Auteur Topic: HEEELP!!! cake/biscuit : gv, lv, ev,  (gelezen 2753 keer)

* astrid *

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
HEEELP!!! cake/biscuit : gv, lv, ev,
« Gepost op: maart 21, 2011, 22:53:04 »
help.... ik heb als hobby taarten decoreren ( en maken ) en wil onze dochter een trakteren op een barbietaartje, gewoon omdat ze het verdient heeft!!!

eerder bakte ik kapsels van biscuit ( 5 eieren, suiker, bloem ) maar nu moet ze EI vrij!!!! .... help!!!

ze is super gevoelig voor gluten, tarwezetmeel enz... en is lactose vrij ( helemaal koemelk vrij ) en ei vrij ....

een recept met alleen melk kan ik misschien vervangen voor cocosmelk of sojamelk?? maar smaakt het dan nog lekker, zelfde hoeveelheid?????

help!!
naŽll: 20-11-2007<br />julynn: 20-09-2009<br /><br />- gestrand -

Ellie

• Gold Member
Re:HEEELP!!! cake/biscuit : gv, lv, ev,
« Reactie #1 Gepost op: maart 21, 2011, 22:58:16 »
Hier gebruiken we altijd de mix van Lhians kitchen. Die kun je maken met ei&olie of met boter&water. Voor de boter kun je natuurlijk ook plantaardige margarine nemen. Ik heb me trouwens laten vertellen dat de ei-vervanger van Orgran het prima doet in taarten, misschien is dat nog iets?
()_()
(^.^)
'(")(")'

* astrid *

• Gold Member
« Reactie #2 Gepost op: maart 21, 2011, 23:03:43 »
hmm eivervanger is toch poeder??? bij een biscuit mix je de ei en suiker net zo lang tot het is verdubbeld in omvang.... is dat bij eivervanger ook te doen???

:-) ik zie idd dat de liam's kitchen EN schar C allebei mogen ;-) ....

maar cake is wel HEEEEEL zwaar voor een versierde taart... vandaar dat ik eerder altijd biscuit maakte!
naŽll: 20-11-2007<br />julynn: 20-09-2009<br /><br />- gestrand -

Pauliina

• Gold Member
  • Een top forum !
    • Mijn website
« Reactie #3 Gepost op: maart 21, 2011, 23:46:40 »
Ik gebruik ook de Lhian's Kitchen, lukt prima zonder ei en met kokosmelk. Soja melk zou vast ook wel lukken, kan ik zelf niet tegen. Voor de hoeveelheid vocht moet je zo'n 1/2 dl bij tellen om een ei te vervangen.

Maar het is idd wel zwaarder. Ik zelf zou er dan iets van vers fruit of bessen of zo in doen om het een frisse smaak te geven.
Gv. sinds okt. 2004. Na zes weken glutenvrij, negatieve bloedtest. Kan dus niet bewijzen of ik wel of niet coeliakie heb. Ook melk-, ei- en tarwevrij, en vermijd nachtschadegroente (aardappel, tomaat, paprika, aubergine) en peulvruchten.

Fredy

• Full Member
« Reactie #4 Gepost op: maart 27, 2011, 22:24:26 »
Ik heb met Lhian's Kitchen iedere keer het probleem dat de taart heel erg krimpt. Zowel in de hoogte als in diameter. Ik bak de taarten tegenwoordig met rijstemeel en ketanmeel.
Coeliakie sinds mei 2010

garbo

• Newbie
  • *
« Reactie #5 Gepost op: april 07, 2011, 13:05:41 »
IK heb gehoord dat Heja bakkerij binnenkort een kapsel( luchtige cake) op de markt brengt, waarvan je zelf 4 gebakjes kunt maken. Iedereen kan het versieren zoals hij/zij zelf wil.