Auteur Topic: Gezocht, schar C recept zonder melk en ei  (gelezen 5809 keer)

Lirio

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
Re:Gezocht, schar C recept zonder melk en ei
« Reactie #15 Gepost op: april 02, 2011, 21:17:56 »
Daar zou ik ze even over mailen astrid, dat is ronduit belachelijk.
Mag je dochter ook geen lactosevrije melk? of mag ze helemaal geen melk?
19 juni 2007 Diagnose Coeliakie. Onmeetbaar hoge antistoffen in bloed. Marsh 3b/c.
2013: diagnose prikkelbare darm
"Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get"

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #16 Gepost op: april 02, 2011, 21:30:15 »
Orgran heeft een vanille cake mix en ook een chocolade variant, dit staat op hun website bij de vanille cake:

Good For You
Vanilla Cake Mix

Dessert Range

375g

Orgran Vanilla Cake Mix is a quality product produced from natural ingredients and is naturally wheat free and gluten free. This product is easy to prepare and being totally vegetable based, also allows you the option to prepare a cake that is 97% fat free, dairy free, egg free and suitable for vegans.

Mijn zoon (20) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

Lieske

• Gold Member
  • Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
« Reactie #17 Gepost op: april 03, 2011, 00:54:47 »
nou weet je wat ik wel "humoristisch" vind eigenlijk.... ik ( niet zo heel snugger om verder te zoeken )

koop dus op de glutenvrije markt ( met filter functie ) cakemeel: VRIJ VAN GLUTEN,MELK, EI, NOTEN enz....

vervolgens kijk ik thuis op het etiket.... moet je zelf melk en ei toevoegen :z

Dat vind ik niet zo gek hoor,dat is voor mensen die geen eieren kunnen verdragen en als je ze wel kan verdragen kun je ze toevoegen,ik gebruik het ook zonder eieren.
Moeder van Marcel(1976) en Mark(1985).Marcel heeft Coeliakie van de huid(Dermatitis Herpetiformis) en heeft een stofwisselings ziekte en mag geen pinda's,noten,gluten,koemelk,eieren, ve-tsin,chocolade,boekweitmeel,soja enz.