een baby met koemelkallergie. Oudste zoon kreeg sojamelk van nutrilon.

Ondertussen zijn mijn zoons 20 en 22. Oudste zoon verdraagt melk nog steeds niet goed, maar heeft nu een intolerantie. Jongste zoon heeft ook geen koemelkallergie meer, maar eet nauwelijks dierlijke producten.
Geen officiŽle diagnose voor coeliakie. Ik eet glutenvrij sinds februari 2010. Ik verdraag ook geen soja, suiker, dierlijke melkproducten en veel E nummers. Ik heb naast glutenproblemen, chronische vermoeidheid en astma. Bij periodes heb ik last van reuma en fybromyalgie.

Annikka

• Gold Member
« Reactie #4 Gepost op: september 12, 2011, 14:21:26 »
dus ik ben niet gek geworden!! dat kind heeft zoveel buikpijn gehad, eerst na zwaarder verteerbaar voedsel, later na alles. Vooral waterdunne diarree na brood. Hij is getest en tot onze verbazing geen coeliakie. De klachten werden ook niet minder toen hij geen gluten meer kreeg, maar wel zodra ik met lactose stopte... nog steeds herkenbaar?

Nee, je bent zeker niet gek. Ik had bij mijn oudste al vrij snel het gevoel dat er iets mis was en verdacht koemelk. Door de huisarts en het CB werd ik voor een overbezorgde moeder versleten. Pas na een halfjaar zeuren werd ik eindelijk doorverwezen naar de kinderarts. Zoonlief kreeg een huidtest en binnen vijf minuten was er de diagnose koemelkeiwitallergie. Maar werkten zijn darmen toen al zo slecht dat hij de ene na de andere allergie kreeg. Op zeker moment zijn we bij een homeopathisch arts terecht gekomen en konden we langzaamaan weer voeding gaan opbouwen.

elbertjoyce

• Jr. Member
  • **
« Reactie #5 Gepost op: september 12, 2011, 14:28:59 »
maar is dit  nou een probleem van hem of van mij? ik kan me voorstellen dat hij schadelijke stoffen binnenkrijgt door mijn melk. BV bevat ook lactose dus hij kan bijna niet lactose intolerantie hebben...?...

Annikka

• Gold Member
« Reactie #6 Gepost op: september 12, 2011, 15:46:24 »
Destijds (20 jaar geleden) gaf de diŽtiste aan dat het een probleem kon zijn bij mijn zoon als ik melkproducten nam.
Voor mezelf was het ook niet gezond. Ik voelde me beter toen ik geen melkproducten nam. Ben opgegroeid met het idee dat koemelk heel erg gezond is. Voor mij was dat niet zo, want ik heb lactose intolerantie en voordat ik wist dat ik geen gluten verdraag, verdroeg ik alle koemelkproducten niet goed.

Ik heb me net als jij afgevraagd of er misschien afvalstoffen oid in mijn bloed zaten waardoor mijn zoon ziek werd. Het antwoord weet ik helaas niet.

elbertjoyce

• Jr. Member
  • **
« Reactie #7 Gepost op: september 12, 2011, 19:16:15 »
kon je wel lactose arme producten nemen zoals oude kaas en biogarde?

Annikka

• Gold Member
« Reactie #8 Gepost op: september 12, 2011, 20:16:31 »
Nee, helemaal niets. Met lactose intolerantie had dat wel gekund, maar mijn kinderen hadden koemelkeiwitallergie.