Auteur Topic: Schoen zetten in de winkel???  (gelezen 12331 keer)

Danidinges

• Jr. Member
  • **
  • Geslacht: Vrouw
Re:Schoen zetten in de winkel???
« Reactie #15 Gepost op: november 18, 2010, 12:45:37 »
Mocht de winkel nou niet mee willen werken dan is het misschien een idee om zelf van te voren even naar de supermarkt te gaan en de inhoud van het schoentje te bekijken. Daarna terugkomen met de kid(s) erbij.

Wij hebben hier ook een AH en daar zitten inderdaad van die standaard zakjes in. Maar als je die dan even openmaakt en de verkeerde snoepjes vervangt voor GV dan hoeven de kleintjes dat niet te weten. Het hele Sinterklaasgebeuren is natuurlijk al een grote fopperij dus daar kan dit dan ook wel bij.

Marjon67

• Jr. Member
  • **
« Reactie #16 Gepost op: november 18, 2010, 14:14:13 »
Je kan dat van winkels niet verlangen vind ik,

mee eens.
wij zetten ook alleen bij de plaatselijke supermarkt een schoentje. (kleuren-knippen-plakken) maar het gaat toch om het gebaar dan. chris snapt ook wel dat er dan niet een speciaal zakje voor hem in zit. en dat geeft ook niet vind ik. zo leren ze ook met teleurstellingen omgaan. in een winkel worden alle schoentjes gevuld  :pietjes2: zonder dat men kijkt voor wie het is, en thuis en op school dan let Sint wel beter op, natuurlijk.. en wat ik zo lief van Chris vindt, is dat hij als hij iets niet mag, het toch aanneemt en voor zijn broer bewaard. lief he. :toppie:
groetjes Marjon
Moeder van 2 jongens met Diabetes 1 (sinds dec 2008), waarvan de jongste (7 jr.) ook Coeliakie heeft (ook vanaf dec 2008 vastgesteld maar sinds 6 april 2009 officieel).

VanessaM

• Gold Member
« Reactie #17 Gepost op: november 18, 2010, 14:19:55 »
waar kopen jullie die gv pepernoten?Of als jullie het zelf maken waar halen jullie die kruiden?
Binnenkort ben ik in nl en denk dat ik eens rond moet zoeken waar ik alles kan kopen.
alvast bedankt
Ik heb ze nog niet gekocht maar bij De Tuinen zijn ze in ieder geval te vinden. Op internet ook op de standaard glutenvrije adressen.
Zelf maken: koek- en speculaaskruiden haal ik gewoon bij de AH, hangen daar in het kruidenrek. Basterdsuiker ook gewoon bij de AH, wit, licht, donker. Boekweitmeel bij de reform (de gewone schijnt niet te mogen), rijstmeel bij de toko. Bakpoeder, vanillesuiker, eieren en boter kan je neem ik aan ook in spanje kopen  ;). Ik las ook bij het pepernoten 2 recept (zie receptenarchief) geloof ik dat iemand boekweit en rijstmeel gewoon vervangt door Schar.
Mama van Elize(01-01-08) en Sebastiaan(23-05-10).
Elize: 11-8-10 a-tTG>80. 17-9-10 nogmaals a-tTG onmeetbaar hoog. 28-9-10 Biopt. 14-10-10 Coeliakie, Marsh 3B. 10-6-11 a-tTG<4, normaal.
Sebastiaan: HLA-DQ2/DQ8 getest, neg.
Papa: HLA-DQ2/DQ8 getest, neg.
Mama: HLA-DQ2 positief, a-tTG neg.

Marjon67

• Jr. Member
  • **
« Reactie #18 Gepost op: november 18, 2010, 14:23:15 »
Ik heb ze nog niet gekocht maar bij De Tuinen zijn ze in ieder geval te vinden. Op internet ook op de standaard glutenvrije adressen.
Zelf maken: koek- en speculaaskruiden haal ik gewoon bij de AH, hangen daar in het kruidenrek. Basterdsuiker ook gewoon bij de AH, wit, licht, donker. Boekweitmeel bij de reform (de gewone schijnt niet te mogen), rijstmeel bij de toko. Bakpoeder, vanillesuiker, eieren en boter kan je neem ik aan ook in spanje kopen  ;). Ik las ook bij het pepernoten 2 recept (zie receptenarchief) geloof ik dat iemand boekweit en rijstmeel gewoon vervangt door Schar.

Hier bij receptenarchief staat lekker recept . ik vind boekweitmeel en rijstbloem wel lekkerder dan schar.
via internet bij Allergento.nl en TK glutenvrij bijvoorbeeld.
Moeder van 2 jongens met Diabetes 1 (sinds dec 2008), waarvan de jongste (7 jr.) ook Coeliakie heeft (ook vanaf dec 2008 vastgesteld maar sinds 6 april 2009 officieel).

yvonnezet

• Gold Member
« Reactie #19 Gepost op: november 18, 2010, 22:44:31 »
Ik gebruik gewoon schar mix c ipv boekweitmeel en rijstmeel.
Moeder van Susanne(14-10-1998) en Isabelle(27-11- 2000). Bij Isabelle in maart/mei 2006 veel antistoffen gluten in bloed. In juni 2006 biopt, geen afwijkingen. Toch op glutenvrij dieet. Sinds okt 2006 ook tarwezetmeelvrij en in januari 2007 definitief coeliakie vastgesteld na kleuring van biopt.

