Auteur Topic: Zelf coeliakie, baby mss koemelkallergie. Tips mbt borstvoeding  (gelezen 1458 keer)

An

• Full Member
  • Geslacht: Vrouw
  • Place Personal Text Here
Zelf coeliakie, baby mss koemelkallergie. Tips mbt borstvoeding
« Gepost op: april 26, 2011, 18:40:12 »
Hallo allemaal,

Ik heb een dochter van 5 maanden die mogelijk een koemelkallergie heeft.
Zelf heb ik coeliakie. Ik geef nog borstvoeidng.
Nu moet ik alle melkproducten uit mijn voeding eruit gooien, om erachter te komen of onze dochter inderdaad een koemelkallergie heeft.

Zijn er hier meer mensen met deze ervaring en hebben jullie mss wat tips voor mij?
Complicerende factor is dat ik ook vegetarisch eet :)

Anne

soezepoes

• "Soes"-chef
  • Administrator
  • Gold Member
  • Don't worry, be happy !
    • Coeliakieforum
Re:Zelf coeliakie, baby mss koemelkallergie. Tips mbt borstvoeding
« Reactie #1 Gepost op: april 26, 2011, 19:22:07 »
De enige tip die ik heb is om over te stappen naar geitenmelk en geitenkaas. Die passen prima in een vegetarisch en glutenvrij dieet.
Mijn lief T. heeft al 33 jaar coeliakie.

Ik voeg zelf nooit zout toe aan het eten en vermeld het daarom ook nooit in recepten. Houd daar dus rekening mee en voeg het naar eigen smaak toe.

Kijk voor mijn recepten ook op http://kookdewereldrond.blogspot.nl

VanessaM

• Gold Member
« Reactie #2 Gepost op: april 26, 2011, 19:27:44 »
Tips heb ik niet echt maar ik zou wel voor jezelf (wellicht met dietist) kijken of je straks nog voldoende voedingstoffen en gebalanceerde voeding binnen krijgt. Die borstvoeding wordt toch wel op maat gemaakt dus over de baby geen zorgen qua voedingsstoffen (heb het over vitamines en mineralen) maar zorg dat je zelf op peil blijft. Ik werd bij mijn tweede vanaf 4,5 maand echt leeggetrokken en moest daardoor heel goed opletten met juist eten zodat ik er zelf niet slechter van werd.
Mama van Elize(01-01-08) en Sebastiaan(23-05-10).
Elize: 11-8-10 a-tTG>80. 17-9-10 nogmaals a-tTG onmeetbaar hoog. 28-9-10 Biopt. 14-10-10 Coeliakie, Marsh 3B. 10-6-11 a-tTG<4, normaal.
Sebastiaan: HLA-DQ2/DQ8 getest, neg.
Papa: HLA-DQ2/DQ8 getest, neg.
Mama: HLA-DQ2 positief, a-tTG neg.

Mrk

• Sr. Member
« Reactie #3 Gepost op: april 26, 2011, 20:21:01 »
Hi!
Heb zelf een tijdje terug het eliminatie-dieet moeten doen (daaaag zwangerschapskilo's...) en ik at toen veel glutenvrij mee met zoon.
Moet je het nu 4 weken weglaten uit je voeding? Ook sporen van? Ik moest ook kippe-eiwit, soja, vis en alles wat verder maar een reactie op kon roepen weglaten.
Ik slikte wel extra calcium en verder at ik voornamelijk veel fruit en groente, aardappelen, rijst etc.

Groetjes!