Coeliakie > Coeliakie

Re:bijzondere bijstand en meerkosten van een glutenvrij dieet

(1/6) > >>

linaatje:
Heey allemaal,
Ik weet niet of iedereen nog actief is,,maar ik probeer het toch..
Ik ben een student met coeliakie, en heb onlangs de bijstand voor chronisch zieken en gehandicapten aangevraagd, en na lang wachten is mijn aanvraag goedgekeurd. Alleen krijg ik een bedrag van 20 euro per maand, ik vind het een beetje aan de lage kant, aangezien een coelaikie dieet niet bepaald goedkoop is..Zou het zin hebben om een bezwaarschrift te schrijven?

Alvast bedankt!

bartvdv:
De norm voor bijzondere bijstand is bijna 120 euro per maand, zeg maar de volledige aftrek.

Maar het is me niet helemaal duidelijk wat en waar je het hebt aangevraagd, maar de gemeentes zijn vrij om dat soort aanvragen via het WMO loket zelf weer in te vullen. De norm bedragen kunnen ze opvragen bij het Nibud en jij dus ook ;-) en dan is een bezwaarschrift wel te doen lijkt mij...

toensie:
€20,00 schiet je idd niet veel mee op :s

bartvdv:
Nee idd, en het is vreemd dat je bij het nibud een boek kan bestellen voor bijna 80 euro ex verzendkosten terwijl die bedragen in principe openbaar horen te zijn en naar mijn bescheiden mening gratis want anders kan je nooit verifiėren op welke gronden het besluit tot het verstrekken van 20 euro per maand is gebaseerd.

Misschien heb je hier wat aan ....

Renate48:
Zou het boek van het nibud niet te lenen zijn via de bieb?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie