Auteur Topic: Mosterd  (gelezen 19368 keer)

12cook

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
Re:Mosterd
« Reactie #15 Gepost op: december 22, 2010, 19:31:25 »

12cook, je geeft nu een heel ander verhaal dan je eerste reactie. Daar stel je namelijk dat men nogal eens alles onder 5% niet op de verpakking zet, en dat kan gewoonweg niet waar zijn. Daar wordt op gecontroleerd en gestraft door de Keuringsdienst van Waren.
Verder sluit ik me aan bij Lirio: De ingredientenlijst is het enige waar ik op vertrouw, wat de producent verder aan niet verplichte informatie eronder zet, lees ik niet.

ik ben niet van mening dat ik mezelf tegenspreek, hooguit dat ik wat meer tijd heb genomen om uit te leggen wat ik bedoel.
ik vind dat iedereen dieet mag volgen zoals hij / zij zelf vindt dat het goed is. dat doe ik ook.

Lief_29

• Gold Member
Re:Mosterd
« Reactie #16 Gepost op: december 22, 2010, 19:47:03 »
Dat iedereen het dieet op zijn eigen manier moet invullen vind ik ook, zie mijn laatste reactie.
Maar wat je vertelde over die 5% is gewoon niet waar. Laatst riep je ook al iets over dat je er 7 jaar over doet om te genezen en dat is ook al niet waar.
Ik vind dat verwarrend voor mensen die hier nieuw komen en dus ga ik daar tegenin. Die mensen hebben het zonder indianenverhalen al moeilijk genoeg.
Glutenvrij sinds 08-08-08 (Marsh 3A)<br />Diabetes type I sinds 1982<br />Marsh 0 sinds januari 2010 :blij5:

misshilde

• Full Member
  • 0-glutendieet / GAPS
Re: Mosterd
« Reactie #17 Gepost op: september 20, 2017, 15:04:27 »
Tine, gaat de Marne Franse mosterd nog steeds goed bij jullie ? (het is een oud topic ik hoop dat je dit bericht te lezen krijgt) :)
Diagnose Coeliakie sinds 2014 (na jarenlang hevige klachten). Nul-glutendieet vanwege extreme gevoeligheid voor (spoortjes) gluten. Op dit moment in de vorm van het GAPS-dieet (darmherstel). Darmherstel verloopt traag ivm zeer vaak (onvoorziene) glutenreacties.

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #18 Gepost op: september 20, 2017, 15:41:14 »
Geen idee, ik heb alle samengestelde producten geschrapt, en hoop zelf mosterd te maken als ik aan mosterdzaad kan komen binnenkort (die niet via dezelfde productieketen wordt geoogst als tarwe), het is niet moeilijk om het zelf te maken.
Mijn zoon (19) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

Citapel

• Newbie
  • *
« Reactie #19 Gepost op: september 20, 2017, 16:17:06 »
ik reageer goed op mosterdmayonaise van remia. dat vind ik al mosterdsmaak genoeg.

misshilde

• Full Member
  • 0-glutendieet / GAPS
« Reactie #20 Gepost op: september 20, 2017, 18:12:21 »
Ik eet ook al een paar jaar geen samengestelde producten maar enkel whole foods... Ik blijf er echter wel naar op zoek, want elke mogelijkheid voor meer variatie is welkom   :ja:
Diagnose Coeliakie sinds 2014 (na jarenlang hevige klachten). Nul-glutendieet vanwege extreme gevoeligheid voor (spoortjes) gluten. Op dit moment in de vorm van het GAPS-dieet (darmherstel). Darmherstel verloopt traag ivm zeer vaak (onvoorziene) glutenreacties.