Auteur Topic: Glutenvrij boodschappen doen in Duitsland  (gelezen 15821 keer)

Madelief

• Jr. Member
  • **
  • Geslacht: Vrouw
Glutenvrij boodschappen doen in Duitsland
« Gepost op: oktober 19, 2010, 22:36:42 »
He mensen,
ik weet niet of er mensen in de buurt van Nordhorn (Duitsland) wonen,
maar ik ben er vorige week geweest en heb zowel bij de Marktkauf als de Kaufmarkt als bij de DM drogisterij ontzettend veel glutenvrij boodschappen ingeslagen en vele malen goedkoper als in Nederland.
Neem bv de bekende daimtaart van de ikea.. kost daar 5 euro en bij de Kaufland 3 euro!
En de glutenvrij margarita pizza van de DS, kost bij de jumbo hier in Enschede 5 euro en bij de Marktkauf 3.75 dacht ik!
Ik heb ook ontzettend veel spiraalmacaroni (1.79 per 500 gram), soepnudeln (1.79 per pak 500 gram) ingeslagen!
Kortom: De moeite waard om eens naar toe te gaan mocht het voor jou niet al te ver rijden zijn!!
Heeft iemand nog meer tips op lekker en goedkoop boodschappen in te slaan in (de buurt van) Enschede?!
Alvast bedankt!
Sinds 1996 darm/maagklachten.Sinds 2005 ernstig aanhoudende vermoeidheid erbij. Na de hele medische molen door te zijn geweest (o.a maag/darmonderzoek), sinds sept 2010 op aanraden van Huisarts GV en met succes! Minder darmklachten en ook minder vermoeid!

Veldson

• Sr. Member
Re:Glutenvrij boodschappen doen in Duitsland
« Reactie #1 Gepost op: oktober 20, 2010, 20:21:53 »
Hoi Madelief,

Ja, ik rijd elke maand wel een keer naar Nordhorn en dan doe ik ook een rondje Kaufland, Marktkauf en DM. Vooral bij DM sla ik flink in met Schar-produkten, die hier inderdaad bijna de helft van de prijs zijn!
Ook de reformwinkel in Nordhorn (in het centrum) heeft glutenvrije produkten, vooral met kerst hebben ze daar leuke speciale dingen, zoals een kerststolletje of kerstkransjes en lebkuchen.
Bij Plus in Denekamp is trouwens ook een hele grote glutenvrije afdeling en ook nog een glutenvrij vriesvak. En verder natuurlijk de Sanders met grote vleesafdeling die helemaal glutenvrij is (maar die heb je in Enschede misschien ook wel...)
moeder van 3 kinderen (2005),  (2006) en (2009). <br />Bij de middelste is in nov 2007 coeliakie vastgesteld.<br />Ikzelf en de jongste hebben de genen niet. De oudste wel, maar zij heeft geen klachten

Renate48

• Gold Member
« Reactie #2 Gepost op: oktober 20, 2010, 20:50:40 »
Sonja, hebben ze bij de Plus ook de loempias van DS en de Körnerbrötchen? Want die heb ik bij de Plus in de Zuidmolen nog nooit gezien.   
Man heeft in
juli'08: lage HB-waarde tijdens test Sanquin
december"08: diagnose Marsh IIIB
geen klachten alleen bloedarmoede en osteoporose

Madelief

• Jr. Member
  • **
« Reactie #3 Gepost op: oktober 21, 2010, 10:44:43 »
Hey Veldson,
bedankt voor de tips!Idd, ik doe ook dat bekende rondje!
Die reformzaak in het centrum vond ik persoonlijk niet zo, hij is ook wel ietsjes duurder dan de DM!
En ik ga er zeker rond de kerst even kijken! En dan gelijk even langs de Plus in Denekamp!Ik ga wel bij de Sanders langs bij ons in Enschede inderdaad!En de Jumbo is ook een favoriet van mij!
Nog meer mensen met tips?!
Sinds 1996 darm/maagklachten.Sinds 2005 ernstig aanhoudende vermoeidheid erbij. Na de hele medische molen door te zijn geweest (o.a maag/darmonderzoek), sinds sept 2010 op aanraden van Huisarts GV en met succes! Minder darmklachten en ook minder vermoeid!

lovedokter

• Jr. Member
  • **
  • Geslacht: Man
« Reactie #4 Gepost op: oktober 21, 2010, 16:35:52 »
zijn er loempia's van ds ?? :jump:
Coeliakie, weinig klachten na eten gluten, maar wel aangetoond in de darmen. Dochter (19-08-2009) coeliakie marsh 3.

Renate48

• Gold Member
« Reactie #5 Gepost op: oktober 21, 2010, 17:03:27 »
Glutenvrije loempia van consenza. Erg lekker, zitten in de diepvries.
Dit schreef Lirio en die loempias heb ik gezien bij de G&W winkel in Haaksbergen en nu spijt dat ik ze niet meegenomen heb.
Man heeft in

Lirio

• Gold Member
« Reactie #6 Gepost op: oktober 21, 2010, 18:07:15 »
zijn er loempia's van ds ?? :jump:
Nee van consenza. Ik vond ze goed te pruimen :P
19 juni 2007 Diagnose Coeliakie. Onmeetbaar hoge antistoffen in bloed. Marsh 3b/c.
2013: diagnose prikkelbare darm
"Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get"

lovedokter

• Jr. Member
  • **
  • Geslacht: Man
« Reactie #7 Gepost op: oktober 21, 2010, 18:30:09 »
MOET IK MAAR WEER EENS OP PAD ! :lol2:
Coeliakie, weinig klachten na eten gluten, maar wel aangetoond in de darmen. Dochter (19-08-2009) coeliakie marsh 3.

