Auteur Topic: boodschappen  (gelezen 5662 keer)

MirjamH

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
    • Ik ben glutenvrij
Re:boodschappen
« Reactie #15 Gepost op: augustus 08, 2010, 20:10:14 »
Ik heb het laatst eens proberen uit te zoeken. Coeliakie heeft niet alle aspecten van een allergie. Maar coeliakie heeft ook niet alle aspecten van een intolerantie. Daarom wordt er liever gesproken van een overgevoeligheid. Ook al klinkt dat misschien veel minder ernstig...
Coeliakie geconstateerd mrt. 2007, na 3 maanden zeer ernstige klachten en 14 jaar hele lichte klachten. Dochter Eva (geboren mei 2008) doet mee aan Prevent CD onderzoek. Wel HLA-DQ8, geen coeliakie. Dochter Mirthe (geboren jan. 2011) coeliakie geconstateerd oktober 2012. http://ikbenglutenvrij.nl

Lief_29

• Gold Member
« Reactie #16 Gepost op: augustus 08, 2010, 20:40:12 »
Ik zeg altijd dat ik een glutenallergie heb.... als ik glutenintolerant zeg, kijken ze me aan..... Wablief? Dus ten behoeve van de verstaanbaarheid is het bij allergie hoor. Maakt mij het nou uit hoe het heet, ik kan er niet tegen, ik wordt er ziek van, klaar.
Glutenvrij sinds 08-08-08 (Marsh 3A)<br />Diabetes type I sinds 1982<br />Marsh 0 sinds januari 2010 :blij5:

Lirio

• Gold Member
« Reactie #17 Gepost op: augustus 08, 2010, 22:20:16 »
Ik zeg altijd dat ik een glutenallergie heb.... als ik glutenintolerant zeg, kijken ze me aan..... Wablief? Dus ten behoeve van de verstaanbaarheid is het bij allergie hoor. Maakt mij het nou uit hoe het heet, ik kan er niet tegen, ik wordt er ziek van, klaar.
Ik ook, alleen moet ik daarna wel uitleggen dat ik er niet van ga niezen en er ook geen bulten van krijg :P
19 juni 2007 Diagnose Coeliakie. Onmeetbaar hoge antistoffen in bloed. Marsh 3b/c.
2013: diagnose prikkelbare darm
"Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get"

Lief_29

• Gold Member
« Reactie #18 Gepost op: augustus 08, 2010, 22:57:41 »
Vaak vragen ze aan mij wat er gebeurt als ik het wel binnenkrijg. Waarna ik zeg dat mijn darm kapot gaat en ik dan geen voedingsstoffen meer binnen krijg met alle gevolgen van dien. Is meestal genoeg overtuigingskracht :D
Glutenvrij sinds 08-08-08 (Marsh 3A)<br />Diabetes type I sinds 1982<br />Marsh 0 sinds januari 2010 :blij5:

MirjamH

• Gold Member
    • Ik ben glutenvrij
« Reactie #19 Gepost op: augustus 09, 2010, 09:08:00 »
Ik zeg tegen 'leken' ook altijd dat ik een gluten-allergie heb. En ook zeg ik dat mijn darmen (darmvlokken) kapot gaan.
Maar er nu precies in mijn darmen gebeurd, en of dat aspecten zijn van een allergie, een intolerantie of een overgevoeligheid, vind ik erg ingewikkeld  :/.
(En wil ik toch graag snappen  ;))
Coeliakie geconstateerd mrt. 2007, na 3 maanden zeer ernstige klachten en 14 jaar hele lichte klachten. Dochter Eva (geboren mei 2008) doet mee aan Prevent CD onderzoek. Wel HLA-DQ8, geen coeliakie. Dochter Mirthe (geboren jan. 2011) coeliakie geconstateerd oktober 2012. http://ikbenglutenvrij.nl

Lirio

• Gold Member
« Reactie #20 Gepost op: augustus 09, 2010, 16:52:17 »
Vaak vragen ze aan mij wat er gebeurt als ik het wel binnenkrijg. Waarna ik zeg dat mijn darm kapot gaat en ik dan geen voedingsstoffen meer binnen krijg met alle gevolgen van dien. Is meestal genoeg overtuigingskracht :D
Dat is inderdaad de volgende vraag en ook zo ongeveer mijn antwoord :P
Vooral de zin: dan komt het er aan 2 kanten net zo hard weer uit, is meestal genoeg :P
19 juni 2007 Diagnose Coeliakie. Onmeetbaar hoge antistoffen in bloed. Marsh 3b/c.
2013: diagnose prikkelbare darm
"Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get"