Auteur Topic: Medewerking gevraagd voor een enquete  (gelezen 4066 keer)

NCV webmaster

• Jr. Member
    • website van de Nederlandse Coeliakie Vereniging
Medewerking gevraagd voor een enquete
« Gepost op: oktober 08, 2010, 20:58:38 »
De NCV om mee te werken aan een enquete van een student van de Haagse Hogeschool. Een student van de Haagse Hogeschool van de opleiding Management, Economie en Recht is bezig met een onderzoek rond het aanbod van glutenvrije producten: "Hoe tevreden bent u met het aanbod, waar koopt u vooral en wat zijn uw wensen daarbij?"

Voor meer details en de link naar de enquete gaat u naar www.glutenvrij.nl

Twan Korthorst
Webmaster Nederlandse Coeliakie Vereniging
webmaster@glutenvrij.nl
www.glutenvrij.nl
Twitter: NCV_glutenvrij

yvonnezet

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
Re:Medewerking gevraagd voor een enquete
« Reactie #1 Gepost op: oktober 08, 2010, 23:41:08 »
Ik heb het ingevuld.
Moeder van Susanne(14-10-1998) en Isabelle(27-11- 2000). Bij Isabelle in maart/mei 2006 veel antistoffen gluten in bloed. In juni 2006 biopt, geen afwijkingen. Toch op glutenvrij dieet. Sinds okt 2006 ook tarwezetmeelvrij en in januari 2007 definitief coeliakie vastgesteld na kleuring van biopt.

soezepoes

• "Soes"-chef
  • Administrator
  • Gold Member
  • Don't worry, be happy !
    • Coeliakieforum
« Reactie #2 Gepost op: oktober 08, 2010, 23:59:34 »
Ik niet. Bij vraag 2 gaat het al mis. Welke drie merken koopt i het meest.
1 kan ik er kiezen uit de lijst en twee staan er niet op dus die vul ik in bij overige. maar ja, dan staan er maar twee dingen aangevinkt en dat kan kennelijk niet. Het moeten er drie zijn.  :roll
Verder kan je kennelijk ook maar bij 1 winkel iets kopen. Je koopt óf online óf bij een winkel maar niet allebei. Teon ben ik er maar mee opgehouden.  :P

Daarnaast vraag ik me af of er wel ooit eens iets gebeurd met deze onderzoeken. Elk jaar komt er wel weer zo'n zelfde onderzoek langs. Al die studenten elk jaar weer ijverig onderzoeken ontwerpen, wij ze elk jaar weer invullen en waarvoor?  :x
Mijn lief T. heeft al 33 jaar coeliakie.

Ik voeg zelf nooit zout toe aan het eten en vermeld het daarom ook nooit in recepten. Houd daar dus rekening mee en voeg het naar eigen smaak toe.

Kijk voor mijn recepten ook op http://kookdewereldrond.blogspot.nl

eefje*

• Sr. Member
« Reactie #3 Gepost op: oktober 09, 2010, 09:38:08 »
Met het laatste punt ben ik het eens.

Zoek eerst eens even op wat er ooit al onderzocht is. Zoek eens als student hier op het forum, wat mensen zeggen, welke problemen hier besproken worden.

Praat is face to face met een paar mensen. Er zijn namelijk veel meer dingen die belangrijk zijn!

Als student snap ik dat de school statistische cijfers wil. Gebaseerd op enquêtes omdat het lekker makkelijk te controleren is, en je als student dan weer eventjes zoet bent. Maar waarom zouden mensen a of b kiezen? Is dat niet waardevoller om te weten? En zitten daar dan niet de gaten in de markt? (En ik denk dat er veel gaten zijn in deze markt.)

Deze kritiek is niet speciaal gericht tegen deze studente van de HHS! Ik heb hem ingevuld, maar vond ook het hokje met opmerkingen het nuttigst.
Ilona
Glutenvrij ;)

Cath

• Jr. Member
  • **
« Reactie #4 Gepost op: oktober 09, 2010, 10:41:35 »
Nou, ik heb ook een poging gedaan. Maar al bij vraag 1 werd het moeilijk. Ik koop het meest brood (en snacks) die...in de diepvries zitten. Dus vul ik nu brood in of diepvries..
Bij vraag 2 zelfde probleem als Soezepoes. En toen waren de twee minuten die de enquête zou moeten kosten al voorbij dus mocht ik stoppen van mezelf :-)

Ik gun elke student een representatieve steekproef, maar maak dan ook een goede enquête!
Coeliakie vastgesteld in Dec. 2007

yvonnezet

• Gold Member
« Reactie #5 Gepost op: oktober 09, 2010, 10:43:40 »
Ik heb het ingevuld op het eten van Isabelle en aangezien Isabelle niet zo variabel eet is het blijkbaar makkelijker in te vullen  :D
Moeder van Susanne(14-10-1998) en Isabelle(27-11- 2000). Bij Isabelle in maart/mei 2006 veel antistoffen gluten in bloed. In juni 2006 biopt, geen afwijkingen. Toch op glutenvrij dieet. Sinds okt 2006 ook tarwezetmeelvrij en in januari 2007 definitief coeliakie vastgesteld na kleuring van biopt.

