Auteur Topic: consenza bruin BBM  (gelezen 39884 keer)

Lieske

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
  • Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
Re:consenza bruin BBM
« Reactie #75 Gepost op: juni 08, 2013, 19:15:27 »
Ziet er heerlijk uit  :P
Moeder van Marcel(1976) en Mark(1985).Marcel heeft Coeliakie van de huid(Dermatitis Herpetiformis) en heeft een stofwisselings ziekte en mag geen pinda's,noten,gluten,koemelk,eieren, ve-tsin,chocolade,boekweitmeel,soja enz.

Jelly

• Full Member
« Reactie #76 Gepost op: juni 09, 2013, 20:44:24 »
Vandaag het brood gebakken. Sinds kort ben ik de trotse eigenaar van een bakmachine met een glutenvrij programma . Het brood zag er veelbelovend uit maar zakte wel terug toen ik hem onder een theedoek legde en liet afkoelen.
Het was een mooie bol eerst. Alleen vond ik het erg licht. Ik ben gewend om met teff te bakken dat is een stuk zwaarder. Een snee van consenza woog 42 gram en teff brood weegt 72 gram per snee.
Volgende keer toch eens experimenteren en 100 gram consenza vervangen door witte teff. Zou dat kunnen?
Zou je het brood niet in de machine kunnen laten en de klep open zetten, theedoek erover tot hij is afgekoeld vraag ik me af. Zo zonde als hij in elkaar zakt.
jelly

Lieske

• Gold Member
« Reactie #77 Gepost op: juni 09, 2013, 22:30:05 »
dat zou ik zeker proberen Jelly.
Moeder van Marcel(1976) en Mark(1985).Marcel heeft Coeliakie van de huid(Dermatitis Herpetiformis) en heeft een stofwisselings ziekte en mag geen pinda's,noten,gluten,koemelk,eieren, ve-tsin,chocolade,boekweitmeel,soja enz.

Frie

• Newbie
  • *
« Reactie #78 Gepost op: juni 11, 2013, 20:20:13 »
Vanmiddag het brood gebakken met broodmix van Schar. Hij werd niet erg hoog, maar zag er mooi uit.
Toen ik de deeghaak eruit wilde halen en het brood even op zijn kop zette, verdween de deeghaak :?
Wat bleek........het brood was wel erg luchtig geworden, hij was hol van binnen :lol:. Toen ik hem later aan sneed, leek het wel een grot met ijspegels van binnen, een echt kunstwerk!! Maar ja, weinig brood om op te eten. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik bak regelmatig brood n de BBM, maar dan met hele eieren en die lukken altijd wel. Ik vond de smaak van dit brood wel lekker, wat zoutloos. En de structuur was ook mooi. Maar hoe kan ik nu zo'n hol brood krijgen die verder wel goed gaar is??? :?

Lieske

• Gold Member
« Reactie #79 Gepost op: juni 11, 2013, 22:27:26 »
Teveel gist misschien  :?

Frie

• Newbie
  • *
« Reactie #80 Gepost op: juni 12, 2013, 07:54:10 »
Ik had precies de hoeveelheid gist gedaan, als op het recept stond. Zelf dacht ik misschien te droog, dat het deeg na het kneden niet van binnen opvult, maar langs de randen blijft staan.
Ik ga straks weer een broodje proberen, het is wel goed te eten, wat zoutloos, maar dat kan ik aan passen. Eens kijken hoe het dan wordt. Jullie horen er nog van. ;)

Lieske

• Gold Member
« Reactie #81 Gepost op: juni 12, 2013, 08:32:06 »
Heb je de hoeveelheid gist gebruikt voor de bbm of voor de oven   :?

Frie

• Newbie
  • *
« Reactie #82 Gepost op: juni 12, 2013, 13:02:43 »
Vanmorgen weer een nieuw broodje geprobeerd, en hoera!!! het is gelukt :duimop:.
Ik denk dat ik de vorige keer t enthousiast met de spatel het deeg heb geholpen te kneden waardoor er teveel lucht in het brood kwam. Nu alleen de kanten schoon gemaakt, en iets meer zout gebruikt (krap 1 theelepel) en het kapje heb ik net op en het smaakt voortreffelijk! Bedankt voor dit recept.

Jelly

• Full Member
« Reactie #83 Gepost op: juni 15, 2013, 19:14:59 »
Vandaag hetzelfde broodje gebakken maar een deel vervangen door teff meel. Ere wie ere toekomt voor dit fijne recept natuurlijk, maar deze was zeer geslaagd, ik voegde er nog een schep vol nootjes bij in.
Ik liet hem afkoelen in het blik en hij zakte niet in.
jelly

Angela76

• Gold Member
« Reactie #84 Gepost op: juni 16, 2013, 12:08:16 »
hmmm, misschien toch nog eens proberen met mijn havermeel?
Coeliakie sinds januari 2008
Als je om je heen kijkt, zie je dat alles gekleurd is!

evy2009

• Newbie
  • *
  • Geslacht: Man
« Reactie #85 Gepost op: oktober 19, 2013, 13:14:41 »
Ik heb gisteren dit brood gebakken en in n wordt geweldig, lekker zacht en wordt niet snel droog.

Het brood laat ik heel en vries het niet in, ik snij pas plakken af als ik ze nodig heb.
Ik ben bang dat het het in de vriezer weer erg droog wordt!

Hier voor bakte ik met Doves Farm en als het brood daarvan net gebakken is, is het lekker maar na het in gevroren te hebben erg droog en valt het bijna uit elkaar.

Zou ik met het meel van Doves Farm ook dit recept kunnen proberen?

Barry

AnnaJip

• Newbie
  • *
« Reactie #86 Gepost op: november 06, 2013, 14:21:47 »
Ben een paar maanden geleden begonnen met gv bakken, dit recept was het eerste dat ik probeerde en het lukt altijd. Bovendien vindt mijn dochter het erg lekker en kunnen andere baksels haar tot nog toe niet bekoren. Dusssss....errug bedankt voor dit recept.

Angela76

• Gold Member
« Reactie #87 Gepost op: november 06, 2013, 15:21:46 »
Ik denk dat dit komt omdat het erg luchtig en zacht is. Ik heb het nog niet geprobeerd met havermeel, toch eens doen.
Coeliakie sinds januari 2008
Als je om je heen kijkt, zie je dat alles gekleurd is!

francien71

• Gold Member
« Reactie #88 Gepost op: december 15, 2014, 17:02:59 »
Ik gebruik dit recept al een tijdje, maar nu kon DEEN de consenza niet leveren......

Met boekweit en met schar geprobeerd. Beiden mislukt....
Iemand ervaring hiermee ?

petraw

• Gold Member
« Reactie #89 Gepost op: december 15, 2014, 20:12:28 »
'k Zou enkel een recept voor je hebben van een mengsel van Schr B en boekweitmeel, of Schr B met havermeel. Ik bak daar bolletjes van in de oven.
En dan zou je vanaf morgen ook nog kunnen kijken of onze spiksplinternieuwe Albert Heijn wel Consenza verkoopt  ;)