Auteur Topic: 12 weken gluten/lactose vrij dochtertje knapt niet op  (gelezen 31627 keer)

Smurf78

• Jr. Member
  • **
Re:12 weken gluten/lactose vrij dochtertje knapt niet op
« Reactie #120 Gepost op: januari 09, 2012, 22:09:05 »
Wat gaaf zeg, kan mij goed voorstellen dat dit als een overwinning voelt! Geniet van dit moment. Ik duim dat er meer van deze mooie momenten komen. Een prachtige, stoere meid jullie dochter.
Zoonlief (2005) DQ2.5 positief, antistoffen tot nu toe altijd negatief, wel positieve eliminatie-provocatie test met gluten. Uitslag biopt april 2012 : Marsh 1. Voor nu glutensensitief. 14-7-2015 biopt genomen na glutenbelasting. Over 2 weken de uitslag. Spannend!

Zelf: PDS + chronisch B12 tekort

willy w

• Gold Member
  • Geslacht: Man
  • de foto
« Reactie #121 Gepost op: januari 09, 2012, 22:14:58 »
Leuke foto van je dochter  :)
Sinds 1 april glutenallergie,na bloedonderzoek en de biop was het duidelijk nu ruim half jaar bezig en de klachten zijn stukken verminderd

VanessaM

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #122 Gepost op: januari 09, 2012, 23:07:32 »
Prachtig nieuws!  :duimop: Hopelijk hebben jullie stiekem een foto kunnen maken  :D
Mama van Elize(01-01-08) en Sebastiaan(23-05-10).
Elize: 11-8-10 a-tTG>80. 17-9-10 nogmaals a-tTG onmeetbaar hoog. 28-9-10 Biopt. 14-10-10 Coeliakie, Marsh 3B. 10-6-11 a-tTG<4, normaal.
Sebastiaan: HLA-DQ2/DQ8 getest, neg.
Papa: HLA-DQ2/DQ8 getest, neg.
Mama: HLA-DQ2 positief, a-tTG neg.

Marianne1970

• Jr. Member
  • **
  • Geslacht: Vrouw
  • ons mooie meisje
« Reactie #123 Gepost op: januari 10, 2012, 23:29:25 »
oeps,nee geen foto gemaakt,we waren eigenlijk zelf stom verbaasd,en durfden ook niks te zeggen of te doen,toen ze klaar was waren we heel trots op haar,en hebben haar de hemel in geprezen ;).
Vandaag heeft ze zelfs niks van haar eten aangeraakt,maar het begin lijkt te komen :)we zijn bezig haar nu overdag porties sondevoeding te geven (dit ging eerst niet,en kreeg ze snachts haar voeding)om haar maagje te laten wennen aan 3 maaltijden per dag :)
Ook hopen we binnenkort te starten in een eet-team vanuit het ziekenhuis,vrijdag horen we meer hierover,ook over het plaatsen van een peg-sonde.Lisa is erg overprikkeld door alle medische handelingen dus dan gaat haar sonde uit het gezicht ,ze wordt erg veel aangestaard en geplaagd is ook niet goed voor de sociaal/emotionele ontwikkeling..(ze sluit zich af bij mensen/kinderen)...een peg-sonde gaat via de buik in de maagje en hoeft dan ook niet meer elke 4 weken verwisseld worden.
Voorlopig is Lisa er nog niet (nu 4jaar geworden)nog steeds missenlijk wel is haar Reflux stukken minder,de darmpjes zijn hersteld maar nog wel regelmatig verstopt dit lossen we op met de forlax.
In augustus 2010 kreeg ze de diagnos coeliakie,toen was ze al een jaar ziek,we zijn nu 2 1/2 jaar verder met alleen ziek zijn,het blijft mij verbazen wat een kind allemaal kan hebben (niet veel meer nu) maar dat mag........ik blijf geloven dat alles weer goed komt met Lisa......eens knapt ze op.
Ik lees de verhalen nog wekenlijks hier,kindjes die ook ziek zijn en erg verstopt zitten,veel mensen die niet met de ziekte bekent zijn moeten allemaal eens hier komen lezen voordat ze oordelen......ik wens iedereen veel sterkte en het komt allemaal wel goed.......maar wat een geduld moeten we hebben met de medische wereld :duimlaag: