Auteur Topic: Schoen zetten in de winkel???  (gelezen 12065 keer)

Adreg50

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
  • Lachen is gezond
Schoen zetten in de winkel???
« Gepost op: november 13, 2010, 13:32:16 »
Wie zet er een schoentje van de kinderen in de winkel waar ze wat lekkers krijgen, zet je er dan ook in dat dit kind glutenvrij moet???
Misschien wel een idee om de winkel waar ze dit doen, gewoon een schoentje neer te zetten, kijken of ze ook glutenvrij krijgen, ieder kind kan dit toch ook gewoon doen, dus dit kind ook. :D
Sinds januari 2004 coeliakie gediagnostiseerd.

PUKKIE

• Gast
Re:Schoen zetten in de winkel???
« Reactie #1 Gepost op: november 13, 2010, 13:35:15 »
Bij Ah worden de schoentjes gevuld met zakjes die kant en klaar aangeleverd worden door het hoofdkantoor maar ik kan me voorstellen dat als er een briefje in de schoen zit ze er wel aandacht aan besteden.

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #2 Gepost op: november 13, 2010, 18:26:44 »
Ik ging altijd vantevoren als Tom op school zat, even vragen hoe we het konden organiseren. Elke keer pakte het weer anders uit. Tom heeft wel eens een cd in zijn schoen gehad, en een andere keer een zakje lego. Er zijn soms ook glutenvrije snoepjes die verpakt zijn die wel kunnen. Dus als er kleine zakjes schuimpjes zijn of haribo beertjes of iets van chocola bv. kan je kind toch meedoen. Meestal leverde ik zelf een plastic zakje met pepernoten aan. Ze hielden de schoen altijd apart. En ik deed er een briefje in. Dat ze er geen pepernoten in mochten doen, stond daar o.a. in. Mandarijntjes mochten weer wel. Tom heeft elk jaar trouw zijn schoen gezet en het was altijd een verrassing als we hem op gingen halen. Hij vond het alleen niet leuk als dan de Zwarte Pieten gereed stonden om pepernoten uit te delen. Gelukkig had grote broer Mark altijd grote zakken in zijn broek en jaszak, die ging met een dubbele portie naar huis.  :D
Mijn zoon (20) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

Ajta

• Gold Member
« Reactie #3 Gepost op: november 13, 2010, 19:09:13 »
Ik heb mijn kinderen nooit laten meedoen aan schoenzetten in de winkel. Volgens mij worden ze gewoon gekgemaakt; in de winkel, op school, de sportvereniging, het werk van mamma, het werk van pappa.... Waar houdt het op?
Coeliakie sinds februari 2008

yvonnezet

• Gold Member
« Reactie #4 Gepost op: november 13, 2010, 22:58:41 »
Isabelle heb ik ook nooit een schoen in de winkel laten zetten.
Op school wel, maar daar regel ik alle schoenen voor de allergiekinderen en koop hetzelfde als wat de andere kinderen krijgen. Dit jaar hebben ze bedacht; een snoepsleutel (op school hebben ze een zak niet gv, maar ik heb ze wel gv) en een klein zaklampje. Denk dat het ook kan voor alle andere allergie kinderen.  :jump:
Moeder van Susanne(14-10-1998) en Isabelle(27-11- 2000). Bij Isabelle in maart/mei 2006 veel antistoffen gluten in bloed. In juni 2006 biopt, geen afwijkingen. Toch op glutenvrij dieet. Sinds okt 2006 ook tarwezetmeelvrij en in januari 2007 definitief coeliakie vastgesteld na kleuring van biopt.

sparman

• Sr. Member
  • Geslacht: Man
  • onze meiden zijn druk maar van gluten moet ik dr..
« Reactie #5 Gepost op: november 13, 2010, 23:51:01 »
als ze bij mij de schoen zetten, gegarandeerd vol met GV.  :D
sinds 2006 coeliakie maar morgen is altijd mooier dan vandaag

Lieske

• Gold Member
  • Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
« Reactie #6 Gepost op: november 13, 2010, 23:53:31 »

:D
Moeder van Marcel(1976) en Mark(1985).Marcel heeft Coeliakie van de huid(Dermatitis Herpetiformis) en heeft een stofwisselings ziekte en mag geen pinda's,noten,gluten,koemelk,eieren, ve-tsin,chocolade,boekweitmeel,soja enz.

natasja74

• Gold Member
  • Heerlijk zo veel info!!
« Reactie #7 Gepost op: november 14, 2010, 01:02:41 »
Martijn mag zijn schoen ook in de winkel zetten, al vind ik het zelf ook een beetej overdreven,
Hij weet danwel dat er soms dingen in komen de hij niet mag hebben, domme pieten zeg ik dan altijd maar.
Vaak zit er ook een sticker sleutelhanger oid in en daar is hij dan blij mee.
Ik heb hem ook wel eens zelf gevuld maar net hoe het uit komt.
Moeder van Martijn 7 en een half  jaar is al van baby af aan intolerant voor gluten/tarwe en ook tarwederivaten. Geen Coeliakie kunnen diagnostiseren.
Waarschijnlijk a specifiecke gluten intolerantie. Onlangs alvleesklier insufficientie gediagnostiseerd daar wordt nog verder onderzoek naar gedaan

BakkerBart

• Gold Member
« Reactie #8 Gepost op: november 14, 2010, 10:43:16 »
Je kan dat van winkels niet verlangen vind ik, ik denk dat als je t wil doen met desbetreffende winkel moet overleggen dat je zelf wat GV spul komt brengen wat zij er dan in kunnen doen :)

Adreg50

• Gold Member
  • Lachen is gezond
« Reactie #9 Gepost op: november 14, 2010, 11:25:05 »
:jump: :duimop:
Sinds januari 2004 coeliakie gediagnostiseerd.

BakkerBart

• Gold Member
« Reactie #10 Gepost op: november 14, 2010, 15:43:12 »

ja duhu ;)

sparman

• Sr. Member
  • Geslacht: Man
  • onze meiden zijn druk maar van gluten moet ik dr..
« Reactie #11 Gepost op: november 14, 2010, 21:42:50 »
ja duhu ;)

wel eerst het bootje vouwen en kleuren  :D
sinds 2006 coeliakie maar morgen is altijd mooier dan vandaag

BakkerBart

• Gold Member
« Reactie #12 Gepost op: november 17, 2010, 22:54:54 »
wel eerst het bootje vouwen en kleuren  :D

:D

Marrianne

• Gold Member
  • 'k hoop veel op te steken!!!
« Reactie #13 Gepost op: november 18, 2010, 10:11:14 »
Ik gaf er ook altijd een zakje gv pepernoten bij, de ene keer kreeg hij er wel wat extra's bij in, de andere keer weer niet. Hij heeft er ook al eens een knutselpakketje in gekregen of een mandarijn met een kleinigheidje.

Moeder van Patrick (13 jaar), weet sinds begin maart 2005 dat hij glutenvrij moet. Heeft hiernaast CGD (een afweerstoornis).

deniseinspanje

• Jr. Member
  • **
« Reactie #14 Gepost op: november 18, 2010, 10:57:02 »
waar kopen jullie die gv pepernoten?Of als jullie het zelf maken waar halen jullie die kruiden?
Binnenkort ben ik in nl en denk dat ik eens rond moet zoeken waar ik alles kan kopen.
alvast bedankt