Adreg50

• Gold Member
  • Lachen is gezond
« Reactie #6 Gepost op: oktober 09, 2010, 11:21:21 »
Ik heb het wel ingevuld maar bij de 3 merken ging het mis, vond het jammer dat Sam mills er niet bij stond, dat vind ik de lekkerste pasta en niet duur.
Sinds januari 2004 coeliakie gediagnostiseerd.

lizet

• Gold Member
« Reactie #7 Gepost op: oktober 09, 2010, 11:31:16 »
Als ik dit zo lees, begin ik er al niet aan  :D

soezepoes

• "Soes"-chef
  • Administrator
  • Gold Member
  • Don't worry, be happy !
    • Coeliakieforum
« Reactie #8 Gepost op: oktober 09, 2010, 12:10:23 »
Ik
.. maar vond ook het hokje met opmerkingen het nuttigst.

Uiteindelijk heb ik hem nu ook ingevuld maar in het hokje opmerkingen waarvan ik het bestaan nu wist mijn op- en aanmerkingen gespuid en mijn antwoorden toegelicht.
Mijn lief T. heeft al 33 jaar coeliakie.

Ik voeg zelf nooit zout toe aan het eten en vermeld het daarom ook nooit in recepten. Houd daar dus rekening mee en voeg het naar eigen smaak toe.

Kijk voor mijn recepten ook op http://kookdewereldrond.blogspot.nl

Murphy

• Sr. Member
« Reactie #9 Gepost op: oktober 09, 2010, 16:27:16 »
Het is een student Management Economie en Recht. Geen idee wat die wil met deze uitslagen en wat hij/zij weet van het onderwerp.

Renate48

• Gold Member
« Reactie #10 Gepost op: oktober 09, 2010, 17:14:25 »
Ik ook.
Man heeft in
juli'08: lage HB-waarde tijdens test Sanquin
december"08: diagnose Marsh IIIB
geen klachten alleen bloedarmoede en osteoporose

lucia

• Sr. Member
  • All I have seen teaches me to trust the Creator...
« Reactie #11 Gepost op: oktober 10, 2010, 18:28:14 »
Dit is de vraagstelling volgens Glutenvrij.nl:

Hoe tevreden bent u met het aanbod, waar koopt u vooral en wat zijn uw wensen daarbij?

Coeliakie is de grootste voedselallergie. Het onderzoek is ontstaan uit de vraag van enkele coeliakiepatienten rondom het productenaanbod. Met de resultaten, die gebruikt worden om de mate van tevredenheid te meten, zal er een analyse van de glutenvrije markt gemaakt worden. Hier kunt u uw steentje aan bij dragen.

Redelijk duidelijk toch?

Inderdaad hebben jullie wel gelijk dat de vragen anders hadden moeten zijn. Vooral de vraag of je via internet of via winkels koopt is te kort door de bocht. Ik koop veel via internet, maar wekelijks ook heel wat in winkels.
Nou ja. Ik heb m'n best gedaan, we zien wel wat er uit komt.
Juni 2013: GEEN COELIAKIE aangetoond in biopten. Waar de vlokatrofie in 2001 dan vandaan kwam is een raadsel en zal het ook wel blijven.
2011: oudste zoon heeft HLA-DQ 8 gen van vader, tweede zoon heeft gen van mij, namelijk DQ5 en 7

-aatje-

• Gold Member
  • van zaadje tot bloem
« Reactie #12 Gepost op: oktober 10, 2010, 23:50:29 »
Coeliakie word zo wie zo in de aandacht gebracht,dat vind ik al positief   :duimop:  ik heb het ook ingevuld  ;)
coeliakie sinds 12 april 2007,marsh 3c

ééneiige tweelingzus van Ceetje,ook hier op het forum

Murphy

• Sr. Member
« Reactie #13 Gepost op: oktober 11, 2010, 09:43:14 »
Ik heb het ook wel ingevuld, maar meer omdat ik medelijden heb met zo'n student, die zo slecht begeleid wordt dat zijn enquetevragen een beetje "rammelen". Ik ken dat soort onderwijsfabrieken en heb bij mijn eigen kinderen gezien hoe ze soms worstelden met een bepaalde opdracht en een docent die "niet thuis" gaf als ze vragen hadden.

koeke

• Sr. Member
  • Leve het leven!
« Reactie #14 Gepost op: oktober 12, 2010, 19:16:00 »
Heb mijn goede daad ook weer gedaan :D Vond het ook een matige enquête. Dan heb je ook weinig aan de onderzoeksresultaten, die zijn gewoon niet betrouwbaar.
gv sinds 12 juni 2008