Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
mei 23, 2013, 06:47:38
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren

+  Coeliakieforum
|-+  Coeliakie
| |-+  Glutenvrij kopen, koken/bakken en eten
| | |-+  Nieuwe snoeplijst per 12 augustus 2010
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: 1 [2] Omlaag Print
Auteur Topic: Nieuwe snoeplijst per 12 augustus 2010  (gelezen 6842 keer)
jesje
Sr. Member
Geslacht: Vrouw

Een top forum !

« Antwoord #15 Gepost op: november 10, 2010, 17:58:05 »

nah kan hem nog niet openen verdrietig er staat dit:

Deze webpagina is niet beschikbaar.

De webpagina op https://docs.google.com/gview?a=v&pid=explorer&chrome=false&api=true&srcid=0B_uyfxbJmuRlNWY0NmI1ZjItMmExZS00N2VhLWI5MjUtMGU2NmEwZDMzNmEz is mogelijk tijdelijk uitgeschakeld of permanent verplaatst naar een nieuw webadres.

Meer informatie over deze fout
eefje*
Gold Member

« Antwoord #16 Gepost op: november 10, 2010, 19:41:40 »

Hmm raar verhaal. PDF dan maar. En het programma om die te open is te vinden op: http://get.adobe.com/nl/reader/

Glutenvrij knipoog
Keon mama
Sr. Member

« Antwoord #17 Gepost op: november 24, 2010, 19:09:55 »

SUPER SUPER bedankt weer! We zijn deze lijst aan het omkatten (haha) voor onze klas. We hebben wat kindjes met lactose-intollerantie en nog een diabeet. Ik heb de lijst naar de andere mama's doorgemaild, zij halen er nu uit wat hun kinderen niet mogen hebben, allemaal samen hebben we dan zometeen een superlijst voor in de klas. Reuze handig voor ouders die wel willen meedenken. Het leven kan zo leuk zijn........
Bedankt namens de Blitskikkers

Chantal, mama van Keon (6-1-03) en Tika (3-1-06), Keon heeft in augustus 2008 de diagnose coeliakie gekregen, in juli 2011 is gebleken dat de diagnose onjuist was. Wij zijn nu weer een glutenvol gezin.
Joel
Newbie
*

« Antwoord #18 Gepost op: januari 06, 2011, 21:00:53 »

dank je wel voor deze lijst!!! Mijn zoontje is deze week begonnen met een gluten en melkvrij dieet. Deze lijst is een goede eerste leidraad! thanx. Ik vind de icoontjes van AH al een uitkomst, maar dasn zit je alleen aan deze producten 'vast' nu heeft hij meer keus.

Mijn zoontje mag geen: gluten, melk, vis, noten en pinda's
* astrid *
Gold Member

« Antwoord #19 Gepost op: januari 13, 2011, 21:12:04 »

bedankt! ons meisje is ook mdg en zetmeel vrij dus eerst de lijst uitruimen en dan 1000000 mailtjes sturen!!!!

naëll: 20-11-2007<br />julynn: 20-09-2009<br /><br />- gestrand -
Joel
Newbie
*

« Antwoord #20 Gepost op: februari 12, 2011, 21:30:15 »

top, bedankt!!!!

Mijn zoontje mag geen: gluten, melk, vis, noten en pinda's
ingridmcp
Gold Member

« Antwoord #21 Gepost op: april 11, 2011, 12:04:06 »

Leuk die lijst, maar ik kan hem hier echt niet openen, we hebben al meer van dat soort dingen gehad met onze nieuwe laptop.
Of het is hier maandag en het lukt mij niet of de lap heeft een maandag-humeur.

Ingrid

Glutenvrij sinds vorig jaar augustus 2010. Onze jongste zoon en hij is nu ruim 3 jaar.
Iveeke
Full Member

« Antwoord #22 Gepost op: september 30, 2011, 23:55:27 »

Bij het bekijken van Livaad merkte ik op dat bij marshmallows van Astra Sweets/Astra Faams MGD in zou zitten. 
In augustus had ik hierover een vraag gestuurd en mocht volgende antwoord ontvangen en ik weet niet meteen waar ik dit berichtje beter kan posten dan onder dit item :

"Hierbij kan ik u mededelen dat onze overheerlijke BBQ Marshmallows geheel vrij zijn van gluten.
Er kunnen zelfs geen sporen van gluten aanwezig zijn, daar wij in onze fabriek waar deze overheerlijke BBQ Marshmallows geproduceerd worden, absoluut geen grondstoffen gebruiken waar gluten aanwezig zijn.
Wij verkopen onder ons eigen merk "Frisia" ook deze overheerlijke BBQ Marshmallows

Met vriendelijke groeten,

Product Information Desk

Astra Sweets N.V./ Astra Faam B.V.
Bleukenlaan 18
2300 Turnhout
Belgium
Tel:  + 32 14 40 95 68
Fax: + 32 14 42 91 28
pid@astrasweets.com

Coeliakie én reageer héél gevoelig op alles van tarwe (MGD) (nov 2008), iGg-immuundefficiënt, bijnierschorsinsufficiëntie, Ijzerstapelingsziekte, FM, RA,...
soezepoes
"Soes"-chef
Administrator
Gold Member

Don't worry, be happy !

