Auteur Topic: Boekweitmeel van Koopmans  (gelezen 14646 keer)

tine

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
  • Nulglutendieet
Re:Boekweitmeel van Koopmans
« Reactie #15 Gepost op: april 07, 2013, 19:56:27 »
Bij darmbiopt na twee jaar glutenvrij eten (en dus Koopmans boekweit) was er geen beschadiging te zien.

Dat vind ik wel interessant. Net zoals wij erg gevoelig zijn en heel weinig gluten verdragen, zou het andersom ook wel eens zo kunnen zijn dat sommige mensen (wel de uitzonderingen!) juist iets meer gluten verdragen. Weet je toevallig ook of je antistoffen normaal zijn? En of je nog een lage Marshgradatie had, 1 of 2?  :?
Mijn zoon (20) en ik eten allebei glutenvrij. Wij zijn extreem gevoelig voor sporen van gluten (via besmetting, tarwe-derivaten en hulpstoffen). Ik ben wetenschapsredacteur voor het Glutenvrij Magazine van de NCV.

jaartjeweg

• Jr. Member
  • **
« Reactie #16 Gepost op: april 07, 2013, 22:03:58 »
Ik meen dat ik Marsh 3 had bij het eerste Biopt. En bij de controles had ik altijd een goede uitslag voor de antistoffen. Ik heb eigenlijk wel het idee dat ik weinig reageer op fouten. Ik eet wel serieus glutenvrij, maar heb in elk geval twee keer per ongeluk gluten binnen gekregen. Daar was ik vooral moe van en had ik een opgeblazen gevoel. Een beetje alsof ik een te zwaar diner had genuttigd.

Diuz

• Full Member
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #17 Gepost op: april 09, 2013, 23:05:20 »
Ik begrijp niet goed dat je dit aan je dochter geeft?  :? Er staat toch op het pak dat het sporen van gluten bevat? Dat is dus niet een claim uit voorzorg, dat het mogelijk besmet kan raken, maar dat het er echt in zit. Het is dus niet glutenvrij. Dat kan natuurlijk ook niet anders, als er met gewoon meel wordt gewerkt in de fabriek. Ik vergelijk het maar met haver. Je kunt ook geen gewone haver eten uit de supermarkt.

Bij ingredienten staat boekweitmeel en verder geen toevoegingen. Aangezien ze niet heel goevoelig is dacht ik dat het wel mee zouvallen. Ze eet ook glutenvrij tarwezetmeel, zonder reactie. Gewoon tarwezetmeel krijgt ze niet. Ze heeft ook wel eens van dr oetker kwarktaartmix gehad en ook geen reactie terwijl daar ook opstaat bevat sporen.

Normaal hebben wij boekweitmix van orgran( geloof dat het zo heette)

Winston

• Newbie
  • *
« Reactie #18 Gepost op: mei 08, 2013, 20:40:01 »
hoi hoi
ik heb koopmans aangeschreven idd over de boekweitmeel
als reaktie heb ik gekregen dat koopmans geen produkten heeft die glutenvrij zijn
groetjes
tientje
Koopmans heeft wel glutenvrije pannenkoekmix! Echter alleen in grootverpakking, dus niet direct voor de consumentenmarkt. Ze kunnen dat wel glutenvrij veilig in grootverpakking doen, maar in kleinverpakking kan dat dan ineens niet. Nou, dan maar geen Koopmans. Er zijn gelukkig genoeg alternatieven.