Auteur Topic: Kan het coeliakie zijn?  (gelezen 1854 keer)

Baer

• Newbie
  • *
Kan het coeliakie zijn?
« Gepost op: april 13, 2010, 11:59:16 »
Sinds een week kijk ik rond op dit forum. Mijn naam is Jacky en ik ben getrouwd met Alfons 45 jaar jong.
Alfons is eind augustus enkele dagen opgenomen geweest in het ziekenhuis met hartproblemen. Vanaf dat moment is hij terechtgekomen in de medische mallemolen. Sinds acht weken weten we dat hij flinke bloedarmoede heeft. Een ijzertekort. Hij heeft nu al twee keer een ijzer infuus gehad. Vorige week dinsdag heeft hij een gastroscopie onderzoek gehad. Er zijn ook biopten genomen en de uitslag is nog niet bekend maar ik ben wel gaan zoeken op Internet. En vanaf dat moment denken we dat hij misschien wel coeliakie kan hebben. Aan komende vrijdag moet hij weer naar het ziekenhuis voor bloedonderzoek en een gesprek met de internist. Op het formulier voor het onderzoek van het bloed staat niets over coeliakie en wij vermoeden nu dat de internist, geen mdl, niet aan coeliakie denkt.
Aangezien hier ervaringsdeskundigen zitten wil ik graag weten of het terecht is dat wij aan coeliakie zitten te denken.
Hier de omschrijving van mijn man vanaf kinds af aan.

Bij de geboorte afgestaan voor adoptie. Na negen maanden pas overgedragen aan toekomstige adoptieouders in verband met een niet al te goede gezondheid en trage ontwikkeling. Heeft geen borstvoeding gehad.
Een zeer rustige en kleine baby wat een beetje apathisch overkomt.
Een zeer driftig kind. (Nu als volwassenen geen driftig mens meer.) maar kan ook heel erg rustig en in zijn eentje spelen. Is absoluut gesteld op rust.
Geen vlotte leerling maar rond wel zijn hbo opleiding af.
Alfons weet niet beter of hij is altijd heel erg moe.
Hij blijft klein nu 1,61 m en plusminus 50 kilo
Zijn tanden hebben glazuur afwijkingen.
Regelmatig aften in zijn mond
Regelmatig huiduitslag met jeukende rode bultjes. Deze rode bultjes komen voor op bil, borstkas en armen. Reageert ook allergisch op wasmiddel en sommige medicijnen.
Pijn in allerlei gewrichten maar vooral in zijn handen. Zijn duim gewricht rechts is wit en dik maar een reuma factor wordt niet in het bloed gevonden. Het gewricht voelt ook niet warm aan. Volgens huisarts lijkt het wel op reumatische klachten.
Vergrote prostaat en geen krachtige straal bij het plassen ondanks medicijngebruik hiervoor.
Moet zeer veel boeren en de medicijnen hiervoor werken niet afdoende en is ermee gestopt op advies van arts.
Flinke bloedarmoede

Er zijn's

Lieske

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
  • Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
Re:Kan het coeliakie zijn?
« Reactie #1 Gepost op: april 13, 2010, 14:33:03 »
Hallo Jacky  :welcome  hoewel mijn zoon niet dezelfde symptomen heeft als jouw man heeft hij wl de jeukende huiduitslag,mijn zoon heeft nl Dermatitis Herpetiformis(Coeliakie van de huid)en kan ook heel veel dingen niet verdragen waaronder k wasmiddelen en medicijnen.
Moeder van Marcel(1976) en Mark(1985).Marcel heeft Coeliakie van de huid(Dermatitis Herpetiformis) en heeft een stofwisselings ziekte en mag geen pinda's,noten,gluten,koemelk,eieren, ve-tsin,chocolade,boekweitmeel,soja enz.

yvonnezet

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kan het coeliakie zijn?
« Reactie #2 Gepost op: april 13, 2010, 17:29:50 »
 :welcome
Moeder van Susanne(14-10-1998) en Isabelle(27-11- 2000). Bij Isabelle in maart/mei 2006 veel antistoffen gluten in bloed. In juni 2006 biopt, geen afwijkingen. Toch op glutenvrij dieet. Sinds okt 2006 ook tarwezetmeelvrij en in januari 2007 definitief coeliakie vastgesteld na kleuring van biopt.