Auteur Topic: Even een vraagje. Allergie informatie/ingredienten  (gelezen 2330 keer)

MarijeF

• Jr. Member
  • **
  • Geslacht: Vrouw
Even een vraagje. Allergie informatie/ingredienten
« Gepost op: juli 04, 2011, 20:10:38 »
Hallo,

Ik loop zo nu en dan eens even rond in een supermarkt en kijk dan naar de ingrediŽnten op de producten ;) boodschappen doen duurt in eens tijden!!

Nou zie ik vaak op producten staan: Allergie informatie, dan staat er vaak achter lactose of noten. Als daar geen gluten vermeld staan kun je dit product dan gewoon kopen als je alleen glutenvrij moet eten? (in de ingrediŽnten staat dan nog wel eens tarwezetmeel.) Of moet je en naar de allergie informatie kijken, en naar de ingrediŽnten?

Ik hoop dat jullie antwoord op mijn vraag weten. Ik vind het soms nog wel echt heel wazig!  :duimlaag:

Yes zonet even naar de Jumbo geweest n.a.v. tips hier op dit forum en mijn eerste kroketten en frikandellen gekocht :top2:
Glutenvrij sinds 14-06-11, March 2

Ellie

• Gold Member
Re:Even een vraagje. Allergie informatie/ingredienten
« Reactie #1 Gepost op: juli 04, 2011, 20:25:43 »
Als tarwezetmeel niet bij de allergenen als tarwe (gluten) wordt vermeld, is het onder de glutenvrij norm. De meeste glutenpatiŽnten kunnen dit gewoon eten, pas als je merkt dat er op langere termijn klachten ontstaan dan kun je overwegen het te schrappen.
()_()
(^.^)
'(")(")'