Auteur Topic: Advies nodig voor glutenvrije tosti's  (gelezen 9852 keer)

yvonnezet

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
Re:Advies nodig voor glutenvrije tosti's
« Reactie #15 Gepost op: juni 01, 2011, 16:26:17 »
Als ik 2 gv broodjes op elkaar leg voor een tosti is het ook veel dikker dan gewoon brood. Ik duw het tostiijzer voorzichtig naar beneden en druk hem nog niet helemaal dicht totdat het brood met kaas warm is geworden en daardoor beter op elkaar te drukken. Het brood wordt juist zachter door de warmte.
Moeder van Susanne(14-10-1998) en Isabelle(27-11- 2000). Bij Isabelle in maart/mei 2006 veel antistoffen gluten in bloed. In juni 2006 biopt, geen afwijkingen. Toch op glutenvrij dieet. Sinds okt 2006 ook tarwezetmeelvrij en in januari 2007 definitief coeliakie vastgesteld na kleuring van biopt.

nancy G

• Jr. Member
  • **
« Reactie #16 Gepost op: juni 02, 2011, 18:16:42 »
Gisteren gegeten in valkenburg op een terrasje ( Brasserie America) hadden een GV kaart.
Daar had ik een tosti van sportbrood, tussen 2 plakken ham en kaas, bovenop weer ham, dan een plak ananas en kaas mmmmmmmmm.....
Ik heb sinds ik gv eet niet zo'n geweldige tosti gehad.
Ik heb het restaurant ook geprezen, bleek dat de eigenaar zelf  een GV dieet heeft....
Super dat jullie het doen overigens... en mocht je het zover hebben, hier laten weten hoor! Zeker weten dat we komen! :duimop:
al 30 jaar darmklachten, nu een zeer laag HB en ijzerwaarden, 2009 biopt, zeer klein vermoeden coeliaki..waarden bljven dalen nu 4 maanden streng gv eten. Jan.2011 nieuwe biopt en bloedwaarden bepalen.Sinds dieet geen darmklachten

lovedokter

• Jr. Member
  • **
  • Geslacht: Man
« Reactie #17 Gepost op: juni 05, 2011, 22:51:15 »
Zijn de broodjes dan niet veel te dik en hard? Het idee spreekt mij wel aan, misschien maar een keer proberen voor mijn dochter.
ze zijn niet te dik, door het ontdooien worden ze zacht.
beleggen en dan met de hand even plat drukken, daarna op het tosti-ijzer leggen en de klep helemaal dicht drukken tot het slotje erop springt.
3 minuut 30 ertussen laten zitten en het broodje is meestal na openen al in 2 helften verdeelt door het grill-patroon. :duimop:
Coeliakie, weinig klachten na eten gluten, maar wel aangetoond in de darmen. Dochter (19-08-2009) coeliakie marsh 3.

kakikarin

• Full Member
  • Coeliakie marsh 3b feb 2007 gv, hypothyreoidie
« Reactie #18 Gepost op: juni 05, 2011, 23:10:08 »
Ik ben wel benieuwd waar in Amsterdam
KArin, sinds Febr. 2007 coeliakie, marsh 3b
hypothyreoidie. En RA

Angela76

• Gold Member
« Reactie #19 Gepost op: juni 07, 2011, 14:02:43 »
Wat leuk dat jullie dit willen doen. Super!!!

Let ook op bij sausjes of er gluten inzitten. Het is best ingewikkeld Maar als je er op let dat alles maar dan ook alles schoon is en niet te dicht bij gluten producten. Dan moet het goed gaan!!
Coeliakie sinds januari 2008
Als je om je heen kijkt, zie je dat alles gekleurd is!

willemijn

• Newbie
  • *
  • GV sinds juli 2008 (zeer pril dus)
« Reactie #20 Gepost op: juli 05, 2011, 14:02:58 »
Als je geen apart tosti-ijzer wilt of kunt, kun je ook van die Toast-a-bags kopen bij de Blokker. Daar doe je de tosti in. Kun je gewoon even afwassen na gebruik en weer hergebruiken. Veel goedkoper dan een aparte grill.

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #21 Gepost op: juli 05, 2011, 21:49:29 »
Maar een groter risico... ik zou dat niet aandurven, bovendien hoeft een extra tosti-ijzer niet zo duur te zijn. Ik neem ook alleen friet als het in een aparte frituurpan wordt gebakken, gelukkig kom je dat steeds vaker tegen, en barbecuevlees van een wegwerpbarbecue of aluminium schaaltje... Dus ik ben heel voorzichtig.  ;)

Anyway, ik vind het een heel goed idee!  :duimop:

Ik vind eigenlijk dat je overal zou moeten kunnen eten... dus ik vraag standaard als ik ergens koffie ga drinken of ze glutenvrij brood of glutenvrije koek hebben (en natuurlijk heb ik mijn eigen voorraad bij me, maar...  als er nooit iemand naar vraagt, komt het er ook niet!)

Maar wat me opvalt... de vragensteller is niet meer teruggeweest op het forum om het antwoord te lezen!  :z
Mijn zoon (20) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.