Auteur Topic: 2 jaar glutenvrij en nu vochtbultjes op handen  (gelezen 3575 keer)

Iri

• Newbie
  • *
  • Geslacht: Vrouw
2 jaar glutenvrij en nu vochtbultjes op handen
« Gepost op: februari 08, 2011, 23:30:13 »
Mijn dochter eet al bijna 2 jaar glutenvrij ivm Coeliakie. En nu heeft ze sinds vorige week allemaal vocht bultjes op haar vingers. Jeukt erg. Kan dit iets te maken hebben met een dieet fout? Ik zou niet weten wat. 2 jaar geleden zijn ook de klachten begonnen met oa deze blaasjes. Maar toen at ze nog gluten.
Als ik bij de huisarts kom adviseert hij sudocreme? Maar ja die hebben ook geen verstand van Coeliakie. Lees op het forum wel iets over Duhring. Iemand tips? :?
Groeten Iris.<br />Moeder van Zoe (2010) ze heeft Coeliakie en is sinds maart 2009 op gv dieet.

Renate48

• Gold Member
Re:2 jaar glutenvrij en nu vochtbultjes op handen
« Reactie #1 Gepost op: februari 08, 2011, 23:53:21 »
Kun je niet terecht bij je MDL?
Man heeft in
juli'08: lage HB-waarde tijdens test Sanquin
december"08: diagnose Marsh IIIB
geen klachten alleen bloedarmoede en osteoporose

toensie

• Full Member
    • Mijn Blog
« Reactie #2 Gepost op: februari 09, 2011, 07:48:10 »
Kunnen het geen waterwratjes zijn oid? Firyel heeft er twee bij haar enkel.
Groetjes Jose,  Mama van Firyel (4jaar) die sinds eind nov. 2010 de diagnose Coeliakie heeft gekregen. Kijk hier voor ons hele verhaal http://levenzondergluten.blogspot.com/

zusterM

• Jr. Member
  • **
« Reactie #3 Gepost op: februari 10, 2011, 22:00:08 »
hoi

ik heb zelf ook af en toe kleine bultjes op mijn handen waar vocht onder zit.
is een soort van eczeem. ik heb ze ook op mijn voeten. dat heeft mijn huisarts gezegd.
ze jeuken echt verschrikkelijk.
soms prik ik ze kapot zodat het kan uitdrogen. maar dat is niet aan te raden, want het zijn besmettelijke bultjes waardoor je er meer krijgt.
het lucht op dat moment wel op
ik heb er vroeger hormoon zalf voor gehad, werkte wel, maar nu doe ik er niks meer op, behalve flink krabben.
en ik kan niet ontdekken waardoor op het mijn hand ontstaat, op mijn voeten ontstaat het vaak omdat ze dan te warm zijn geweest en ze veel zijn gaan zweten.
Sinds 8 mei  2008 gediagnosticeerd met coeliakie, marsh 3C.

Lirio

• Gold Member
« Reactie #4 Gepost op: februari 10, 2011, 22:44:33 »
misschien draag je vaak handschoenen? Dan gaan je handen ook broeien.
Ik zou thuis slippers gaan dragen, van die zomerdingen, dan kunnen je voeten de hele avond luchten.
Echt irritant is het, ik heb het ook wel eens.
19 juni 2007 Diagnose Coeliakie. Onmeetbaar hoge antistoffen in bloed. Marsh 3b/c.
2013: diagnose prikkelbare darm
"Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get"

Iri

• Newbie
  • *
« Reactie #5 Gepost op: februari 19, 2011, 16:47:33 »
Bedankt voor jullie reacties. Nee het zijn geen waterwratjes. Het trekt nu weer langzaam weg. Heel apart!
Groeten Iris.<br />Moeder van Zoe (2010) ze heeft Coeliakie en is sinds maart 2009 op gv dieet.

Annikka

• Gold Member
« Reactie #6 Gepost op: februari 19, 2011, 19:52:24 »
Ben je bij iemand geweest met een Dieffenbachia (soort plant). Daar kregen mijn zoons vroeger ook jeukende blaasjes van.
Geen officiŽle diagnose voor coeliakie. Ik eet glutenvrij sinds februari 2010. Ik verdraag ook geen soja, suiker, dierlijke melkproducten en veel E nummers. Ik heb naast glutenproblemen, chronische vermoeidheid en astma. Bij periodes heb ik last van reuma en fybromyalgie.