Auteur Topic: Stem op de 'Genenkrakers' voor Academische Jaarprijs 2010  (gelezen 2105 keer)

NCV webmaster

• Jr. Member
    • website van de Nederlandse Coeliakie Vereniging
Stem op de 'Genenkrakers' voor Academische Jaarprijs 2010
« Gepost op: september 24, 2010, 11:37:16 »
De afdeling Genetica van het Universitair Medisch Centrum Groningen (UMCG) is met haar team de 'GenenKrakers' één van de vijf finalisten voor de academische jaarprijs 2010. Deze prijs wordt toegekend aan het team dat op de meest originele manier een breed publiek kan informeren over hun onderzoek. De afdeling Genetica doet onder andere onderzoek naar de genetische oorzaken van coeliakie.

U kunt nu uw stem uit brengen op het GenenKraken team via http://weblogs.vpro.nl/labyrint/publieksprijs/ of via www.genenkraken.nl. Op www.genenkraken.nl is een filmpje te zien waarin ook het onderzoek aan coeliakie wordt genoemd.

Hun doel voor de Academische Jaarprijs is om Nederland te laten zien hoe fascinerend DNA is en hoe belangrijk DNA en leefstijl zijn om gezond ouder te worden. Als ze winnen gaan ze het spoor als metafoor voor DNA gebruiken, en zal de 'LifeLinesExpress', een speciaal ingerichte NS trein, door het land gaan rijden, waarin mensen alles kunnen leren over DNA.

Twan Korthorst
Webmaster Nederlandse Coeliakie Vereniging
webmaster@glutenvrij.nl
www.glutenvrij.nl
Twitter: NCV_glutenvrij

Adreg50

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
  • Lachen is gezond
Re:Stem op de 'Genenkrakers' voor Academische Jaarprijs 2010
« Reactie #1 Gepost op: september 24, 2010, 12:23:13 »
Geweldig goed. :duimop:Ik heb natuurlijk ook gestemd.
Sinds januari 2004 coeliakie gediagnostiseerd.

Murphy

• Sr. Member
« Reactie #2 Gepost op: september 24, 2010, 12:58:02 »
Ik heb gestemd :duimop:

yvonnezet

• Gold Member
« Reactie #3 Gepost op: september 24, 2010, 15:02:55 »
Moeder van Susanne(14-10-1998) en Isabelle(27-11- 2000). Bij Isabelle in maart/mei 2006 veel antistoffen gluten in bloed. In juni 2006 biopt, geen afwijkingen. Toch op glutenvrij dieet. Sinds okt 2006 ook tarwezetmeelvrij en in januari 2007 definitief coeliakie vastgesteld na kleuring van biopt.

Renate48

• Gold Member
« Reactie #4 Gepost op: september 24, 2010, 21:55:45 »
Ik ook.
Man heeft in
juli'08: lage HB-waarde tijdens test Sanquin
december"08: diagnose Marsh IIIB
geen klachten alleen bloedarmoede en osteoporose

miepie

• Full Member
« Reactie #5 Gepost op: september 25, 2010, 20:33:05 »
Ik heb ook gestemd. De vriendin van mijn broer werkt er en had me er op attent gemaakt. Toen ik het als berichtje wilde zetten zag ik dat het er al opstond! Super :duimop: :jump:
Coeliakie vastgesteld in juli 2009. Marsh 3b

Lieske

• Gold Member
  • Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
Moeder van Marcel(1976) en Mark(1985).Marcel heeft Coeliakie van de huid(Dermatitis Herpetiformis) en heeft een stofwisselings ziekte en mag geen pinda's,noten,gluten,koemelk,eieren, ve-tsin,chocolade,boekweitmeel,soja enz.