Auteur Topic: gluten, ei, kip en lactose vrij  (gelezen 14982 keer)

Teigertje

• Sr. Member
  • Geslacht: Vrouw
Re:gluten, ei, kip en lactose vrij
« Reactie #15 Gepost op: maart 19, 2011, 20:29:49 »
Schiet allemaal lekker op astrid.
Hopelijk kom je er snel een beetje uit en krijg je er handigheid in.

Panifex

• Sr. Member
« Reactie #16 Gepost op: maart 22, 2011, 21:58:42 »

Die mag sowieso.

Succes verder, vervelend dat je weer moet omschakelen!
Glutenvrij sinds oktober '11. Tevens histamine- en fructosearm. Vrij van suiker, glutamaat, vlees, caffeÔne, alcohol, aspartaan (e.d.) en caseÔne. Vergeet ik nog wat?
Juni-oktober 2012 glutenvrijstop. Ik let niet op "sporen van".

* astrid *

• Gold Member
« Reactie #17 Gepost op: maart 23, 2011, 08:13:21 »
 die heb ik gisteren gekocht! :D
naŽll: 20-11-2007<br />julynn: 20-09-2009<br /><br />- gestrand -

Annikka

• Gold Member
« Reactie #18 Gepost op: maart 23, 2011, 13:02:44 »
Wajang margarine voor op brood en voor bakken braden gaat hier ook goed en is niet duur.
Geen officiŽle diagnose voor coeliakie. Ik eet glutenvrij sinds februari 2010. Ik verdraag ook geen soja, suiker, dierlijke melkproducten en veel E nummers. Ik heb naast glutenproblemen, chronische vermoeidheid en astma. Bij periodes heb ik last van reuma en fybromyalgie.

* astrid *

• Gold Member
« Reactie #19 Gepost op: maart 23, 2011, 13:30:13 »
ik bak eigenlijk alles in olie... gaat prima vind ik zelf  :P moet alleen heeeeeeeel erg wennen aan de kip die er niet meer in zit... wij aten ALTIJD kip eigenlijk

Annikka

• Gold Member
« Reactie #20 Gepost op: maart 23, 2011, 20:47:15 »
ik bak eigenlijk alles in olie... gaat prima vind ik zelf  :P moet alleen heeeeeeeel erg wennen aan de kip die er niet meer in zit... wij aten ALTIJD kip eigenlijk

Ik bedoelde met bakken, koekjes bakken. Voor warm eten bak ik ook meestal in olie.
Heb je de mildgekruide stukjes van Alpro al eens geprobeerd. Ik vind ze naar kip smaken.
Geen officiŽle diagnose voor coeliakie. Ik eet glutenvrij sinds februari 2010. Ik verdraag ook geen soja, suiker, dierlijke melkproducten en veel E nummers. Ik heb naast glutenproblemen, chronische vermoeidheid en astma. Bij periodes heb ik last van reuma en fybromyalgie.

* astrid *

• Gold Member
« Reactie #21 Gepost op: maart 23, 2011, 21:02:54 »
Oooh op die manier!!!.... nou ik ben meer van het echte vlees ( sorry als ik iemand er mee voor zijn hoofd stoot! ) voor ons ik "kip" gratis omdat mijn ouders handelen in vlees en dieren....

ik heb voor naŽll nu "vers" van de slachterij een soort "super gourmet set" betseld... met 30 mini gehaktburgers, 20 kleine stukjes biefstuk enz.... want ik denk dat kip er voorlopig voor de rest nog wel inblijft :-)

Jeroenvl

• Newbie
  • *
« Reactie #22 Gepost op: juni 24, 2012, 14:31:37 »
Zelf gebruik ik ook vaak rijstemelk of amandelmelk, beide lactosevrij en geeft geen rare smaak.. Er zijn ook broodbakmixen die ei-vervangers bevatten trouwens, zelf heb ik wel een paar mooie broodjes kunnen bakken met een bakmix van Orgran. Al hun producten zijn gluten/lactose/ei-vrij

Mama-mml

• Newbie
  • *
« Reactie #23 Gepost op: januari 02, 2014, 00:01:12 »
Een fijne en gezonde vervanger voor boter in bakgerechten vinden wij hier kokosolie! Misschien niet persee in een broodmix maar ik dacht toch handig om te weten! We gebruiken het in cakes,koekjes en eigenlijk gebruiken wij het hier voor alles maar dat is persoonlijke voorkeur

Annikka

• Gold Member
« Reactie #24 Gepost op: januari 02, 2014, 08:44:03 »
Wij gebruiken ook veel kokosolie :)
Niet alleen om te bakken, ik gebruik het ook als huidcreme en als lippenbalsem.