Auteur Topic: Boekweitmeel van Koopmans  (gelezen 14333 keer)

* astrid *

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
Boekweitmeel van Koopmans
« Gepost op: mei 21, 2010, 17:55:20 »
Heeft er iemand ervaring met boekweit meel van Koopmans? Er staat op kan sporen van gluten bevatten.... K zag het liggen bij de super.
nall: 20-11-2007<br />julynn: 20-09-2009<br /><br />- gestrand -

soezepoes

• "Soes"-chef
  • Administrator
  • Gold Member
  • Don't worry, be happy !
    • Coeliakieforum
Re:Boekweitmeel van Koopmans
« Reactie #1 Gepost op: mei 21, 2010, 18:04:17 »
Ik koop niets van Koopmans. Vind het risico van besmetting veel te groot gezien de rest van hun assortiment.
Mijn lief T. heeft al 33 jaar coeliakie.

Ik voeg zelf nooit zout toe aan het eten en vermeld het daarom ook nooit in recepten. Houd daar dus rekening mee en voeg het naar eigen smaak toe.

Kijk voor mijn recepten ook op http://kookdewereldrond.blogspot.nl

Lieske

• Gold Member
  • Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
« Reactie #2 Gepost op: mei 21, 2010, 18:44:20 »
daar ben ik ook achtergekomen  :/
Moeder van Marcel(1976) en Mark(1985).Marcel heeft Coeliakie van de huid(Dermatitis Herpetiformis) en heeft een stofwisselings ziekte en mag geen pinda's,noten,gluten,koemelk,eieren, ve-tsin,chocolade,boekweitmeel,soja enz.

Lief_29

• Gold Member
« Reactie #3 Gepost op: mei 21, 2010, 19:38:23 »
Het is mij afgeraden omdat er op stond "bevat sporen". Ik heb het eigenlijk nooit meer gekocht.
Glutenvrij sinds 08-08-08 (Marsh 3A)<br />Diabetes type I sinds 1982<br />Marsh 0 sinds januari 2010 :blij5:

Evie

• Jr. Member
  • **
« Reactie #4 Gepost op: mei 23, 2010, 23:33:32 »
ikgebruik het in mijn pannenkoekenmix in combinatie met custard en glutenvrij broodmeel. Ik krijg er geen reactie op, gaat prima bij mij  :)
Groetjes, Evie, glutenvrij sinds oktober 2009, nog geen definitieve diagnose coeliakie maar volgens huisarts en dietist is dit voor 90% zeker. Glutenbelastingstest (normaal eten n dagelijks 30 gram gluten extra neem) en biopt wordt in oktober 2010 gedaan  door een MDL-arts te MST Enschede.

Adreg50

• Gold Member
  • Lachen is gezond
« Reactie #5 Gepost op: mei 24, 2010, 10:38:17 »
Ik koop altijd boekweit van Johannesmolen, glutenvrij en bak er samen met no gluten pannenkoeken van.
Sinds januari 2004 coeliakie gediagnostiseerd.

miepie

• Full Member
« Reactie #6 Gepost op: mei 24, 2010, 20:50:47 »
ikgebruik het in mijn pannenkoekenmix in combinatie met custard en glutenvrij broodmeel. Ik krijg er geen reactie op, gaat prima bij mij  :)

welke custard gebruik je dan?
Coeliakie vastgesteld in juli 2009. Marsh 3b

Evie

• Jr. Member
  • **
« Reactie #7 Gepost op: mei 25, 2010, 07:11:14 »
die van oetker, staat op dat er sporen in 'kunnen' zitten. ik heb het gepropeerd en het gaat goed. ik gebruik daar 100 gram van, 300 boekweit en 600 broodmeel, die ik koop in grote zakken bij de jumbo, daar zit volgens mij 5 kilo in voor 20 euro. weet zo het merk niet. en dat met 2 liter melk, zout en 5 eieren.
Mijn kinderen proeven, als ik het zo maak, geen verschil met de glutenvolle pannenkoeken. (en gezien de hoeveelheid die ik bak werken ze ze zonder problemen weg   ;) )
Ik heb dit al een keer of 3 zo gemaakt en klachtenvrij in elk geval, terwijl mijn reacties toch altijd er snel komen als ik de mist in ga.
Groetjes, Evie, glutenvrij sinds oktober 2009, nog geen definitieve diagnose coeliakie maar volgens huisarts en dietist is dit voor 90% zeker. Glutenbelastingstest (normaal eten n dagelijks 30 gram gluten extra neem) en biopt wordt in oktober 2010 gedaan  door een MDL-arts te MST Enschede.

miepie

• Full Member
« Reactie #8 Gepost op: mei 25, 2010, 08:28:50 »
dat zijn inderdaad flinke hoeveelheden! :D Nou dan ga ik die gok misschien ook wel wagen.
Coeliakie vastgesteld in juli 2009. Marsh 3b

PUKKIE

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: mei 25, 2010, 11:28:46 »
Ik gebruik ook zonder problemen het boekweitmeel van koopmans en ben toch redelijk gevoelig....

tientje69

• Newbie
  • *
« Reactie #10 Gepost op: juli 26, 2010, 15:15:38 »
hoi hoi
ik heb koopmans aangeschreven idd over de boekweitmeel
als reaktie heb ik gekregen dat koopmans geen produkten heeft die glutenvrij zijn
groetjes
tientje

Diuz

• Full Member
« Reactie #11 Gepost op: april 07, 2013, 10:21:45 »
Even een oud topuc uit het stof halen :D

Mijn moeder kocht deze vd week voor onze dochter (wel in overleg met mij hoor)
Niks tegen jen. Gezegt over dat het sporen bevatte.
S avonds klaagde ze toch over buikpijn. Ze is niet supergevoelig, zou het nou komen door de mix of zou ze stapeling hebben gehad die dag?

We willen het iig nogmaals proberen en kijken of ze er weer last van krijgt, maar wat zijn jullie evt. ervaringen?

tine

• Gold Member
  • Nulglutendieet
« Reactie #12 Gepost op: april 07, 2013, 10:29:38 »
Ik begrijp niet goed dat je dit aan je dochter geeft?  :? Er staat toch op het pak dat het sporen van gluten bevat? Dat is dus niet een claim uit voorzorg, dat het mogelijk besmet kan raken, maar dat het er echt in zit. Het is dus niet glutenvrij. Dat kan natuurlijk ook niet anders, als er met gewoon meel wordt gewerkt in de fabriek. Ik vergelijk het maar met haver. Je kunt ook geen gewone haver eten uit de supermarkt.
Mijn zoon (20) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

jaartjeweg

• Jr. Member
  • **
« Reactie #13 Gepost op: april 07, 2013, 11:25:20 »
Ik eet het eerlijk gezegd al jaren en heb geen merkbare last. Maar ik heb nooit veel last gehad, ook niet voor het ontdekken. Bij darmbiopt na twee jaar glutenvrij eten (en dus Koopmans boekweit) was er geen beschadiging te zien.
We doen altijd zeker de helft rijstmeel er bij. Ik ga ervan uit dat de sporen dan rond de norm voor GV zitten.

Toch heb ik eigenlijk zo iets van laat ik maar Dovesfarm boekweitmeel bestellen. Dat is zeker GV.

Marlous

• Jr. Member
  • **
« Reactie #14 Gepost op: april 07, 2013, 16:19:34 »
Boekweitmeel van Johannesmolen is ook glutenvrij. En is in veel natuurwinkels te krijgen.
Febr 2013 Diagnose Coeliakie Marsh 3C.