Auteur Topic: Moeite met acceptatie dieet  (gelezen 11777 keer)

alexandra1980

• Sr. Member
  • Geslacht: Vrouw
Re:Moeite met acceptatie dieet
« Reactie #15 Gepost op: juni 09, 2011, 19:04:04 »
Hoi Puck,

Je verhaal klinkt ontzettend herkenbaar.
Ben zelf nu ruim 2 maanden op dieet, maar inmiddels begint het te wennen. Ik ontbijt nu regelmatig met sojamelk met cornflakes van het merk allergy friendly.
Ik ben 2 jaar geleden ook door mijn vriend in de steek gelaten, omdat ik ziek was (heb meer dingen dan coeliakie).
Heb het er destijds ook erg moeilijk mee gehad, maar net wat de anderen zeggen: als hij het uitmaakt omdat je ziek bent, dan is hij je niet waard. Je verdiend beter.
Brood is ook niet mijn favoriet. Diepvriesbrood van Garbo vind ik nog het best te eten of rustico van schar. En tegenwoordig is er ook echt lekker gv beschuit van cvv (bolletje beschuit).

Ik wens je veel sterkte en hou vol!

groetjes,
Alexandra
Ziektes: hashimoto (schildklier), factor v leiden en coeliakie.

glamorously-glutenfree

• Newbie
  • *
    • Glamorously Glutenfree
« Reactie #16 Gepost op: juni 19, 2011, 20:30:16 »
Hoi Puck,

Ik denk dat iedereen hier zich (een klein beetje) herkent in jouw verhaal. Ik was in het begin net zo negatief over het dieet, totdat ik voor mezelf een omslagpunt had: Ik besloot niet langer vervanging te zoeke voor wat ik niet mag eten, maar ik geniet van wat wťl mogelijk is!

Wat ik vaak doe bij de lunch: ik maak een groot omelet of een grote salade, en eet daar wat glutenvrij knackebrŲd bij (die van de AH is echt heel lekker!).

Qua fruit vullen mango's goed, net als druiven. Pizza kun je zelf maken (kijk eens op mijn blog voor een recept), net als vele soorten taart, brood en koekjes.

Probeer een keer een weekendje uit te trekken om recepten uit te testen, waarschijnlijk vind je dan wat recepten die helemaal niet moeilijk zijn, maar wel veel effect hebben! Ik ben na een jaar pas glutenvrije dingen gaan bakken, omdat ik voorheen altijd dacht dat het moeilijk was. Maar de meeste 'gewone' recepten zijn prima te eten als je het tarwebloem vervangt door een glutenvrije variant!

Kortom, kop op, uiteindelijk zul je alleen maar baat hebben bij het dieet.
Ruim 2 1/2 jaar glutenvrij.
Glutenvrij hoeft niet saai te zijn; bekijk mijn blog voor recepten en tips!
www.glamorously-glutenfree.blogspot.com

JJelle

• Newbie
  • *
« Reactie #17 Gepost op: december 17, 2011, 11:57:23 »
Accepteren blijft moeilijk, zeker als je die lekkere dingen voorbij ziet komen.
Ik ben nu bijna 3 jaar glutenvrij en ik heb af en toe ook nog moeite. Je gaat dingen missen in het begin maar later ga je nadenken over de dingen die je wel mag en de dingen die je zelf lekker kan maken. Vooral uitproberen is een goede. Verder is de tip van de kaiserbroodjes bij de jumbo een hele goede. Je proeft het verschil nauwelijks. En ook de pannenkoeken mix bij de jumbo is een hele lekkere.

Mijn vriendin is er ook achter gekomen dat ze glutenallergie heeft ongeveer 2 maanden terug (what are the odds..).
Maar zij heeft op dit moment ook moeite met acceptatie. Vooral omdat ze zelf geen vooruitgang ziet. Ze kan weinig aangezien ze nergens energie voor heeft. Ik zie wel vooruitgang maar het is moeilijk om haar ervan te overtuigen. Je moet echt door blijven zetten! Dat is namelijk de juiste oplossing.

Groeten Jelle

willy w

• Gold Member
  • Geslacht: Man
  • de foto
« Reactie #18 Gepost op: december 17, 2011, 16:49:59 »
Valt niet mee puck welkom trouwens op dit forum  :) je bent hier goed op je plek veel mensen die je kunnen helpen,en je kunnen steunen,je staat er niet alleen voor  :) je moet het accepteren das makkelijk gezegt dan gedaan maar het moet belangrijkste voor je gezondheid het valt voor mij ook niet mee deze maand helemaal moeilijk,ben nu zelf 8 maanden bezig,je moet je zeker beter gaan voelen na van loop van tijd je moet je weg zien te vinden en daar moet je de tijd voor nemen sterkte in iedergeval..
Sinds 1 april glutenallergie,na bloedonderzoek en de biop was het duidelijk nu ruim half jaar bezig en de klachten zijn stukken verminderd

Annikka

• Gold Member
« Reactie #19 Gepost op: december 17, 2011, 19:53:26 »
Ik eet nu bijna twee jaar glutenvrij en heb er momenteel heel veel moeite mee. Kerstpakket van manlief....3/4 kan ik wegleggen ivm gluten, lopen we door de Makro en zie ik allemaal lekkere dingen...in de gekste dingen zitten gluten. En dan alle aandacht nu in december wat betreft eten en gezelligheid. Voor mij gaat dat buitenshuis iig niet samen. Ben momenteel even niet zo actief hier, heb het ziekzijn even helemaal gehad (cvs/me, reuma, astma, fybromyalgie en glutenintolerantie) :<

