Auteur Topic: Zwarte Piet zonder begrip  (gelezen 3341 keer)

Chelsey

• Newbie
  • *
  • Geslacht: Vrouw
Zwarte Piet zonder begrip
« Gepost op: november 15, 2010, 11:53:01 »
Het moet me even van het hart wat ons is overkomen tijdens de intocht van Sinterklaas  :cry
Tijdens de intocht zorgen we altijd voor een zakje glutenvrij lekkers voor onze 5 jarige dochter.
Mijn man zorgt er dan voor dat hij uit haar zicht een Piet aanschiet met het zakje met lekkers waarop de Piet dit dan netjes aan haar geeft. Resultaat, een super gelukkig kind! Want Sinterklaas weet toch alles  :D
Maar deze keer vroeg mijn man aan een Piet of hij het zakje aan haar wilde geven waarop hij antwoordde; Nee dat doe ik niet want dan stel ik andere kinderen achter???? Pardon, Coeliakie patientjes worden het hele jaar bij alle evenementen tekort gedaan!! Ook nog het hele gluten verhaal uitgelegt maar hij wilde het echt niet doen :duimlaag: .
Gelukkig liep er ook een lieve, begripvolle Piet die het zakje aan haar gegeven heeft.
Gelukkig heeft onze dochter er niets van gemerkt en een top intocht gehad maar wat kan je hier als ouders ontzettend boos en verdrietig van worden.
Uit frustatie al op zoek geweest naar het mail adres van de Sinterklaasvereniging hier in de stad maar dat is helaas nog niet gelukt.

Groeten,
Deborah

VanessaM

• Gold Member
Re:Zwarte Piet zonder begrip
« Reactie #1 Gepost op: november 15, 2010, 15:58:14 »
Belachelijk  :<
Dan moeten ze ook geen gewone pepernoten uitdelen want dan wordt jouw kind achtergesteld!  :duimlaag: Kan me voorstellen dat je echt woest was.
Mama van Elize(01-01-08) en Sebastiaan(23-05-10).
Elize: 11-8-10 a-tTG>80. 17-9-10 nogmaals a-tTG onmeetbaar hoog. 28-9-10 Biopt. 14-10-10 Coeliakie, Marsh 3B. 10-6-11 a-tTG<4, normaal.
Sebastiaan: HLA-DQ2/DQ8 getest, neg.
Papa: HLA-DQ2/DQ8 getest, neg.
Mama: HLA-DQ2 positief, a-tTG neg.

soezepoes

• "Soes"-chef
  • Administrator
  • Gold Member
  • Don't worry, be happy !
    • Coeliakieforum
« Reactie #2 Gepost op: november 15, 2010, 16:31:11 »
De gemeente zou je meer info moeten kunnen geven over de sinterklaasvereniging.
Mijn lief T. heeft al 33 jaar coeliakie.

Ik voeg zelf nooit zout toe aan het eten en vermeld het daarom ook nooit in recepten. Houd daar dus rekening mee en voeg het naar eigen smaak toe.

Kijk voor mijn recepten ook op http://kookdewereldrond.blogspot.nl

PUKKIE

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: november 15, 2010, 16:42:16 »
Wat een teleurstelling moet dat geweest zijn  :duimlaag:

Renate48

• Gold Member
« Reactie #4 Gepost op: november 15, 2010, 17:03:21 »
En anders een brief aan de krant sturen.
Man heeft in
juli'08: lage HB-waarde tijdens test Sanquin
december"08: diagnose Marsh IIIB
geen klachten alleen bloedarmoede en osteoporose

yvonnezet

• Gold Member
« Reactie #5 Gepost op: november 15, 2010, 19:10:55 »
Wat een belachelijke piet..... het zal wel aan de piet hebben gelegen en niet aan de vereniging.
Moeder van Susanne(14-10-1998) en Isabelle(27-11- 2000). Bij Isabelle in maart/mei 2006 veel antistoffen gluten in bloed. In juni 2006 biopt, geen afwijkingen. Toch op glutenvrij dieet. Sinds okt 2006 ook tarwezetmeelvrij en in januari 2007 definitief coeliakie vastgesteld na kleuring van biopt.

marieke76

• Full Member
« Reactie #6 Gepost op: november 15, 2010, 19:13:30 »
 :O

Zo'n Piet zou je toch................................. :x
Mijn zoontje (2007) heeft sinds augustus 2009 coeliakie. In de eerste instantie geen antistoffen in het bloed, biopt gaf de doorslag Marsch 3b. In oktober vervolg (bloed) onderzoeken. In deze onderzoeken zijn wel antistoffen zichtbaar.

