Auteur Topic: Studenten in Utrecht?  (gelezen 34408 keer)

maris1990

• Newbie
  • *
Studenten in Utrecht?
« Gepost op: september 02, 2011, 10:16:51 »
Hoi iedereen,

ik ben op zoek naar studenten in Utrecht, die het misschien leuk vinden is wat af te spreken?
Zelf woon ik op kamers in Utrecht en eigenlijk ken ik niemand die ook coeliakie heeft. Het leek me dus leek is wat mensen te spreken!
Misschien kunnen we is samen koken of uit eten?

Groetjes,
Mariska

Marjosje

• Jr. Member
  • **
  • Geslacht: Vrouw
Re:Studenten in Utrecht?
« Reactie #1 Gepost op: september 02, 2011, 11:48:43 »
Hey,

ik studeer in utrecht maar woon in zeist (in zo'n flat van de ssh, weet niet of je het kent;)). Stuur anders maar een pb'tje voor mn emailadres, dan kunnen we zo een keertje misschien wat afspreken;)
April 2010 diagnose coeliakie

Dance

• Full Member
« Reactie #2 Gepost op: september 02, 2011, 12:12:26 »
Wat leuk!
Ik woon in Amsterdam maar kan jullie alvast aanraden: de oude muntkelder, pannekoekenrestaurant op de oude gracht, Utrecht! Heerlijke glutenvrije pannekoeken! en iedere dinsdag studentenkorting: onbeperkt eten voor 10 euro!

Tof-feetje

• Full Member
  • Jose
« Reactie #3 Gepost op: september 02, 2011, 12:15:35 »
De Zakkendrager is ook een heel leuk klein restaurant in Utrecht(zit in de zakkendragersteeg die grenst aan de oude gracht). Ik woon of studeer niet in Utrecht maar in Den Haag dus daar kan ik je niet mee helpen(je mag best eens in Den Haag komen eten hoor, weet alleen dat de trein verbinding een ramp is).
Al bijna mijn hele leven glutenvrij.

Marjosje

• Jr. Member
  • **
« Reactie #4 Gepost op: september 02, 2011, 13:40:28 »
Handig die adresjes;) Dance, weet jij nog leuke adresjes in amsterdam om te gaan eten? paar vriendinnen wonen daar en het is altijd makkelijk om te hebben;)
de treinverbinding den haag utrecht, maar ook leiden utrecht is echt een ramp inderdaad;)

Weidelied

• Jr. Member
  • **
« Reactie #5 Gepost op: september 02, 2011, 23:36:31 »
Hoi,

Ik ben net klaaar met mijn studie en werk sinds kort in Utrecht. Ik zal ook in de komende maanden naar Utrecht verhuizen.

Cafe Olivier in Utrecht serveert glutenvrije bier op een prachtige locatie: een oude kerk op Achter Clarenburg 6a direct naast Hoogcatherijne:
http://utrecht.cafe-olivier.be/content/home

Je kan er ook glutenvrij eten: in ieder geval hebben ze GV brood, GV patat, mayonaise en salade.

Lijkt me leuk om soms samen uit eten te gaan in utrecht.

grt. Lidewij

Dance

• Full Member
« Reactie #6 Gepost op: september 03, 2011, 17:37:56 »
Het eerste adresje dat me te binnen schiet in Amsterdam is: De Italiaan. http://www.deitaliaan.com/
Glutenvrije Pizza's en pasta's!! een klein restaurantje dus wel reserveren!!

Pannekoeken bij Pancakes!
http://www.pancakesamsterdam.nl/

Anniek

• Newbie
  • *
« Reactie #7 Gepost op: september 07, 2011, 21:49:11 »
Hoi allemaal,

Ik ben ook student in Utrecht en ken ook geen andere glutenvrije studenten hier! Maar het lijkt me wel leuk om een keertje af te spreken!! Of lekker zelf koken of uit eten!

Misschien kunnen we mail adressen uitwisselen?

Groetjes Anniek

Dance

• Full Member
« Reactie #8 Gepost op: oktober 24, 2011, 15:47:22 »
hoi utrechtse mensen,
Ik ben vorige week met een gezelschap uit eten geweest bij Popocatepetl www.popo.nl
een mexicaans restaurant waar ik zonder problemen heerlijk heb gegeten en betaalbaar!

