Auteur Topic: Vermoeid en vaak ziek  (gelezen 5481 keer)

JJelle

• Newbie
  • *
Vermoeid en vaak ziek
« Gepost op: januari 04, 2010, 23:19:37 »
Hey!

Tijdje terug (Maart 2009) is er bij mij glutenallergie geconstateerd, in erger vorm.
In het begin ging het goed met me energie door het dieet.
Helaas is het sinds 2 maanden zeer snel weer bergafwaarts gegaan ermee. Ik heb pfeiffer gehad een aantal jaren geleden en voel me nu weer net zo futloos en energieloos als toen :(
Ik pak ook alles op wat in de lucht zit qua griep enzo. Ik heb deze maand een bloedonderzoek en denk dat daar wel zal uitkomen dat ik een aantal stoffen tekort heb in me lichaam.
Hoe zit dat bij jullie? Hebben jullie hier ook last van?

Groeten Jelle

Marrianne

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
  • 'k hoop veel op te steken!!!
Re:Vermoeid en vaak ziek
« Reactie #1 Gepost op: januari 05, 2010, 13:17:40 »
Eet je ook al tarwezetmeel vrij?
Anders zou je dat ook nog kunnen proberen.
Ook zijn sommige coeliaken supergevoelig voor ook maar het kleinste spoortje van gluten en kunnen om die reden bv. ook geen glucose gemaakt van tarwe verdragen, dat zou je ook nog uit kunnen proberen te zoeken.

Moeder van Patrick (13 jaar), weet sinds begin maart 2005 dat hij glutenvrij moet. Heeft hiernaast CGD (een afweerstoornis).

Ellie

• Gold Member
« Reactie #2 Gepost op: januari 05, 2010, 14:19:10 »
Hoi Jelle,

Wat Marrianne zegt over tarwezetmeel is een erg goede tip, daar hebebn meer mensen last van, waaronder ondergetekende.

Krijg je trouwens wel genoeg energie binnen uit je voeding, en voornamelijk je brood? Ik doe zelf fanatiek aan sport, en merk dat ik niet genoeg energie uit mijn glutenvrije brood haal. Dat is net witbrood en een slappe hap.  Ik ben vaak erg hongerig en futloos, vandaar dat ik aan het experimenteren met hoogwaardige glutenvrije granen zoals boekweit en teff.
()_()
(^.^)
'(")(")'

anitavh

• Jr. Member
  • **
« Reactie #3 Gepost op: januari 05, 2010, 21:10:21 »
Bij mij is febr 09 coeliakie ontdekt en het heeft best wel een poos geduurt voordat ik me beter ging voelen en toen ik me eindelijk eens beter voelde kreeg ik een fikse verkoudheid wat uiteindelijk astma bleek te zijn, toen dat zo'n beetje onder controle was kreeg ik een kaakabces waar ik heel veel pijn van heb gehad en 3 weken heeft geduurt voordat dit eens wat beter ging, maar toen was ik dus door 2 hele zware antibiotica keren weer terug bij af met mijn darmen en dit is 2 maamden verder nog steeds niet hersteld, heb nu ook weer een fikse verkoudheid en zo gaat het maar door.
Ze kunnen in mijn bloed niets geks terug vinden, de waardes zitten net allemaal goed, dus ook daar kan het niet aanliggen. Dus ook geen idee waar dat het aan ligt.
Groetjes ANita
Op 2 februari 09  diagnose coeliakie na darmbiopt.

lies merceij

• Global Moderator
  • Gold Member
« Reactie #4 Gepost op: januari 05, 2010, 21:26:57 »
Hoi Jelle .

Je kan eens laten onderzoeken of je b12 waarde wel goed is is dat aan de lage kant geeft dat ook die klachten  ;)
Wat Marrianne al zei over tarwezetmeel weg laten kan je ook proberen.
Sterkte.

Jij ook sterkte Anita

Vrouw van Aad: Aad is glutenvrij en tarwezetmeelvrij en  MGD vrij sinds 2003 en lactosevrij.

Juul22

• Full Member
    • Parasieten worden vaak over het hoofd gezien
« Reactie #5 Gepost op: januari 06, 2010, 11:56:44 »
Idd, ook gelijk foliumzuur en D.
Sept'07: parasieten Dientamoeba F en Blastocystis H behandeld
Apr'08: geen coeliakie
Jul'09: veel allergiŽn, op dieet
Okt'09: ziekte van Lyme, VlsE IgG, p39 IgM, p41 IgM, bloedkweek positief

JJelle

• Newbie
  • *
« Reactie #6 Gepost op: januari 07, 2010, 12:33:52 »
Tnx voor de reaties...
Dat tarwezetmeel let ik al wel een beetje op.
Verder kom ik mijn dag door met voornamelijk rijst wafels.. alleen zijn het er niet zoveel.
Ik heb gewoon geen eetlust dus dat zou ook de oorzaak kunnen zijn. En ik denk inderdaad dat ik waarschijnlijk te weinig van die vitamines in me lichaam heb..

martine_anne

• Newbie
  • *
« Reactie #7 Gepost op: januari 09, 2010, 13:38:57 »
Hoi Jelle,

Wat Ellie zegt over genoeg energie uit je voeding lijkt me een goede tip. Ik moest daar zelf ook goed op letten toen ik begon met mijn glutenvrije dieet in juli dit jaar. Vooral met teffbrood merk ik het verschil. Rijstewafels zijn erg lekker, vooral die karamelsmaak  :D, maar chocola zoals bounty's geeft wel meer energie. Ook 2 stuks fruit per dag voor de pitamientjes is wel handig.
Veel sterkte

groetjes Martine

3945

• Newbie
  • *
« Reactie #8 Gepost op: januari 15, 2010, 15:16:02 »
Hey

Ik heb sinds de zomervakantie coaliakie. Eerst ging het erg goed, maar toen ik eenmaal begon te groeien (ik heb een achterstand van ong. 2 jaar) werd ik erg moe en kon niet meer goed mee op school. Ik heb toen mijn bloed laten testen en daaruit bleek dat ik bloedarmoede had. Misschien is dit ook wel bij een van jullie het geval! ;)

Pascale