Auteur Topic: artikel in de telegraaf over spelt brood, echt het zijn "andere gluten"  (gelezen 9687 keer)

Renske

• Jr. Member
  • **
  • Glutenvrije pizza's - wie lust ze nou niet?!
Re:artikel in de telegraaf over spelt brood, echt het zijn "andere gluten"
« Reactie #15 Gepost op: juli 31, 2011, 02:50:22 »
gewoon weer even wennen aan de gluten...

Haha, ik zou willen dat het waar was. Gewoon net als met olijven; vaak genoeg proberen totdat je ze lekker vindt (dat punt heb ik trouwens nog niet bereikt). Wat een kul allemaal. Pff, "voedingsdeskundige". Volgens mij mag iedereen zich voedingsdeskundige noemen. En homeopaat ook trouwens, da's ook geen beschermde titel. En zelfs al ben je dokter of dieetist met opleiding en al, dan nog kramen ze wel eens onzin uit. Mijn MLD-arts heeft ook gezegd dat ik -nadat ik genezen was- heus wel eens een koekje kon eten. Gelukkig heb ik dat 'advies' naast me neer gelegd. Lang leve het wereld wijde web, en het coeliakie forum natuurlijk  :)
Marsh 3b en sinds mei 2006 een glutenvrij bestaan. Nov 2006: voor het eerst in 26 jaar geen bloedarmoede meer. Feb 2009: nog steeds antistoffen, maar wel sterk verminderd. Bloedwaarden helemaal in orde.

Lieske

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
  • Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
Re:artikel in de telegraaf over spelt brood, echt het zijn "andere gluten"
« Reactie #16 Gepost op: juli 31, 2011, 11:52:53 »
Haha, ik zou willen dat het waar was. Gewoon net als met olijven; vaak genoeg proberen totdat je ze lekker vindt (dat punt heb ik trouwens nog niet bereikt). Wat een kul allemaal. Pff, "voedingsdeskundige". Volgens mij mag iedereen zich voedingsdeskundige noemen. En homeopaat ook trouwens, da's ook geen beschermde titel. En zelfs al ben je dokter of dieetist met opleiding en al, dan nog kramen ze wel eens onzin uit. Mijn MLD-arts heeft ook gezegd dat ik -nadat ik genezen was- heus wel eens een koekje kon eten. Gelukkig heb ik dat 'advies' naast me neer gelegd. Lang leve het wereld wijde web, en het coeliakie forum natuurlijk  :)

gelijk heb je,dat met olijven herken ik net als met bier,iets wat ik niet lust ga ik echt niet eten/drinken om eraan te wennen.
Moeder van Marcel(1976) en Mark(1985).Marcel heeft Coeliakie van de huid(Dermatitis Herpetiformis) en heeft een stofwisselings ziekte en mag geen pinda's,noten,gluten,koemelk,eieren, ve-tsin,chocolade,boekweitmeel,soja enz.