Auteur Topic: consenza bruin BBM  (gelezen 39493 keer)

bloemetje

• Sr. Member
Re:consenza bruin BBM
« Reactie #30 Gepost op: juli 15, 2010, 20:54:25 »
 :duimop:

ing

• Full Member
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #31 Gepost op: juli 15, 2010, 21:51:29 »
Hij ziet er goed uit, ik ben echt erg benieuwd! Maar ga hem morgen denk ik pas aansnijden dus dan weten we meer of er geen gaten of ongare stukken in zitten en hoe het smaakt!
Sinds september 2006 glutenvrij. De diagnose kwam nog aardig als een verrassing. Maar ook als studente is er goed mee om te gaan!

Myrquin

• Gold Member
« Reactie #32 Gepost op: juli 21, 2010, 21:48:10 »
Bij mij vanmorgen mislukt.
Nu heb ik een langgerekte bbm(met 2 deeghaken) dus misschien was het te weinig.
Ik bak normaal met 450 gram van die meel met 8-10 gr gist en 425-450 water.
Nu had ik dus keurig het ei gesplitst en het wit geklopt.
de fiberhusk en water en olie zaten er al in en als laatste het meel erbij.
Hij kwam best nog wel omhoog, maar toen hij klaar was en in de bbm afkoelde zakte hij meteen al in. :duimlaag:
Moeder van Q(08-01-01), M(23-08-02)en K(23-07-2009). Sinds november 2007 bekend dat M coeliakie heeft. K heeft ook het gen en deed mee met het prevent CD onderzoek.

ing

• Full Member
« Reactie #33 Gepost op: juli 27, 2010, 14:51:45 »
Na het aansnijden zag hij er goed uit, lekker zacht. Vandaag pas geproeft omdat ik een weekje niet thuis was. Maar de smaak valt me een beetje tegen. Daarnaast was hij erg uitgedroogd nadat ik het ontdooit had. Smaak was wat flauw, toch maar pitten en voedingsvezels erdoor doen. En brood is wel erg dun, gaat makkelijk kapot. Ik denk dat ik de volgende keer toch maar 300 gram meel probeer. Het vult ook nauwelijks vind ik en ik had bruine broodmix, maar het ziet er gewoon uit als wit brood...
Sinds september 2006 glutenvrij. De diagnose kwam nog aardig als een verrassing. Maar ook als studente is er goed mee om te gaan!

ing

• Full Member
« Reactie #34 Gepost op: juli 28, 2010, 11:52:48 »
Hoe kun je dat water trouwens zo nauwkeurig afmeten? Met mijn maatbeker kan dat niet...

soezepoes

• "Soes"-chef
  • Administrator
  • Gold Member
  • Don't worry, be happy !
    • Coeliakieforum
« Reactie #35 Gepost op: juli 28, 2010, 12:00:19 »
Een weegschaal? 1 ml water is 1 gram. :)
Mijn lief T. heeft al 33 jaar coeliakie.

Ik voeg zelf nooit zout toe aan het eten en vermeld het daarom ook nooit in recepten. Houd daar dus rekening mee en voeg het naar eigen smaak toe.

Kijk voor mijn recepten ook op http://kookdewereldrond.blogspot.nl

ing

• Full Member
« Reactie #36 Gepost op: juli 28, 2010, 12:31:17 »
Ah oke lekker slim..  :oops  Brood zit nu weer in de machine maar zit het nu ook weer te eten en vind het echt beetje flauw smaken.. heb er dan ook wat extra suiker in gedaan (heel klein beetje hoor) dus hoop dat dat helpt!

soezepoes

• "Soes"-chef
  • Administrator
  • Gold Member
  • Don't worry, be happy !
    • Coeliakieforum
« Reactie #37 Gepost op: juli 28, 2010, 12:40:44 »
Bij Consenza mix zit al zout toegevoegd maar als je van een ander merk meel bakt dan moet je er zelf zout bijdoen. Ik weet niet welk meel je hebt gebruikt?
Suiker helpt niet tegen het flauwe lijkt me. Anders iets meer zout gebruiken.
Mijn lief T. heeft al 33 jaar coeliakie.

Ik voeg zelf nooit zout toe aan het eten en vermeld het daarom ook nooit in recepten. Houd daar dus rekening mee en voeg het naar eigen smaak toe.

