Auteur Topic: zwembad  (gelezen 1533 keer)

bloemetje

• Sr. Member
zwembad
« Gepost op: september 16, 2010, 16:54:22 »
Hoe reageren jullie kinderen op het zwemwater? Ons zoontje heeft nu 3 keer zwemles gehad. Als hij uit het zwembad komt, heeft hij een buik alsof er een voetbal in zit. Na een half uur klaagt hij ook over flinke buikkrampen. Ziet dan ook erg wit. Hij geeft toe dat hij wel eens een slokje water doorslikt, maar dat heb je al gauw. Eerst dacht ik aan een dieetfoutje, maar het is nu al 3 keer gebeurd en het komt echt na het zwemmen. Maken jullie dit ook mee? 'k Vind het gewoon vervelend.

Ajta

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
Re:zwembad
« Reactie #1 Gepost op: september 16, 2010, 16:55:38 »
Dat is niet gek hoor. Kinderen krijgen veel meer water binnen dan ze denken. Waarschijnlijk wordt het wel minder als hij wat beter zwemt.
Coeliakie sinds februari 2008

soezepoes

• "Soes"-chef
  • Administrator
  • Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
  • Don't worry, be happy !
    • Coeliakieforum
« Reactie #2 Gepost op: september 16, 2010, 17:06:41 »
We hebben het er al eens eerder over gehad. Klik hier om het te lezen.
Mijn lief T. heeft al 33 jaar coeliakie.

Ik voeg zelf nooit zout toe aan het eten en vermeld het daarom ook nooit in recepten. Houd daar dus rekening mee en voeg het naar eigen smaak toe.

Kijk voor mijn recepten ook op http://kookdewereldrond.blogspot.nl

bloemetje

• Sr. Member
« Reactie #3 Gepost op: september 16, 2010, 22:33:57 »
Bedankt Soezepoes. Ik had al gezocht op zwembad, maar kon niets vinden. Ik zie er meerdere met deze klachten. Het rare is dat onze meiden nooit geklaagd hebben over buikpijn na het zwemmen. Hij heeft 3 keer gezwommen en daarna enorme buikkrampen. Maar dat niet alleen, het lijkt wel of er voetbal in zijn buik zit. Zijn buik staat gewoon strak. Dit hadden onze meiden (geen coeliakie) echt nooit. Dus hou ik het toch op het water wat hij binnenkrijgt en zijn gevoelige darmen. Hij moet nog goed leren zijn mond dicht te houden, maar goed, hij is nog maar 4.

Annikka

• Gold Member
« Reactie #4 Gepost op: september 17, 2010, 09:02:21 »
Misschien is de kou van het water wat teveel voor hem. En omdat het zoveel energie kost om te zwemmen en om weer warm te worden krijgt hij last van zijn buik.
Zijn lijfje kan gewoon anders reageren vanwege de coeliakie. Niet voor niets dat het zo vaak samen gaat met andere auto-immuunaandoeningen.
Geen officiŽle diagnose voor coeliakie. Ik eet glutenvrij sinds februari 2010. Ik verdraag ook geen soja, suiker, dierlijke melkproducten en veel E nummers. Ik heb naast glutenproblemen, chronische vermoeidheid en astma. Bij periodes heb ik last van reuma en fybromyalgie.