Auteur Topic: Peanut Butter Cookies  (gelezen 2708 keer)

glutenvrije mama

• Jr. Member
  • **
  • Geslacht: Vrouw
Peanut Butter Cookies
« Gepost op: maart 29, 2010, 10:02:19 »
Onderstaand recept vond ik op internet. Op youtube.com zijn zelfs instructiefilmpjes te vinden voor deze koekjes.
Heb ze dit weekend gebakken met mijn kinderen, ze zijn erg makkelijk te maken en lekker!

Gluten Free Peanut Butter Cookies
240 gr pindakaas
240 gr suiker
1 ei
1 theelepel bakpoeder
1 theelepel Xanthangom (optie)

Verwarm de oven voor op 175 graden.
Meng de ingrediŽnten.
Vorm er balletjes van, leg op bakplaat en druk een beetje plat met een vork.
Bak 15-20 minuten tot ze goudbruin zijn. Laten afkoelen en smullen maar. Enjoy!
Mijn zoon (oktober 2005) heeft coeliakie, mijn moeder trouwens ook. Bij zoon diagnose en gv dieet sinds februari 2008, moeder diagnose en dieet vanaf 2009.
Ik schrijf een weblog: http://glutenvrijemama.nl

Annikka

• Gold Member
Re:Peanut Butter Cookies
« Reactie #1 Gepost op: maart 29, 2010, 21:33:15 »
Lijkt me lekker. Ik zal het ei weg moeten laten, maar zal er een scheutje sojamelk of een halve rijpe, geprakte  banaan door kunnen doen.
Geen officiŽle diagnose voor coeliakie. Ik eet glutenvrij sinds februari 2010. Ik verdraag ook geen soja, suiker, dierlijke melkproducten en veel E nummers. Ik heb naast glutenproblemen, chronische vermoeidheid en astma. Bij periodes heb ik last van reuma en fybromyalgie.

-aatje-

• Gold Member
  • van zaadje tot bloem
« Reactie #2 Gepost op: april 10, 2010, 23:54:02 »
lijkt me lekker,maar ik heb 3 verschillende filmpjes bekeken op youtube,en daar gebruiken ze allemaal ook bloem in het recept,die we natuurlijk kunnen vervangen voor glutenvrij meel,maar in jouw recept gaat er maar 1 theelepel bakpoeder in,ben je de meel soms vergeten?? ;)
coeliakie sinds 12 april 2007,marsh 3c

ťťneiige tweelingzus van Ceetje,ook hier op het forum

glutenvrije mama

• Jr. Member
  • **
« Reactie #3 Gepost op: april 12, 2010, 08:56:20 »
Nee hoor, dit is echt het recept. Ze kruimelen wel een beetje. Het fijne aan dit recept vind ik dat je het ook aan niet gv kennissen kan geven, je hebt er niks speciaals voor nodig.
Als je GF peanut butter cookies googelt of intypt op You tube vind je dit recept waarschijnlijk wel (GF voor gv...). Sowieso zij er erg veel leuke Amerikaanse sites met GF recepten op internet:
www.gfcooking.com, www.glutenfreegirl.com en nog veel meer.
Mijn zoon (oktober 2005) heeft coeliakie, mijn moeder trouwens ook. Bij zoon diagnose en gv dieet sinds februari 2008, moeder diagnose en dieet vanaf 2009.
Ik schrijf een weblog: http://glutenvrijemama.nl

BakkerBart

• Gold Member
« Reactie #4 Gepost op: april 12, 2010, 09:10:43 »
eigenlijk eet je dus gewoon gebakken pindakaas :D

Lieske

• Gold Member
  • Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
« Reactie #5 Gepost op: april 12, 2010, 09:12:55 »
lijken me wel erug lekkellll  :P
Moeder van Marcel(1976) en Mark(1985).Marcel heeft Coeliakie van de huid(Dermatitis Herpetiformis) en heeft een stofwisselings ziekte en mag geen pinda's,noten,gluten,koemelk,eieren, ve-tsin,chocolade,boekweitmeel,soja enz.