Auteur Topic: Walnootsnoepjes  (gelezen 1653 keer)

Annikka

• Gold Member
Walnootsnoepjes
« Gepost op: september 10, 2011, 10:05:41 »
Deze snoepjes vinden wij erg lekker en we eten ze meestal als een soort koekje bij de thee 's avonds. De snoepjes moeten in de koelkast bewaard worden en het is het lekkerst als ze een dag in de koelkast op smaak komen.
Ik weet de hoeveelheden niet zo precies. Ik maak het op gevoel. Het is belangrijk dat je net zoveel honing toevoegt tot je er samenhangende balletjes van kunt maken.

Nodig: 1 zakje walnoten (bij de Aldi in Duitsland een euro per zakje goedkoper), paar korreltjes zout, 1/2 theelepel citroenaroma van Baukje of wat geraspte schil van een biologische citroen, 1 eetlepel (riet)suiker of oerzoet, wat kaneel naar smaak, honing, kokos.
Doe de walnoten in de keukenmachine en maal ze fijn. Doe er dan de overige ingrediŽnten bij (behalve de kokos) en wees voorzichtig met de honing. Toevoegen kan altijd en als je teveel hebt moet je er weer walnoten bij doen.
Als het een samenhangende massa is, er balletjes van maken en ze op een bord leggen. Dan de balletjes door de kokos rollen en in een bakje doen. Ipv kokos kun je ook kiezen voor fijngehakte hazelnoten of suiker met kaneel.
Geen officiŽle diagnose voor coeliakie. Ik eet glutenvrij sinds februari 2010. Ik verdraag ook geen soja, suiker, dierlijke melkproducten en veel E nummers. Ik heb naast glutenproblemen, chronische vermoeidheid en astma. Bij periodes heb ik last van reuma en fybromyalgie.

Lieske

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
  • Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
Re:Walnootsnoepjes
« Reactie #1 Gepost op: september 10, 2011, 10:11:56 »
lijkt me wel wat om eens te maken,maar dan voor mezelf,zoon mag geen noten.
Moeder van Marcel(1976) en Mark(1985).Marcel heeft Coeliakie van de huid(Dermatitis Herpetiformis) en heeft een stofwisselings ziekte en mag geen pinda's,noten,gluten,koemelk,eieren, ve-tsin,chocolade,boekweitmeel,soja enz.

Annikka

• Gold Member
Re:Walnootsnoepjes
« Reactie #2 Gepost op: september 10, 2011, 12:55:45 »
Echt jammer dat jouw zoon zo weinig kan eten.

Toen wij op vakantie waren afgelopen week, hebben we flink nootjes ingeslagen bij een Aldi en een Nettorame in Duitsland. Echt leuk om daar te winkelen. Helaas geen glutenvrij schap gezien.
Geen officiŽle diagnose voor coeliakie. Ik eet glutenvrij sinds februari 2010. Ik verdraag ook geen soja, suiker, dierlijke melkproducten en veel E nummers. Ik heb naast glutenproblemen, chronische vermoeidheid en astma. Bij periodes heb ik last van reuma en fybromyalgie.