Auteur Topic: consenza bruin BBM  (gelezen 39629 keer)

miepie

• Full Member
  • Geslacht: Vrouw
Re:consenza bruin BBM
« Reactie #15 Gepost op: juli 10, 2010, 10:31:14 »
Ja het is echt een verademing eens een "normaal" broodje te eten. Vanuit de diepvries moet hij inderdaad echt even in de magnetron maar daarna is het goed te doen.
Ik kan me voorstellen dat je zoontje niet meer anders wil. Ik hou zelf wel van steeds weer iets nieuws uitproberen maar dit recept blijft in iedergeval een topper!
Coeliakie vastgesteld in juli 2009. Marsh 3b

ing

• Full Member
« Reactie #16 Gepost op: juli 12, 2010, 13:32:22 »
Kan je het broodje ook in de oven bakken? Ik wil hem ook wel gaan proberen! Alleen ik heb echt slechte en wisselende resultaten met de BBM, vaak rijst ie niet goed en dan zitten er donkere plekken in het brood dat het niet goed gerezen en niet goed gaar is. Maar wil het ook wel nog proberen met de BBM, ik heb een AFK BM-2, geen glutenvrij programma.
Sinds september 2006 glutenvrij. De diagnose kwam nog aardig als een verrassing. Maar ook als studente is er goed mee om te gaan!

Renate48

• Gold Member
« Reactie #17 Gepost op: juli 12, 2010, 14:23:10 »
Ik denk dat ik alles in mijn BBM doe en dan alleen maar op bakken zet.
Man heeft in
juli'08: lage HB-waarde tijdens test Sanquin
december"08: diagnose Marsh IIIB
geen klachten alleen bloedarmoede en osteoporose

ing

• Full Member
« Reactie #18 Gepost op: juli 12, 2010, 15:08:09 »
Hoe doe je dat dan met rijzen? Dan kun je het bijna ook gewoon in de oven doen toch?
Sinds september 2006 glutenvrij. De diagnose kwam nog aardig als een verrassing. Maar ook als studente is er goed mee om te gaan!

bloemetje

• Sr. Member
« Reactie #19 Gepost op: juli 12, 2010, 15:13:43 »
Wij hebben een panasonic 255. Hij doet er 2 uur over/ donkere korst.
Gewoon proberen. De problemen met donkere plekken/ niet goed rijzen had ik ook vaak. Maar met dit brood niet. Ik heb er nu misschien al 30 gebakken en ze komen er telkens goed uit.
Het komt volgens mij doordat je de helft van de aangegeven hoeveelheid op het pak gebruikt. Er zit niet zo'n grote hoeveelheid in. Het kneed veel beter. Door het eiwit rijst het toch, dus je brood is even groot dan wanneer je de hoeveelheid op het pak aanhoudt. Alleen is dit brood veel luchtiger. Als je het eruit haalt zakt het iets in. Gewoon laten staan en pas aansnijden als het helemaal is afgekoeld (ong. halve dag).
Succes!

ing

• Full Member
« Reactie #20 Gepost op: juli 12, 2010, 18:28:31 »
Oke dankjewel! Dan ga ik het zo proberen, ben benieuwd!

bloemetje

• Sr. Member
« Reactie #21 Gepost op: juli 12, 2010, 18:49:09 »
 :duimen2:

miepie

• Full Member
« Reactie #22 Gepost op: juli 12, 2010, 19:30:34 »
Ik heb geen speciaal glutenvrij programma op mijn machine maar heb een programma gekozen die 1 keer flink kneed en 1 keer maar kort om eventuele zaadjes er door te mengen. (zogenaamd sandwich programma) Dan lang rijzen en dan bakken. Hij doet er 3 uur over.
Ik denk inderdaad dat het vooral komt omdat het een kleinere hoeveelheid is en de machine dat gewoon beter aan kan.

Ik laat hem maar een uurtje afkoelen en dan is hij zooo lekker.  :duimop:

miepie

• Full Member
« Reactie #23 Gepost op: juli 12, 2010, 19:31:59 »
o ja en ik help ook altijd in het begin een beetje met mengen. Gewoon voorzichtig met een plastic lepel langs de kanten het nog niet goed gemengde deeg naar beneden duwen.

Myrquin

• Gold Member
« Reactie #24 Gepost op: juli 12, 2010, 19:39:47 »
Wij bakken hier al tijden mee.(sinds ah het in haar assortiment heeft).
Eigenlijk precies zoals het op de verpakking staat. dus 450 gr meel, 450 water en gist. Alleen vanwege een te laag broodje doen wij er steeds meer gist in. Wat mij een beetje tegenstaat./ Ik zal het eens op jou manier gaan proberen.
Ze moet ook extra eiwitten vanwege een te laag gewicht en te weinig eiwitten inname, dus dat komt goed uit.
Wij kopen overigens tegenwoordig de meergranen versie. Heerlijk met allerlei pitjes en het lijkt volgens dochterlief erg op ;ons' brood.
Moeder van Q(08-01-01), M(23-08-02)en K(23-07-2009). Sinds november 2007 bekend dat M coeliakie heeft. K heeft ook het gen en deed mee met het prevent CD onderzoek.

Myrquin

• Gold Member
« Reactie #25 Gepost op: juli 12, 2010, 19:40:34 »
Wij doen het overigens in een 'normale' bbm en dan kies ik voor het korte prgramma.(1 uur 20)
Moeder van Q(08-01-01), M(23-08-02)en K(23-07-2009). Sinds november 2007 bekend dat M coeliakie heeft. K heeft ook het gen en deed mee met het prevent CD onderzoek.

bloemetje

• Sr. Member
« Reactie #26 Gepost op: juli 12, 2010, 23:00:29 »
He Miep, kijk uit met te vroeg aansnijden. Door het eiwit wordt het brood vrij luchtig. Als je te vroeg gaat snijden, duw je het in elkaar als het nog warm is. Misschien met een elektrisch broodmes..., maar daar heb ik nog geen ervaring mee. Ik hoor het wel van jullie!

Myrquin

• Gold Member
« Reactie #27 Gepost op: juli 13, 2010, 09:32:57 »
Wij hebben een elektrisch broodmes(heerlijk werken), maar moeten ook wachten tot het afgekoeld is. Je duwt het anders evengoed in elkaar.

miepie

• Full Member
« Reactie #28 Gepost op: juli 13, 2010, 11:10:00 »
Ja klopt maar ik vind het na een uur wel genoeg afgekoeld (en kan dan niet meer wachten haha :D) en ik snij dan heel voorzichtig 2 of 3 plakjes af om direct te eten. Heerlijk met een plak kaas er op die dan nog een klein beetje smelt.
 Dan laat ik het nog verder afkoelen voordat ik de rest snij om in de vriezer te doen.

ing

• Full Member
« Reactie #29 Gepost op: juli 15, 2010, 18:58:00 »
Nou de BBM staat aan, ben benieuwd, wel een lang programma van 3u maar kon niet anders...