Auteur Topic: eerste hulp bij dieetfoutje  (gelezen 52671 keer)

Vlearmoes

• Gold Member
  • Geslacht: Man
  • gluten-free warrior
Re: eerste hulp bij dieetfoutje
« Reactie #15 Gepost op: november 15, 2006, 16:08:07 »
Welk "gevoel" wil je verbeteren??
Coeliakie diagnose eind 2003

soezepoes

• "Soes"-chef
  • Administrator
  • Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
  • Don't worry, be happy !
    • Coeliakieforum
« Reactie #16 Gepost op: november 15, 2006, 21:36:18 »
Welke andere natuurlijke energiebronnen bestaan er ?

Al het voedsel dat je eet.
Mijn lief T. heeft al 33 jaar coeliakie.

Ik voeg zelf nooit zout toe aan het eten en vermeld het daarom ook nooit in recepten. Houd daar dus rekening mee en voeg het naar eigen smaak toe.

Kijk voor mijn recepten ook op http://kookdewereldrond.blogspot.nl

riny

• Sr. Member
  • Coeliakie geconstateerd feb.2007
« Reactie #17 Gepost op: april 01, 2007, 12:12:59 »
kan je dextrose en dextro energie zomaar gaan gebruiken of op advies van arts of dieetiste? aan beide heb ik niks moet er zelf uitkomen samen met jullie wat vrij aardig lukt door veel te lezen en te vragen. de energie is ver te zoeken bij mij. en onlasting was ook weer mis en heb het aldoor erg koud ben nu ca een maand aan t dieet. is t verstandig om bloed te prikken op vitamine en botontkalking heb namelijk gewrichtspijn erbij gekregen en fantomalt werkt dat goed bij jullie sorry ik zit vol met vragen groetjes Riny

lies merceij

• Global Moderator
  • Gold Member
  • het livaad is onmisbaar
« Reactie #18 Gepost op: april 01, 2007, 19:13:35 »
Volgens mij kan je dat gewoon gebruiken.
Je bent nog maar kort bezig met het dieet dus dat je nog geen energie hebt is logisch dat duurt wel een tijdje.
Het is natuurlijk altijd even goed om je bloed na te laten kijken op tekorten.
Fantomalt zou je kunnen proberen kijken of dat helpt
 :wink:

p/s wil je de volgende keer als je wat wilt weten dat even ergens anders posten want daar is de eerste hulp niet voor  :wink:

Vrouw van Aad: Aad is glutenvrij en tarwezetmeelvrij en  MGD vrij sinds 2003 en lactosevrij.

soezepoes

• "Soes"-chef
  • Administrator
  • Gold Member
  • Don't worry, be happy !
    • Coeliakieforum
Re:eerste hulp bij dieetfoutje
« Reactie #19 Gepost op: juni 10, 2010, 12:12:26 »
Van tof-feetje ontving ik nog de volgende tip:

Ik las net het topic in eerste hulp bij coeliakie eerste hulp bij dieet fout. Ik heb hier nog een tip voor.
Als ik een dieet fout maak val ik altijd heel erg veel af(soms 3 tot 4 kilo) voor mijn gewicht en lichaam is dit behoorlijk ongezond. Van de dokter heb ik toen een keer de tip gekregen om Nutridrink protein te drinken, t is vrij duur en alleen verkrijgbaar bij de apotheek maar het werkt uitstekend bij het aankomen. Die met abrikozensmaak is best redelijk drinkbaar, de andere smaken erg plastic. Ze zijn allemaal glutenvrij.
Het is een aanvulling op je gewone voeding, en dus geen vervanger voor het aankomen werkt best, maar je moet t wel pas na het eten drinken, anders heb je geen honger meer.
Mijn lief T. heeft al 33 jaar coeliakie.

Ik voeg zelf nooit zout toe aan het eten en vermeld het daarom ook nooit in recepten. Houd daar dus rekening mee en voeg het naar eigen smaak toe.

Kijk voor mijn recepten ook op http://kookdewereldrond.blogspot.nl