MAE

• Newbie
  • *
« Reactie #7 Gepost op: november 15, 2010, 22:53:05 »
:O

Zo'n Piet zou je toch................................. :x
........in de zak naar Spanje sturen!!! Inderdaad!

Marjon67

• Jr. Member
  • **
« Reactie #8 Gepost op: november 16, 2010, 16:43:11 »
........in de zak naar Spanje sturen!!! Inderdaad!

nou ik dacht iets heel anders toen ik het las................... :< :< :< :< :< :<
en het rijmt op heikel. :oo
tjonge jonge jonge............... :/ :( :cry :<...oh ik ben echt plaatsvervangend kwaad en verdrietig tegelijk Deborah!!! Hebben we net op het andere topic (van mij) over hoe belangrijk en geluksmakend het is voor je kindje als hij /zij van piet of sint speciale nootjes krijgt, en dan krijg met zo'n, zo'n..... ZIELEPIET te maken!!!!!!

ik zou er ZEKER achteraan gaan. en informatie verstrekken aan degene die de pieten moet 'instrueren'.

Je gaat toch van de welwillendheid van iemand uit als hij/zij zwarte piet speelt of niet dan??

Ik word hier echt boos van zeg..en ook wel een beetje ongerust eerlijk gezegd :( ...als hij maar niet bij ons komt, zo'n rotpiet!

Gelukkig heeft |Chelsey niets gemerkt zeg...........Anders had hij haar ook nog doodongelukkig gemaakt...BAH, hij moest haver eten , die.....

groetjes Marjon.
Moeder van 2 jongens met Diabetes 1 (sinds dec 2008), waarvan de jongste (7 jr.) ook Coeliakie heeft (ook vanaf dec 2008 vastgesteld maar sinds 6 april 2009 officieel).

carlotte13A

• Newbie
  • *
« Reactie #9 Gepost op: november 16, 2010, 16:55:15 »
Wat een zielige Piet dat hij zich niet in wilde leven in je dochter!

Heeft het zin om er achteraan te gaan? Weet je de naam van de Piet? En, ik denk ook dat het iets van deze piet was, want zijn "collega"heeft wel zijn taak gedaan.  :pietje: :pietje:

Ik hoop dat je meisje een heerlijke Sinterklaastijd  :sintpraat:heeft & geen hinder meer zal ondervinden van volwassenen die niet weten wat Coeliakie inhoudt! :pietjes2:
Diagnose Coeliakie vastgesteld op 8 december 2006. Klachten vanaf augustus 2006.
Sinds januari 2007 eet ik glutenvrij.
Grootste beperking: minder energie & het spontane qua eten = weg....

Marjon67

• Jr. Member
  • **
« Reactie #10 Gepost op: november 16, 2010, 17:04:09 »
Wat een zielige Piet dat hij zich niet in wilde leven in je dochter!

Heeft het zin om er achteraan te gaan? Weet je de naam van de Piet? En, ik denk ook dat het iets van deze piet was, want zijn "collega"heeft wel zijn taak gedaan.  :pietje: :pietje:

Ik hoop dat je meisje een heerlijke Sinterklaastijd  :sintpraat:heeft & geen hinder meer zal ondervinden van volwassenen die niet weten wat Coeliakie inhoudt! :pietjes2:

Even off topic: Wat een leuke smileys!!! ben ze meteen gaan zoeken...

:sintpraat:
Moeder van 2 jongens met Diabetes 1 (sinds dec 2008), waarvan de jongste (7 jr.) ook Coeliakie heeft (ook vanaf dec 2008 vastgesteld maar sinds 6 april 2009 officieel).

MiekevL

• Full Member
  • Senne & Ella
« Reactie #11 Gepost op: november 16, 2010, 17:07:14 »
Wat ontzettend triest!!!
Moeder van drie dochters: Ella, Senne en Dani. Ella & Senne hebben Coeliakie. Nu maar hopen dat Dani het niet krijgt...