Ik koos een fejita gerecht maar ipv die wraps kreeg ik tarwetortilla kreeg ik tacoschelpen erbij! heerlijk! en geen last van gehad. ze weten van alles precies wat wel en niet kan.

dit restaurant zit ook in andere steden!

ing

• Full Member
« Reactie #9 Gepost op: november 03, 2011, 16:58:22 »
Afgelopen weekend gegeten bij Het Zuiden in de Mariastraat in Utrecht. Goed verzorgd en prima prijzen! Eten was heerlijk, nergens last van gehad. En ze hadden zelf gv brood bij het voorgerecht maar dit was de kok vergeten, dus toen kreeg ik een extraatje bij het hoofdgerecht! Echt een aanrader!
Sinds september 2006 glutenvrij. De diagnose kwam nog aardig als een verrassing. Maar ook als studente is er goed mee om te gaan!

willeemijnnn

• Jr. Member
  • **
« Reactie #10 Gepost op: april 12, 2012, 20:59:13 »
Hebben jullie een gedeelde keuken? Ik ben aan het zoeken naar een kamer in Utrecht met een eigen keukentje, maar vind nog niet zo snel iets (weet nog niet zeker of ik in Utrecht ga studeren, dus ben niet hard op zoek).
Glutenvrij sinds september 2005

Lirio

• Gold Member
« Reactie #11 Gepost op: april 12, 2012, 23:47:51 »
willemijn toen ik studeerde had ik nog geen coeliakie en wel een gedeelde keuken. Maar mijn overige huisgenoten jatte steeds mijn spullen en lieten ze dan smerig staan of ze namen dingen mee naar hun kamer zelfs. Ook was het er erg vies.
Ik bewaarde dus mijn eigen keukengerei op mijn eigen kamer en ook mijn eigen serviesgoed. Ik maakte dan eerst de keuken schoon zo goed en zo kwaad als dat ging en ging dan pas koken. Wat ik ook vaak deed was alles op mijn kamer snijden en voorbereiden en dan met pan en al naar de keuken brengen en daar koken.

Dus ik denk dat je met coeliakie best een gedeelde keuken kunt hebben maar dat je dan je gewoontes daar wat op aan moet passen en het gezamelijk koken moet je misschien ook maar even laten voor wat het is totdat je je daar zeker en sterk genoeg voor voelt om dat met je huisgenoten te delen en ze het uit te leggen.

Als je een koelkast deelt zou ik alles goed verpakt daar gewoon inzetten. Overigens ligt hier in de vriezer ook gewoon een zak brood van mijn man tussen de andere dingen. Nog nooit problemen mee gehad, want alles is verder goed verpakt. Dus ik denk dat dat zo wel goed gaat.

Zou dat niet wat zijn?
19 juni 2007 Diagnose Coeliakie. Onmeetbaar hoge antistoffen in bloed. Marsh 3b/c.
2013: diagnose prikkelbare darm
"Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get"

Marjosje

• Jr. Member
  • **
« Reactie #12 Gepost op: april 13, 2012, 09:42:04 »
Hey
Ik woon ook op kamers in de buurt van utrecht. Ik moet mijn keuken delen met 7 anderen en het gaat prima. Ik heb ze gelijk vertelt dat ik glutenvrij moet eten en wat dat voor hun betekent.
Mijn spullen zet ik gewoon in de koelkast, dingen als boter staat groot op dat het gv is en dat ze er vanaf moeten blijven. En dat gaat prima. Ook heb ik mijn eigen kastje (net als iedereen).
Bij ons wordt nooit wat gejat qua voedsel, dus wat lirio vertelt is dus lang niet overal zo!

En een keer in de week eten we hier samen, allemaal glutenvrij. Nog nooit een probleem geweest (gv avondeten is ook heel simpel).

Ik denk dat een eigen keuken niet nodig is, bij mij gaat het prima om de keuken te delen. En ik zou juist wel gezellig met je huisgenoten gaan eten, want het is heel simpel om gv te koken natuurlijk (zeker als je meehelpt).

Succes met het zoeken van een kamer. Misschien is het handig om je in te schrijven bij de ssh. Hierbij kan je vrij goedkoop een kamer vinden, enige nadeel is wel dat er wachtlijsten zijn, voor het ene complex langer dan bij de ander. Zelf heb ik zo mijn kamer gevonden, ging veel sneller dan via kamernet enz (en veel goedkoper, beter enz).

Angela76

• Gold Member
« Reactie #13 Gepost op: april 13, 2012, 11:05:19 »
Ja van mijn zusterflat tijd weet ik ook nog dat de hygiŽne zo was dat je eerst moet schoonmaken voor je kunt koken. Ik had mijn eigen koelkast. (moet je wel een kamer hebben naar grote) Ik denk dat je niet in een te grote flat oid moet zoeken. Maar ergens iets kleins met een paar mensen ofzo. Dan valt het stelen w.s. ook wel mee. Bij ons werd alles gejat. Dus bewaarde ik ook alles in mijn kamer.
Coeliakie sinds januari 2008
Als je om je heen kijkt, zie je dat alles gekleurd is!

willeemijnnn

• Jr. Member
  • **
« Reactie #14 Gepost op: april 13, 2012, 20:29:54 »
Jeetje, dat ze je je eten stelen had ik niet verwacht!  :P Bij een grotere kamer zou ik evt. ook nog een magnetron, mini-koelkast en zo'n kookplaat kunnen plaatsen, dan is 't ook opgelost :)
Marcella, bedankt! Bij SSH kan ik me nog niet inschrijven omdat je student moet zijn (volgens de site dan). :)

Iemand hier die toevallig nog een kamer(tje) vrij heeft, of iemand weet die er een verhuurt? ;)
Glutenvrij sinds september 2005