Auteur Topic: koemelk allergie  (gelezen 3356 keer)

minniescakes

• Newbie
  • *
  • Geslacht: Vrouw
  • When you know better you do better!
    • www.minniescakes.nl
koemelk allergie
« Gepost op: januari 04, 2011, 22:36:23 »
Mijn zoon van 5 maanden heeft een koemelk allergie. Ik vroeg mij af of er ook de kans zou ontstaan dat hij later ook een glutenvrij of lactosevrij allergie zou hebben.
Een allergie hoeft geen belemmering te zijn!

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
Re:koemelk allergie
« Reactie #1 Gepost op: januari 07, 2011, 20:34:08 »
Het zijn 2 verschillende dingen. Je kunt niet tegen gluten als je een darmziekte hebt die coeliakie heet. En daar kom je pas achter als je kind gluten binnenkrijgt door bv. Brinta te eten, een boterham, een koekje, pasta etc. Als je kind dat een paar maanden eet en dan steeds zieker wordt, kan coeliakie de oorzaak zijn. Veel kinderen met coeliakie verdragen tijdelijk ook geen lactose. Dat komt omdat hun darmen niet goed werken, omdat de darmvlokken kapot zijn. Bij de meeste kinderen (en volwassenen) gaat dat over als ze glutenvrij eten. Dan herstellen de darmen zich weer.  ;)
Mijn zoon (20) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

Lirio

• Gold Member
« Reactie #2 Gepost op: januari 07, 2011, 20:36:57 »
Lactose intolerantie en coeliakie gaan vrij vaak samen, vaak is de lactose intolerantie van tijdelijke aard door de aangetaste darmvlokken. Zoals tine prachtig uitlegt.
Echter koemelkallergie en coeliakie hebben naar mijn weten niks met elkaar te maken.
19 juni 2007 Diagnose Coeliakie. Onmeetbaar hoge antistoffen in bloed. Marsh 3b/c.
2013: diagnose prikkelbare darm
"Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get"

Annikka

• Gold Member
« Reactie #3 Gepost op: januari 20, 2011, 20:26:48 »
Mijn zoons hadden allebei koemelkeiwitallergie en voor zover we weten geen coeliakie.
Wel reageerden ze allebei verkeerd op brinta of andere volkoren ontbijtproducten. Het was te zwaar voor ze om te verteren en ze raakten er dan meteen van aan de diarree. De gewone bamix ging wel goed.
Geen officiŽle diagnose voor coeliakie. Ik eet glutenvrij sinds februari 2010. Ik verdraag ook geen soja, suiker, dierlijke melkproducten en veel E nummers. Ik heb naast glutenproblemen, chronische vermoeidheid en astma. Bij periodes heb ik last van reuma en fybromyalgie.