Btw, geweldige kerstsmilies :)
(het mopperen en zeuren weer even gehad, lucht wel op)
Geen officiŽle diagnose voor coeliakie. Ik eet glutenvrij sinds februari 2010. Ik verdraag ook geen soja, suiker, dierlijke melkproducten en veel E nummers. Ik heb naast glutenproblemen, chronische vermoeidheid en astma. Bij periodes heb ik last van reuma en fybromyalgie.

yvonnezet

• Gold Member
« Reactie #20 Gepost op: december 17, 2011, 23:46:56 »
Bij Isabelle gaat het ook met vlagen.... maanden hoor je haar er niet over en dan ineens is het dieet weer stom!!
Annikka kan mij zo voorstellen dat je het even helemaal gehad hebt, je moet ook met zoveel dealen. Sterkte meid  :x
Moeder van Susanne(14-10-1998) en Isabelle(27-11- 2000). Bij Isabelle in maart/mei 2006 veel antistoffen gluten in bloed. In juni 2006 biopt, geen afwijkingen. Toch op glutenvrij dieet. Sinds okt 2006 ook tarwezetmeelvrij en in januari 2007 definitief coeliakie vastgesteld na kleuring van biopt.

willy w

• Gold Member
  • Geslacht: Man
  • de foto
« Reactie #21 Gepost op: december 18, 2011, 10:10:54 »
Sterkte annika valt niet altijd me he,tegen ons mag je altijd je verhaal kwijt  :) sterkte
Sinds 1 april glutenallergie,na bloedonderzoek en de biop was het duidelijk nu ruim half jaar bezig en de klachten zijn stukken verminderd

Annikka

• Gold Member
« Reactie #22 Gepost op: december 18, 2011, 16:58:25 »
Bedankt. Het gaat vandaag gelukkig weer een stuk beter :)
Geen officiŽle diagnose voor coeliakie. Ik eet glutenvrij sinds februari 2010. Ik verdraag ook geen soja, suiker, dierlijke melkproducten en veel E nummers. Ik heb naast glutenproblemen, chronische vermoeidheid en astma. Bij periodes heb ik last van reuma en fybromyalgie.

wallie

• Gold Member
« Reactie #23 Gepost op: december 18, 2011, 17:00:21 »
ik verwen mezelf met lekkere dingen die ik wel mag eten, (iets van compenseren zeg ik dan maar)

Renate48

• Gold Member
« Reactie #24 Gepost op: december 18, 2011, 17:09:02 »
het mopperen en zeuren weer even gehad, lucht wel op)

Jij bent hier niet de enige Annikka. Het lucht wel op?
Man heeft in
juli'08: lage HB-waarde tijdens test Sanquin
december"08: diagnose Marsh IIIB
geen klachten alleen bloedarmoede en osteoporose

-aatje-

• Gold Member
  • van zaadje tot bloem
« Reactie #25 Gepost op: december 18, 2011, 17:49:10 »
Hoi puck,ik begrijp je heeel goed ,ik heb het dieet nu een paar jaar en ik heb het ook niet geaccepteerd hoor,ik hou me wel strikt aan het dieet,heb nog nooit gesmokkelt,maar vind feestjes,een dagje uit,verjaardagen nog steeds een ramp.....
Thuis gaat het het best,ik vind het normale gv brood ook vies,ik bak zelf me broodjes bv dit recept(meel vervang ik met wit glutenvrij broodmeel) http://www.24kitchen.nl/recepten/olijventomatenbrood?keys=broodjes&f    en ik koop broodjes(per 2 verpakt)bij de C1000 van "glutenfree"
geloof ik dat ze zo heten die snij ik doormidden en dan in de broodrooster,die zijn echt wel lekker..heb je de BKB broodjes hier bij de recepten al gemaakt?zo makkelijk,kan niet mislukken,en bomvol met calerieen,dat is iets waar ik ook mee zit,ik weeg ook nog te weinig...ik voelde me juist met het dieet ook slechter,omdat ik voor het dieet geen echte klachten had,bij mij per toeval eigenlijk ontdekt dat ik coeliakie heb..het gaat nu wel steeds beter .....heb gisteren heerlijk gegeten bij de griek(die hadden een glutenvrije kaart)eindelijk heerlijk eten zonder gezeur en vandaag nergens last van...Sterkte met alles enne je staat echt niet alleen hoor  :x
coeliakie sinds 12 april 2007,marsh 3c

ťťneiige tweelingzus van Ceetje,ook hier op het forum

Toos1

• Newbie
  • *
Re: Moeite met acceptatie dieet
« Reactie #26 Gepost op: juli 19, 2018, 15:03:51 »
Heb zelf ook net te horen gekregen dat ik coeliakie heb .Brood heb ik besteld bij bakker Leo en dat is best lekker .je kan daar een proefpakket bestellen kan je het uit proberen .Bij de ah heb je best veel keus en ja we betalen er wel meer voor niet leuk is al erg genoeg toch ook de die livaad.nl is ook handig moet je maar eens op gaan kijken Gr Toos