« Antwoord #23 Gepost op: oktober 01, 2011, 11:19:54 »

Het klopt wat ze zeggen en dan kan er tóch MGD inzitten.
MGD is officieel glutenvrij maar er zijn (zeer weinig) mensen die hier toch last van krijgen.
Vandaar dat we ervoor gekozen hebben om, als extra service, het in Livaad te vermelden als we zeker weten dat er MGD van tarwe inzit.
Dat is overigens wel betrekkelijk. Staat er een ? dan weten we het niet.
Alleen bij producten waar BG0 staat is zeker dat er ook geen MGD van tarwe inzit.

Mijn lief T. heeft al 28 jaar coeliakie.

Ik voeg zelf nooit zout toe aan het eten en vergeet het daarom ook nog wel eens in recepten te vermelden. Houd daar dus rekening mee en voeg het naar eigen smaak toe.

Kijk voor mijn recepten ook op http://kookdewereldrond.blogspot.nl
Iveeke
Full Member

« Antwoord #24 Gepost op: oktober 01, 2011, 11:40:46 »

Ik ben zelf heel gevoelig aan het minste glutenspoor/tarwe, vandaar de mail naar hun.

Nou begrijp ik toch niet goed waarom er dan wel MGD kan inzitten als ze zelf vermelden dat er geen sporen van gluten kunnen inzitten omdat er geen glutenvolle producten verwerkt worden; het gaat in dit geval voornamelijk om die speciefieke marshmallows uiteraard.

Soezepoes, help ;-)

Coeliakie én reageer héél gevoelig op alles van tarwe (MGD) (nov 2008), iGg-immuundefficiënt, bijnierschorsinsufficiëntie, Ijzerstapelingsziekte, FM, RA,...
soezepoes
"Soes"-chef
Administrator
Gold Member

Don't worry, be happy !

« Antwoord #25 Gepost op: oktober 01, 2011, 12:48:58 »

Je moet in zo;'n mail altijd heel specifiek vragen wat de herkomst is van de gebruikte glucosestroop enzo.
Ze zeggen dat er geen sporen in kunnen zitten omdat ze alleen met gv grondstoffen werken.
Nogmaals, MGD is (volgens de wet) glutenvrij dus ze hebben gewoon gelijk.

Mijn lief T. heeft al 28 jaar coeliakie.

Ik voeg zelf nooit zout toe aan het eten en vergeet het daarom ook nog wel eens in recepten te vermelden. Houd daar dus rekening mee en voeg het naar eigen smaak toe.

Kijk voor mijn recepten ook op http://kookdewereldrond.blogspot.nl
Iveeke
Full Member

« Antwoord #26 Gepost op: oktober 01, 2011, 13:07:20 »

Oké, ja, dat begrijp ik.  Ik let er extra op bij een volgende poging. ;-)

Ik kan niet meer  nakijken natuurlijk; geen verpakking bijgehouden en ik kan ze ook nergens meer kopen hier.
In elk geval had ik mijn vraag als volgt geformuleerd : "Kunt u me a.u.b. correcte info verschaffen over het al dan niet aanwezig zijn van gluten en/of tarwederivaten in volgende snoep."

Groetjes

tine
Gold Member

Nulglutendieet

« Antwoord #27 Gepost op: oktober 01, 2011, 14:13:22 »

Mijn tekst gaat meestal ongeveer zo:

Ik ben extreem gevoelig voor kleine sporen van gluten. Ik word ziek van producten waar glucose, dextrose of maltodextrine in zit die afkomstig is van tarwe. Kunt u voor mij uitzoeken wat de herkomst is van de glucosestroop in....? (p.s. ik weet dus al dat het product glutenvrij is, daar hoef ik geen info over.)

En die marshmallows bevatten dus sporen van tarwe. Kijk even of de Action nog marshmallows (barbecue) heeft, en anders de Sligro (merk Rocky Mountains, witte of gekleurde) en de Jumbo heeft mini marshmallows van Fiddes Payne (2 soorten, roze/wit of bruin/wit). duim omhoog

Meer info bij het item "info voor de super gevoeligen" onder het kopje "Producten Glutenvrij"grijns

Mijn zoontje (13) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten, door besmetting, door MDG (maltodextrine, dextrose en glucose van tarwe) en door additieven. Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.
Iveeke
Full Member

« Antwoord #28 Gepost op: oktober 01, 2011, 14:35:56 »

Dank je,Tine!

Leuk om te weten waar ik er nog kan vinden die ik wel mag (is zo'n beetje een obsessie geworden afgelopen zomer ;-) )  Ik woon nl. in België en kan de winkels die je noemt niet zomaar even gaan afschuimen ;-) 

Waarom een obsessie?  Ik vind die dingen gewoon erg lekker en wil ze zo graag af en toe eens in mijn mond stoppen.... alleen lijken die hier verkocht worden altijd wel tarwe te bevatten; zij het dextrose, zij het glucose dus; en ik dacht dat er toch tenminste één soort moest te vinden zijn die ik wel mocht hebben zonder ziek te worden ;-) 
Noem het 'mijn persoonlijke kruistocht' LOL

Ach, de kaneel- en chocobroodjes zijn klaar... dit maakt mijn dag alvast goed :-)

Pagina's: 1 [2] Omhoog Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte