Auteur Topic: wat te doen met boekweit- en gierst-vlokken van Ekoplaza (50% korting)?  (gelezen 6496 keer)

Marlous

• Jr. Member
  • **
  • Geslacht: Vrouw
Bij de Ekoplaza hebben ze leuke 50% korting acties op het moment. Waaronder diverse vlokken van Halm. Ik heb de boekweitvlokken en gierstvlokken gekocht om uit te proberen. Ik ben geen liefhebben van pap, dus ben opzoek naar andere toepassingen. Heeft iemand tips wat ik hiermee kan doen?

Kan ik het bijvoorbeeld ook in de muesli doen ipv haver, want ik wil even geen haver eten. Of moet ik het dan van te voren koken?

Ik las ergens anders op het forum dat ik gierstvlokken kan gebruiken ipv havervlokken in bijvoorbeeld koekjes. Kan dit ook met de boekweitvlokken?
Febr 2013 Diagnose Coeliakie Marsh 3C.

koekie8

• Gold Member
Re:wat te doen met boekweit- en gierst-vlokken van Ekoplaza (50% korting)?
« Reactie #1 Gepost op: mei 02, 2013, 22:29:22 »
Ik vroeg me ook al af wat ik met vlokken aanmoest... Ik gebruik wel eens boekweitmeel als ik quiches of pannenkoeken maak. Maar hoe ik daarvoor vlokken kan gebruiken...???
Volg hoe ik 15-20 weken per jaar op reis in het buitenland aan gluten- en lactosevrij eten probeer te komen op http://glutenvrijreizen.blogspot.nl. Ik post er geen nieuwe berichten meer.

gluutje 44

• Jr. Member
  • **
  • Ik leef sinds jan 2007 Glutenvrij....
« Reactie #2 Gepost op: mei 03, 2013, 19:19:58 »
Ik lees mee ik heb nog een zak rijstvlokken van de halm in de kast liggen waarvan is denk  :?

JoJ_91

• Sr. Member
« Reactie #3 Gepost op: mei 03, 2013, 19:29:05 »
Misschien in mueslirepen verwerken??
Op 4 december 2012 kreeg ik de diagnose coeliakie (marsh 3c), na lang tobben. In 2003 de diagnose hypothyreoidie, maar de klachten zijn nooit weg gegaan. Heb ook een lactose en soja intolerantie.

Marlous

• Jr. Member
  • **
« Reactie #4 Gepost op: mei 03, 2013, 19:44:47 »
ik heb ook al gedacht aan mueslireep/koek. Zou je de vlokken er gewoon in kunnen doen of zou je ze eerst moeten koken of wellen?

JoJ_91

• Sr. Member
« Reactie #5 Gepost op: mei 03, 2013, 19:48:40 »
Denk het niet. Als je ze in yoghurt of zo zou gooien wel denk ik, maar omdat die repen de oven in gaan vermoed ik van niet. (Maar heb nog nooit boekweitvlokken of zo gebruikt dus kan het ook mis hebben  :z)
Op 4 december 2012 kreeg ik de diagnose coeliakie (marsh 3c), na lang tobben. In 2003 de diagnose hypothyreoidie, maar de klachten zijn nooit weg gegaan. Heb ook een lactose en soja intolerantie.

Lirio

• Gold Member
19 juni 2007 Diagnose Coeliakie. Onmeetbaar hoge antistoffen in bloed. Marsh 3b/c.
2013: diagnose prikkelbare darm
"Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get"

Marlous

• Jr. Member
  • **
« Reactie #7 Gepost op: mei 03, 2013, 22:12:00 »
Bedankt, Lirio voor de websites!
Helaas zijn een aantal recepten van smulweb met boekweitmeel én tarwemeel. Dus dan ga ik zelf maar even proberen wat een alternatief kan zijn voor de tarwemeel.
De Engelstalige sites zien er leuk uit, moet ik wel even werken aan mijn 'keuken-Engels' ;)

Annikka

• Gold Member
« Reactie #8 Gepost op: mei 04, 2013, 10:17:39 »
Denk het niet. Als je ze in yoghurt of zo zou gooien wel denk ik, maar omdat die repen de oven in gaan vermoed ik van niet. (Maar heb nog nooit boekweitvlokken of zo gebruikt dus kan het ook mis hebben  :z)

Ik zou ze zeker wellen. Ik heb ook eens gebakken met rijstvlokken en die bleven hard en dat vond ik niet zo lekker. De gierstvlokken kunnen wel gewoon in een recept. Ik gebruik die vlokken ook graag als paneermeel in gehakt.
Geen officiële diagnose voor coeliakie. Ik eet glutenvrij sinds februari 2010. Ik verdraag ook geen soja, suiker, dierlijke melkproducten en veel E nummers. Ik heb naast glutenproblemen, chronische vermoeidheid en astma. Bij periodes heb ik last van reuma en fybromyalgie.

RoLaDe

• Jr. Member
  • **
« Reactie #9 Gepost op: mei 04, 2013, 11:01:13 »
ik heb quiona vlokken, maar die pap daarvan is niet te eten....nu doe ik steeds een beetje door mijn brooddeeg, met het idee dat het dan wat extra energie geeft.
Ik ben een vrouw van 41 jaar, en weet sinds 16-10-12 dat ik coeliakie heb. Klachten waren ernstige vermoeidheid en opgeblazen buik. Dieet gaat goed, arts is tevreden over mijn waardes.
 Maart 2013 diagnose trage schildklier, slik 100 mg Euthyrox

Lirio

• Gold Member
« Reactie #10 Gepost op: mei 04, 2013, 16:48:44 »
Bedankt, Lirio voor de websites!
Helaas zijn een aantal recepten van smulweb met boekweitmeel én tarwemeel. Dus dan ga ik zelf maar even proberen wat een alternatief kan zijn voor de tarwemeel.
De Engelstalige sites zien er leuk uit, moet ik wel even werken aan mijn 'keuken-Engels' ;)
Of stel de vraag even hier. Ik heb me daar namelijk al een keer in verdiept. Dus als je wat wilt weten, roep maar!
19 juni 2007 Diagnose Coeliakie. Onmeetbaar hoge antistoffen in bloed. Marsh 3b/c.
2013: diagnose prikkelbare darm
"Life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get"

ine

• Gold Member
« Reactie #11 Gepost op: mei 04, 2013, 17:08:58 »
ik heb quiona vlokken, maar die pap daarvan is niet te eten.
Jammer, die heb ik nu speciaal aangeschaft ter vervanging van havermoutpap. :z

RoLaDe

• Jr. Member
  • **
« Reactie #12 Gepost op: mei 05, 2013, 11:37:32 »
wie weet lust jij het wel.....ik heb het in het begin van mijn dieet geprobeerd, maar toen vond ik nog heel veel niet lekker. Wie weet zou ik het nu wel lusten.
Ik ben een vrouw van 41 jaar, en weet sinds 16-10-12 dat ik coeliakie heb. Klachten waren ernstige vermoeidheid en opgeblazen buik. Dieet gaat goed, arts is tevreden over mijn waardes.
 Maart 2013 diagnose trage schildklier, slik 100 mg Euthyrox