Auteur Topic: SatÚsaus  (gelezen 5339 keer)

annie scholing

• Newbie
  • *
  • Geslacht: Vrouw
  • Een top forum !
SatÚsaus
« Gepost op: april 23, 2010, 11:31:49 »
Ik zou graag wat informatie willen hebben over het gebruik van satÚsaus. Ik vond dit altijd heel lekker maar ik kan geen gvsaus meer vinden. Ik heb al verscheidende potten bekeken in de winkel maar overal staat tarwe op. Nu heb ik gekeken op Livaad maar daar loop ik ook tegen een vraag aan. Dan staat er bij Conimex GA volgens nieuwe wetgeving 2012  dan bevat het gluten onder de norm. Betekend dat dat je het nu beter niet kunt gebruiken?
Maar misschien weet iemand nog een soort die je wel rustig nu kunt gebruiken in een gvdieet?

Annie

yvonnezet

• Gold Member
Re:SatÚsaus
« Reactie #1 Gepost op: april 23, 2010, 12:15:44 »
Als je even met de zoekfunctie satesaus intypt krijg je wel wat info.
Moeder van Susanne(14-10-1998) en Isabelle(27-11- 2000). Bij Isabelle in maart/mei 2006 veel antistoffen gluten in bloed. In juni 2006 biopt, geen afwijkingen. Toch op glutenvrij dieet. Sinds okt 2006 ook tarwezetmeelvrij en in januari 2007 definitief coeliakie vastgesteld na kleuring van biopt.

annie scholing

• Newbie
  • *
  • Een top forum !
« Reactie #2 Gepost op: april 23, 2010, 13:21:43 »
Ik heb gekeken met de zoekfunctie maar het zijn heel veel oude berichten waar je nu niets aan hebt. Dus ik wou graag wat reactie's hebben die over nu gaan.

Annie

MirjamH

• Gold Member
    • Ik ben glutenvrij
« Reactie #3 Gepost op: april 23, 2010, 13:37:56 »
Ik maak het altijd zelf. Vond kant-en-klaar sowieso haast nooit lekker.

uitje fruiten
flinke schep pindakaas (goedkoopste uit het schap) en melk of water toevoegen, laten 'smelten' en goed roeren.
ketjap en sambal toevoegen

Binnen 5 minuten klaar!
Coeliakie geconstateerd mrt. 2007, na 3 maanden zeer ernstige klachten en 14 jaar hele lichte klachten. Dochter Eva (geboren mei 2008) doet mee aan Prevent CD onderzoek. Wel HLA-DQ8, geen coeliakie. Dochter Mirthe (geboren jan. 2011) coeliakie geconstateerd oktober 2012. http://ikbenglutenvrij.nl

yvonnezet

• Gold Member
« Reactie #4 Gepost op: april 23, 2010, 13:55:18 »
Je kan altijd kijken of die merken nog glutenvrij zijn. Ik let er niet meer zo op omdat Isabelle geen satesaus meer wil, maar dacht dat ik bij de AH wel een merk had gezien die glutenvrij was.
Moeder van Susanne(14-10-1998) en Isabelle(27-11- 2000). Bij Isabelle in maart/mei 2006 veel antistoffen gluten in bloed. In juni 2006 biopt, geen afwijkingen. Toch op glutenvrij dieet. Sinds okt 2006 ook tarwezetmeelvrij en in januari 2007 definitief coeliakie vastgesteld na kleuring van biopt.

Adreg50

• Gold Member
  • Lachen is gezond
« Reactie #5 Gepost op: april 23, 2010, 14:06:00 »
Ik zou graag wat informatie willen hebben over het gebruik van satÚsaus. Ik vond dit altijd heel lekker maar ik kan geen gvsaus meer vinden. Ik heb al verscheidende potten bekeken in de winkel maar overal staat tarwe op. Nu heb ik gekeken op Livaad maar daar loop ik ook tegen een vraag aan. Dan staat er bij Conimex GA volgens nieuwe wetgeving 2012  dan bevat het gluten onder de norm. Betekend dat dat je het nu beter niet kunt gebruiken?
Maar misschien weet iemand nog een soort die je wel rustig nu kunt gebruiken in een gvdieet?
Annie, deze kun je wel gebruiken, je hebt al zo lang het dieet, en er is ook een roerbaksaus van het merk perfect die ook erg lekker is.
Annie
Sinds januari 2004 coeliakie gediagnostiseerd.

