Auteur Topic: Kaas vervanger  (gelezen 15427 keer)

Lirio

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kaas vervanger
« Reactie #15 Gepost op: juli 13, 2011, 08:48:02 »
Zo'n soort mengsel werd laatst ook aangeraden in Ready Steady Cook aan iemand die veganistisch eet en de kaas zo mist.
19 juni 2007 Diagnose Coeliakie. Onmeetbaar hoge antistoffen in bloed. Marsh 3b/c.
2013: diagnose prikkelbare darm
"Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get"

Annikka

• Gold Member
« Reactie #16 Gepost op: juli 13, 2011, 16:58:27 »
Veganistische parmezaanse kaas is ook te koop, maar vaak lastig te verkrijgen en duur.
Leuk dat het in een kookprogramma werd aangeprezen :)
Geen officiŽle diagnose voor coeliakie. Ik eet glutenvrij sinds februari 2010. Ik verdraag ook geen soja, suiker, dierlijke melkproducten en veel E nummers. Ik heb naast glutenproblemen, chronische vermoeidheid en astma. Bij periodes heb ik last van reuma en fybromyalgie.

orionne

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #17 Gepost op: augustus 05, 2011, 10:19:19 »
Oude Nederlandse kazen zijn absoluut lactosevrij.
Er zijn ook Zwitserse kazen in de verkoop in Nederland (voorverpakte van Emmi) en daar staat het zelfs op vermeld.

IK volg al jaren het SCDiet, waar lactose niet is toegestaan;

Franse kazen worden anders bereid dan Nederlandse kazen; soms is de melk voorgefermenteeerd en het lactosegehalte heel erg laag.

een lijst met info:
http://www.no-lactose.com/pg,content-of-lactose,teneur,0,1.jsp
(het is een Franse site, maar je kunt voor de Engelse versie kiezen)

maar ja, als je niet tegen dierlijke eiwitten kunt, heb je hier nog niets aan ;)
Orionne, sinds september 2002  glutenvrij, na 5 jaar dikke darmproblemen, diverticulitis. Geen officiele diagnose, wel dit jaar (2013) een genentest laten doen (pos. voor HLA DQ8 en 2.5)