Myrquin

• Gold Member
« Reactie #20 Gepost op: november 21, 2010, 09:31:04 »
nooit over nagedacht dat er misschien iets gv in zou kunnen.
Het gaat haar om het zetten en ze geeft dan die snoepjes aan haar broer en dan krijgt zij iets van thuis.

Pepernoten bakken wij van de boekweit en rijstemeel en zelfs wij vinden ze heerlijk.
Moeder van Q(08-01-01), M(23-08-02)en K(23-07-2009). Sinds november 2007 bekend dat M coeliakie heeft. K heeft ook het gen en deed mee met het prevent CD onderzoek.

soezepoes

• "Soes"-chef
  • Administrator
  • Gold Member
  • Don't worry, be happy !
    • Coeliakieforum
« Reactie #21 Gepost op: november 21, 2010, 13:12:47 »
Ik heb mijn kinderen (en die hadden geen coeliakie) nooit hun schoen in de winkel laten zetten.
Je wordt overspoeld met overal Sinterklaas als je niet uitkijkt.
Kinderen kunnen daar naar mijn mening ook teveel van krijgen, zijn tegen 5 december niet meer te genieten.
Wij gingen naar de intocht van Sint in de stad. Dan mochten ze die dag en verder alleen op zaterdag hun schoen zetten. Natuurlijk kwam Sint ook op school en (onzichtbaar) bij ons thuis. Dat was het. De cadeau's van oma werden bij die van ons gelegd. En keer was genoeg.
Mijn lief T. heeft al 33 jaar coeliakie.

Ik voeg zelf nooit zout toe aan het eten en vermeld het daarom ook nooit in recepten. Houd daar dus rekening mee en voeg het naar eigen smaak toe.

Kijk voor mijn recepten ook op http://kookdewereldrond.blogspot.nl

Lirio

• Gold Member
« Reactie #22 Gepost op: november 21, 2010, 17:04:43 »
Ben jij mijn moeder soes?  :D
Zo ging het vroeger bij mijn ouders thuis ook precies.
19 juni 2007 Diagnose Coeliakie. Onmeetbaar hoge antistoffen in bloed. Marsh 3b/c.
2013: diagnose prikkelbare darm
"Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get"

Lieske

• Gold Member
  • Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
« Reactie #23 Gepost op: november 21, 2010, 17:08:26 »

dan was ze wel rg jong toen ze jou kreeg  ;)
Moeder van Marcel(1976) en Mark(1985).Marcel heeft Coeliakie van de huid(Dermatitis Herpetiformis) en heeft een stofwisselings ziekte en mag geen pinda's,noten,gluten,koemelk,eieren, ve-tsin,chocolade,boekweitmeel,soja enz.

lizet

• Gold Member
« Reactie #24 Gepost op: november 21, 2010, 17:11:32 »
dan was ze wel rg jong toen ze jou kreeg  ;)
Hoezo, Lirio is toch pas 32. Soez is toch al in de 60? of zeg ik nu iets heeeel raars??? (dan doe ik dit   :x  )

Lirio

• Gold Member
« Reactie #25 Gepost op: november 21, 2010, 17:13:44 »
Volgens mij heb jij gelijk lizet.
19 juni 2007 Diagnose Coeliakie. Onmeetbaar hoge antistoffen in bloed. Marsh 3b/c.
2013: diagnose prikkelbare darm
"Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get"

Lieske

• Gold Member
« Reactie #26 Gepost op: november 21, 2010, 17:49:41 »
Hoezo, Lirio is toch pas 32. Soez is toch al in de 60? of zeg ik nu iets heeeel raars??? (dan doe ik dit   :x  )

volgens mij is Soez nog niet eens 50  :)
Moeder van Marcel(1976) en Mark(1985).Marcel heeft Coeliakie van de huid(Dermatitis Herpetiformis) en heeft een stofwisselings ziekte en mag geen pinda's,noten,gluten,koemelk,eieren, ve-tsin,chocolade,boekweitmeel,soja enz.

lizet

• Gold Member
« Reactie #27 Gepost op: november 21, 2010, 17:57:25 »
ohhhhhhh echt niet? Dacht dat haar kinderen zo oud als mij waren

Lieske

• Gold Member
« Reactie #28 Gepost op: november 21, 2010, 18:04:53 »
nee hoor,die zijn enkele jaren jonger dan jij  :)

soezepoes

• "Soes"-chef
  • Administrator
  • Gold Member
  • Don't worry, be happy !
    • Coeliakieforum
« Reactie #29 Gepost op: november 22, 2010, 08:49:28 »

Ik heb het je nooit durven zeggen Lirio dat ik stiekem hier op het forum zit. ;)
(En ik ben ook al familie van Lief_29.)
Mijn lief T. heeft al 33 jaar coeliakie.

Ik voeg zelf nooit zout toe aan het eten en vermeld het daarom ook nooit in recepten. Houd daar dus rekening mee en voeg het naar eigen smaak toe.

Kijk voor mijn recepten ook op http://kookdewereldrond.blogspot.nl