Kijk voor mijn recepten ook op http://kookdewereldrond.blogspot.nl

ing

• Full Member
« Reactie #38 Gepost op: juli 28, 2010, 12:46:37 »
Ja heb consenza gebruikt en dus geen extra zout gebruikt omdat dat er al in zit. Nouja ik wacht dit brood wel even af. Ik baal er zo van dat het niet vult, heb je tips daarvoor? Ik heb namelijk veel honger altijd..  :roll

bloemetje

• Sr. Member
« Reactie #39 Gepost op: juli 30, 2010, 22:34:42 »
Na het aansnijden zag hij er goed uit, lekker zacht. Vandaag pas geproeft omdat ik een weekje niet thuis was. Maar de smaak valt me een beetje tegen. Daarnaast was hij erg uitgedroogd nadat ik het ontdooit had. Smaak was wat flauw, toch maar pitten en voedingsvezels erdoor doen. En brood is wel erg dun, gaat makkelijk kapot. Ik denk dat ik de volgende keer toch maar 300 gram meel probeer. Het vult ook nauwelijks vind ik en ik had bruine broodmix, maar het ziet er gewoon uit als wit brood...

Hoi Ing, jammer dat het niet gelukt is. Mijn BBM doet er maar 2 uur over. Die van jouw 3 uur. Misschien dat dat de reden is dat het zo droog is?? Bij mij niet het geval. Bij mij is het ook een breed brood. Dat ligt misschien ook weer aan de bakvorm?? Meestal ontdooi ik het tegenwoordig in magnetron. Lekker zachte boterham. Hij eet meestal 2 dikke boterhammen met pasta of hagelslag. Misschien kun je ander beleg proberen? Succes met uitproberen!

ing

• Full Member
« Reactie #40 Gepost op: augustus 02, 2010, 14:43:52 »
Het tweede broodjes was iets beter gelukt, ik zal wel klein beetje van die donkere plekken maar komt denk ik door het water dat ik niet goed afgewogen had. Het is niet zo dat het brood helemaal mislukt was maar moest denk ik even wennen aan het brood enzo. Het is wel lekker zacht en de structuur en zachtheid lijkt op gewoon brood :) Ik blijf proberen!

miepie

• Full Member
« Reactie #41 Gepost op: augustus 03, 2010, 19:52:54 »
Die donkere plekken kunnen er ook van komen als de fibrehusk niet goed gemengd is door het meel (een keer gelezen op het forum) Het beste kan je eerst alle droge ingr. zelf goed mengen in een kom en daarna pas de "natte" ingr.
Coeliakie vastgesteld in juli 2009. Marsh 3b

bloemetje

• Sr. Member
« Reactie #42 Gepost op: augustus 03, 2010, 21:52:34 »
.....of, warm water afmeten (ong. 38 graden), dan fiberhusk erin strooien. Dan gaat het bij mij ook altijd goed. Als de BBM gaat mengen, even meehelpen met spatel langs de kanten. Succes!

Druppie

• Jr. Member
  • **
« Reactie #43 Gepost op: november 16, 2010, 21:57:31 »
Ik heb dit recept ook geprobeerd en na de misbaksels van eigen deegmengsel en Schar ben ik dolenthousiast. Ik ga het alleen nog met een snufje zout extra proberen. Ik heb een AFK bbm en daar zit gewoon geen goed programma bij, dus ik heb gekozen voor het deegmaakprogramma (mixen en rijzen) en toen het mooi gerezen was heb ik gewoon gekozen voor 'bakken' gedurende 70 minuten. Helemaal top!  :duimop:
Ik had voor mezelf een boterham meegenomen naar het WKZ en de verpleegkundige daar was helemaal enthousiast, ze heeft zelfs de afd. dietetiek nog gebeld, maar die konden er helaas niets mee omdat ze nu eenmaal 'voorverpakt' brood moeten nemen...

bloemetje

• Sr. Member
« Reactie #44 Gepost op: november 19, 2010, 15:00:23 »
'k Ben heel blij dit te horen. Fijn dat ik anderen kan helpen met dit recept. Bij mij zijn er ook zo ong. 20 mislukt, voordat dit brood eruit kwam. Ons zoontje eet het nog steeds goed en hij blijft het lekker vinden. Een beetje zout is misschien wel een goed idee. Zal ik ook eens proberen. Succes!