Lieske

• Gold Member
  • Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
« Reactie #6 Gepost op: april 23, 2010, 14:27:02 »
Ik maak het altijd zelf. Vond kant-en-klaar sowieso haast nooit lekker.

uitje fruiten
flinke schep pindakaas (goedkoopste uit het schap) en melk of water toevoegen, laten 'smelten' en goed roeren.
ketjap en sambal toevoegen

Binnen 5 minuten klaar!

ik maak hem ook zelf maar ik doe er ook nog een flinke scheut Chilisaus bij,
(tip van een neef ) :duimop:
Moeder van Marcel(1976) en Mark(1985).Marcel heeft Coeliakie van de huid(Dermatitis Herpetiformis) en heeft een stofwisselings ziekte en mag geen pinda's,noten,gluten,koemelk,eieren, ve-tsin,chocolade,boekweitmeel,soja enz.

jerlet/Demi

• Gold Member
  • mijn glutenvrije meisje
« Reactie #7 Gepost op: april 23, 2010, 14:59:40 »
wij gebruiken die van wyko.
Groetjes Nicolette, moeder van Demi (geboren 4 0kt 2002)die sinds mei '04 coeliakie heeft en een dochter (juni '04) en een zoontje (juli '06) beide zover bekend geen coeliakie.

annie scholing

• Newbie
  • *
  • Een top forum !
« Reactie #8 Gepost op: april 23, 2010, 20:54:12 »
Bedankt ik ga de saus van conimex eens proberen en als dat niet lekker is ga ik het zelf maken ook maar eens testen.

Annie

lies merceij

• Global Moderator
  • Gold Member
  • het livaad is onmisbaar
« Reactie #9 Gepost op: april 23, 2010, 21:03:21 »
Wij maken het ook altijd zelf en wat er over is kan je best een tijd bewaren in de koelkast.
Ons recept staan in het livaad bij kokspraad  ;)

Vrouw van Aad: Aad is glutenvrij en tarwezetmeelvrij en  MGD vrij sinds 2003 en lactosevrij.

Adreg50

• Gold Member
  • Lachen is gezond
« Reactie #10 Gepost op: april 23, 2010, 21:41:42 »
Ik maak hem ook altijd zelf van pindakaas, vinden ze hier het lekkerst, ook de buurt bij de BBQ. :duimop:
Sinds januari 2004 coeliakie gediagnostiseerd.

Keon mama

• Full Member
« Reactie #11 Gepost op: april 23, 2010, 22:11:06 »
in wyko zit toch gluten? of vergis ik me nu?
Chantal, mama van Keon (6-1-03) en Tika (3-1-06), Keon heeft in augustus 2008 de diagnose coeliakie gekregen, in juli 2011 is gebleken dat de diagnose onjuist was. Wij zijn nu weer een glutenvol gezin.

lies merceij

• Global Moderator
  • Gold Member
  • het livaad is onmisbaar
« Reactie #12 Gepost op: april 23, 2010, 22:34:41 »
Ik heb nog even gekeken op hun site en er zit idd tarwe in volgens mij is deze nog nooit goed geweest .

Dit vond ik van Wyko op internet.

Allergenen:
Pinda's, tarwe, soja, melk.

Dus Nicolette lees even het etiket  :?

Vrouw van Aad: Aad is glutenvrij en tarwezetmeelvrij en  MGD vrij sinds 2003 en lactosevrij.

Keon mama

• Full Member
« Reactie #13 Gepost op: april 24, 2010, 20:00:25 »
dat dacht ik al, die vind ik zelf namelijk erg lekker, maar hebben we nooit in huis ivm Keon.
Wij hebben ooit eens makro huismerk (Aro?) gehad, die was volgens mij gv en ook wel lekker.
Chantal, mama van Keon (6-1-03) en Tika (3-1-06), Keon heeft in augustus 2008 de diagnose coeliakie gekregen, in juli 2011 is gebleken dat de diagnose onjuist was. Wij zijn nu weer een glutenvol gezin.

marieke76

• Full Member
« Reactie #14 Gepost op: april 24, 2010, 20:31:13 »
Ik heb die van AH, in principe moet je alleen water toevoegen.
Ipv water doe ik melk er doorheen en pindakaas.

Mijn zoontje (2007) heeft sinds augustus 2009 coeliakie. In de eerste instantie geen antistoffen in het bloed, biopt gaf de doorslag Marsch 3b. In oktober vervolg (bloed) onderzoeken. In deze onderzoeken zijn wel antistoffen zichtbaar.