Auteur Topic: Schoolkantine Middelbare school  (gelezen 22729 keer)

yvonnezet

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
Re:Schoolkantine Middelbare school
« Reactie #15 Gepost op: maart 20, 2011, 22:27:40 »
En de tosti thuis al maken en meegeven zoals Aatje doet?? Weet niet of ze het echt nog wel lekker vinden na een tijdje?? Ik ga het een keer uitproberen met een dagje uit ofzo.
Moeder van Susanne(14-10-1998) en Isabelle(27-11- 2000). Bij Isabelle in maart/mei 2006 veel antistoffen gluten in bloed. In juni 2006 biopt, geen afwijkingen. Toch op glutenvrij dieet. Sinds okt 2006 ook tarwezetmeelvrij en in januari 2007 definitief coeliakie vastgesteld na kleuring van biopt.

Ajta

• Gold Member
« Reactie #16 Gepost op: maart 21, 2011, 19:53:22 »
Mmm wel een idee van die tosti..... maar ja ik zie mij 's ochtends om half 7 (voor mijn werk) nog geen tosti voor haar bakken  :roll: Maar voor een dagje weg kan ik het wel overwegen.
Waarom zou jij dat doen dan? Dat kunnen ze zelf ook wel hoor.  :D
Coeliakie sinds februari 2008

yvonnezet

• Gold Member
« Reactie #17 Gepost op: maart 21, 2011, 22:07:31 »
 :D Dat is de volgende stap om te leren, ben nu al blij dat ze zelf haar brood 1x in de week zelf in de magnetron gooit tussen de middag.
Moeder van Susanne(14-10-1998) en Isabelle(27-11- 2000). Bij Isabelle in maart/mei 2006 veel antistoffen gluten in bloed. In juni 2006 biopt, geen afwijkingen. Toch op glutenvrij dieet. Sinds okt 2006 ook tarwezetmeelvrij en in januari 2007 definitief coeliakie vastgesteld na kleuring van biopt.

oaafir

• Newbie
  • *
  • Coeliakie sinds 2000 16 juli 1998 Geboren
« Reactie #18 Gepost op: april 28, 2011, 23:17:56 »
Slim idee Van dat Tosti ijzer ! Ik zal Vragen aan de directie of ze dat kunnen aan schaffen
Misschien dat het bijv.  50 cent kost of nog goedkoper ? ( als ze er geld Voor vragen natuurlijk  :D )

- Oaafir

glamorously-glutenfree

• Newbie
  • *
    • Glamorously Glutenfree
« Reactie #19 Gepost op: juni 19, 2011, 20:50:07 »
wat lief dat je als moeder zo bezorgd bent!

Maar is het wel nodig om al deze moeite te doen als je dochter aangeeft er niet veel behoefte aan te hebben? Ik weet niet hoe dat tegenwoordig zit, maar op mijn middelbare school at bijna niemand iets bij de kantine, afgezien van het sporadische bekertje melk dat werd gekocht ofzo. Dus ik zou als ik jou was eerder proberen om de 'meeneemlunch' zo lekker mogelijk te maken, dan dat je je druk maakt om de extra's.

Zo kun je af en toe een fruitsapje maken of kopen, en dat meegeven. Of een extra lekkere lunchreep.

Voor pubers is het niet fijn om 'anders' te zijn, en dat is onvermijdelijk als er een aparte magnetron of een speciaal tosti-ijzer in de school wordt geplaatst...
Ruim 2 1/2 jaar glutenvrij.
Glutenvrij hoeft niet saai te zijn; bekijk mijn blog voor recepten en tips!
www.glamorously-glutenfree.blogspot.com

aggie

• Jr. Member
  • **
« Reactie #20 Gepost op: oktober 01, 2011, 14:42:48 »
Las in het blad genoeg een goede tip voor soep maken en meenemen. Dit ga ik voor/met ons "soepmonster" uitproberen. Jongste dochter mag je 's nachts wakker maken voor soep en ze baalt altijd vreselijk dat glutenvrije soep krijgen zo moeilijk is.
Thermosfles s'morgens vullen met wat soepgroente, glutenvrije vermicelli en bouillion blokje, eventueel blokjes ham, kokend water toevoegen en het geheel is met lunchtijd gaar. nu schijnen er zelfs thermosflessen met een brede tuit te koop zijn, maar die heb ik nog niet gevonden.
moeder van een tweeling (1999), waarvan Pauline sinds 2006 en Merel sinds 2008 coeiliakie hebben.