Veldson

• Sr. Member
« Reactie #8 Gepost op: oktober 21, 2010, 20:32:43 »
Hoi Renate,

Nee, bij Plus in Denekamp hebben ze helemaal geen DS-produkten.
En glutenvrije loempia's heb ik er ook nog niet gezien!
Meestal liggen er in de vriezer pizza's, saucijzenbroodjes, kerriebroodjes (of zoiets), cakes, kroketten en andere snacks en verschillende soorten gebak en moorkoppen. Het meeste is volgens mij van Le Poole...
Glutenvrije pepernoten en speculaas lagen er trouwens ook al van de week!
moeder van 3 kinderen (2005),  (2006) en (2009). <br />Bij de middelste is in nov 2007 coeliakie vastgesteld.<br />Ikzelf en de jongste hebben de genen niet. De oudste wel, maar zij heeft geen klachten

Renate48

• Gold Member
« Reactie #9 Gepost op: oktober 21, 2010, 21:11:02 »
Dan hoef ik de loempias van Consenza daar ook niet te zoeken Sonja als jij die daar nog niet hebt gezien. Gebak maak ik zelf behalve de taarten van IKEA, al koop ik toch ook gv koekjes maar dan die uit de reguliere schappen.
Man heeft in

Madelief

• Jr. Member
  • **
« Reactie #10 Gepost op: oktober 22, 2010, 10:53:03 »
Gisteravond bij de Plus in de Zuidmolen in Enschede geweest... opzich wel een redelijk groot glutenvrij vak, maar in de vriezer kon ik helaas niets vinden (of heb ik er overheen gekeken?!)
Afgelopen week bij de Nettorama geweest, ook daar eigenlijk niet echt iets kunnen vinden...

wie o wie weet er nog meer winkels in Enschede (of ind e buurt) waar ze GV verkopen?

nancy G

• Jr. Member
  • **
« Reactie #11 Gepost op: oktober 24, 2010, 14:02:35 »
Volgens mij zijn jullie allemaal zaterdag naar Nordhorn geweest, want al de duitse kaiserbroodjes van DS waren OP!!
Waar zit de andere supermarkt in Nordhorn waar jullie ook glutenvrij kopen??
En waar bij de Plus in Denekamp is die vriezer???? ik ken natuurlijk wel die hoek na de melkprodukten, maar ik hoor moorkoppen!!!!
Bij de Jumbo in Oldenzaal heb ik glutenvrije frikandellen gevonden... iets stugger, maar wel lekker.
Ook daar waren de broodjes van DS uitverkocht!
al 30 jaar darmklachten, nu een zeer laag HB en ijzerwaarden, 2009 biopt, zeer klein vermoeden coeliaki..waarden bljven dalen nu 4 maanden streng gv eten. Jan.2011 nieuwe biopt en bloedwaarden bepalen.Sinds dieet geen darmklachten

nancy G

• Jr. Member
  • **
« Reactie #12 Gepost op: oktober 24, 2010, 14:08:00 »
Met in Nordhorn bedoel ik Marktkauf... en ik ben heel benieuwd waar die MD zit??
al 30 jaar darmklachten, nu een zeer laag HB en ijzerwaarden, 2009 biopt, zeer klein vermoeden coeliaki..waarden bljven dalen nu 4 maanden streng gv eten. Jan.2011 nieuwe biopt en bloedwaarden bepalen.Sinds dieet geen darmklachten

Madelief

• Jr. Member
  • **
« Reactie #13 Gepost op: oktober 24, 2010, 21:56:25 »
Je hebt in Nordhorn de Kaufmarkt, deze zit aan de Bentheimerstrasse..
Dan heb je nog de Marktkauf en de DM Drogisterij, deze zitten naast elkaar bij een soort van winkelcentrumpje, ik weet zo daar de straat ff niet van, maar die zit echt bijna in het centrum!
Ik las trouwens vandaag in een krantje die we in de brievenbus kregen dat de Plus in Overdinkel nu elke zondag van 12-17 uur open is!

Renate48

• Gold Member
« Reactie #14 Gepost op: oktober 24, 2010, 22:33:39 »
Gisteravond bij de Plus in de Zuidmolen in Enschede geweest... opzich wel een redelijk groot glutenvrij vak, maar in de vriezer kon ik helaas niets vinden (of heb ik er overheen gekeken?!)
Afgelopen week bij de Nettorama geweest, ook daar eigenlijk niet echt iets kunnen vinden...

wie o wie weet er nog meer winkels in Enschede (of ind e buurt) waar ze GV verkopen?

Ja Madelief, bij de Tuinen aan de Heurne daar hebben ze een heleboel gv producten. En bij de Plus hebben ze volgens mij geen diepvriesspullen meer, wel bij de Jumbo in de Irenepassage en dan heb je verderop de reformwinkel (bijna aan de Oldenzaalsestraat). En vergeet de 4 toko's niet, daarvan de Turkse en de Chinese  aan de Heurne, en dan die Chinese naast die bij de PLUS en die aan de Lipperkerkstraat.
Man heeft in