willeemijnnn

• Jr. Member
  • **
« Reactie #21 Gepost op: december 08, 2011, 16:07:47 »
Ik zit zelf op de middelbare school, dus misschien is het ook wel handig om even te reageren.
Ik neem altijd brood mee, meestal bevroren brood omdat ik het lekker vind dat het vers is als ik het eet. Meestal doe ik er dan vlees of kaas op, maar pasta of pindakaas kan ook goed. Als tussendoortjes heb ik vaak die voorverpakte repen van consenza (ofzoiets?), met cranberry of hazelnoten erin enzo. Vroeger had ik een beugel en nam ik ook vaak danoontjes mee, omdat dat makkelijk te eten was :D
Eigenlijk neem ik hetzelfde mee als mijn vriendinnen, maar dan gewoon glutenvrij. Ik zou persoonlijk als ik een kind zou hebben hem/haar niet een speciaal tosti-ijzer of bv een bepaald bakje geven op school, dan val je er wel buiten en krijg je rare gezichten (iets wat op de basisschool heel erg meevalt), en ik ben bang dat hij/zij er zich dan ongemakkelijk bij zal voelen.
Glutenvrij sinds september 2005

PUKKIE

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: december 08, 2011, 16:16:38 »
Ik zit zelf op de middelbare school, dus misschien is het ook wel handig om even te reageren.
Ik neem altijd brood mee, meestal bevroren brood omdat ik het lekker vind dat het vers is als ik het eet. Meestal doe ik er dan vlees of kaas op, maar pasta of pindakaas kan ook goed. Als tussendoortjes heb ik vaak die voorverpakte repen van consenza (ofzoiets?), met cranberry of hazelnoten erin enzo. Vroeger had ik een beugel en nam ik ook vaak danoontjes mee, omdat dat makkelijk te eten was :D
Eigenlijk neem ik hetzelfde mee als mijn vriendinnen, maar dan gewoon glutenvrij. Ik zou persoonlijk als ik een kind zou hebben hem/haar niet een speciaal tosti-ijzer of bv een bepaald bakje geven op school, dan val je er wel buiten en krijg je rare gezichten (iets wat op de basisschool heel erg meevalt), en ik ben bang dat hij/zij er zich dan ongemakkelijk bij zal voelen.
En met een danoontje val je er niet buiten  :?

yvonnezet

• Gold Member
« Reactie #23 Gepost op: december 08, 2011, 22:08:44 »
Susanne zit op de middelbare en heeft een beugel en als ze net weer een nieuw draadje heeft trekt de beugel erg en kan ze niet zo goed kauwen. Dan neemt ze ook vaak een Tsjakka (knijp zakje met kwark) mee van de Dekamarkt.

willeemijnnn

• Jr. Member
  • **
« Reactie #24 Gepost op: december 08, 2011, 22:48:42 »
En met een danoontje val je er niet buiten  :?
Nope, nooit iets over gehoord of raar aangekeken. (eigenlijk kon ik ook niet veel andere dingen eten, omdat ik een hele aparte beugel had haha)

petraw

• Gold Member
« Reactie #25 Gepost op: december 09, 2011, 16:58:22 »
Mijn dochter (met coeliakie en een hinderlijke spinbeugel) wil nu graag weten wat voor een beugel jij had, Willeemijnnn?????

willeemijnnn

• Jr. Member
  • **
« Reactie #26 Gepost op: december 14, 2011, 17:13:01 »
Mijn dochter (met coeliakie en een hinderlijke spinbeugel) wil nu graag weten wat voor een beugel jij had, Willeemijnnn?????
Een beugel om m'n kaak te verbreden. Heb even een plaatje opgezocht, is 'm niet precies maar lijkt er wel op! http://www.deortho.info/content/13644/pages/clnt/30_200.jpg?2312006162220

Edit: Ik heb de spinbeugel even opgezocht, en volgens mij is het ongeveer hetzelfde als wat ik had. ;)

petraw

• Gold Member
« Reactie #27 Gepost op: december 15, 2011, 08:58:33 »
Ja, dat is 'm!
En, ben je tevreden met het resultaat?

willeemijnnn

• Jr. Member
  • **
« Reactie #28 Gepost op: december 15, 2011, 14:47:24 »
Ja heeeel erg! Ik had echt het lelijkste gebit dat iemand ooit had gezien, werd er ook altijd mee gepest. Mijn voortanden stonden schuin over elkaar en mn ondertanden stonden alle kanten op. :P Ik heb 2,5 jaar een beugel gehad (eerst dus die, daarna plaatjes) en heb nu, al zeg ik het zelf, hele mooie tanden. Duurt even maar dan heb je ook wat! :D

12cook

• Gold Member
« Reactie #29 Gepost op: december 15, 2011, 15:39:40 »
Wat ongelofelijk dat kinderen nu nog steeds mee moeten maken wat ik op de middelbare school ook had. En das dus wel ruim 20 jaar geleden!!!

Mijn ouders hebben de directrice een brief geschreven met uitleg en zodoende mocht ik altijd de lerarenkamer in voor thee.
Ik at rijstewafels, maar anders had ik zo'n tosti- ijzer daar vast ook wel kwijt gekund. Zo'n speciaal zakje erom om te voorkomen dat er kruisbesmetting optreedt als iemand anders t tosti ijzer gebruikt.

Mijn mening is dus: laat die cateraar maar links liggen en regel wat met de directie of de mentor. Werkt in mijn beleving een stuk beter!
Succes!