Auteur Topic: pseudo-kroep  (gelezen 3230 keer)

Keon mama

• Full Member
  • Geslacht: Vrouw
pseudo-kroep
« Gepost op: maart 10, 2010, 08:59:43 »
Afgelopen nacht veel wakker geweest, Keon had weer eens een pseudo-kroep aanval.
Dit heeft hij al regelmatig vanaf zijn 2e verjaardag. Nu lees is vaak dat veel dingen samenhangen met coeliakie, zou pseudo-kroep er ook mee te maken hebben? Hebben jullie kinderen het wel eens?
Chantal, mama van Keon (6-1-03) en Tika (3-1-06), Keon heeft in augustus 2008 de diagnose coeliakie gekregen, in juli 2011 is gebleken dat de diagnose onjuist was. Wij zijn nu weer een glutenvol gezin.

bloemetje

• Sr. Member
Re:pseudo-kroep
« Reactie #1 Gepost op: maart 10, 2010, 13:28:24 »
Ons zoontje van 4 heeft coeliakie. Hij heeft wel asmatische bronchitis, wat waarschijnlijk komt door coeliakie. Maar sinds hij op dieet is, gaat het heel goed. Zonder medicijnen.
Heeft in al die 4 jaar maar 2 keer een aanval gehad wat lijkt op pseudo-kroep. Wij zien dit bij hem persoonlijk los van de coeliakie. Bij hem tijdens een verkoudheid.
Maar er zijn zoveel bijkomende verschijnselen. Bij elk kind weer anders.
Laat hem testen als je zekerheid wilt. Veel sterkte!!

jerlet/Demi

• Gold Member
  • mijn glutenvrije meisje
« Reactie #2 Gepost op: maart 10, 2010, 13:36:40 »
Demi heeft het nooit gehad. Sterkte met Keon.
Groetjes Nicolette, moeder van Demi (geboren 4 0kt 2002)die sinds mei '04 coeliakie heeft en een dochter (juni '04) en een zoontje (juli '06) beide zover bekend geen coeliakie.

yvonnezet

• Gold Member
« Reactie #3 Gepost op: maart 10, 2010, 15:16:17 »
Isabelle van mij heeft het ook nooit gehad, maar Susanne wel, maar zij heeft geen coeliakie.
Moeder van Susanne(14-10-1998) en Isabelle(27-11- 2000). Bij Isabelle in maart/mei 2006 veel antistoffen gluten in bloed. In juni 2006 biopt, geen afwijkingen. Toch op glutenvrij dieet. Sinds okt 2006 ook tarwezetmeelvrij en in januari 2007 definitief coeliakie vastgesteld na kleuring van biopt.

nadia en john

• Newbie
  • *
  • Ik met mijn oudste zoon
« Reactie #4 Gepost op: maart 10, 2010, 22:28:40 »
Hallo,

wij tobben al meer als een jaar met benauwdheids klachten bij mijn zoon van 3.

Ze weten niet wat het s. Nu zijn ze zijn bloed aan het onderzoeken op glutenallergie. Het kind heeft een dikke opgezette buik en veel buikpijn is veel moe en ziet erg wit, ook heeft hij met regelmaat dat hij moet overgeven en diaree en rare ontlasting.

Er gaat voor mij een wereld open hier op het forum, ik wist niet dat het allemaal met elkaar in verbindign stond.

morgen heeft de kinderarts mij weer aan de telefoon.

Keon mama

• Full Member
« Reactie #5 Gepost op: maart 11, 2010, 08:54:34 »
het ergste is achter de rug, afgelopen nacht nog wel een pseudo kroepig iets, maar gelukkig veel minder. Keon klinkt daarna wel altijd een paar dagen erg schattig, helemaal hees. Hij wil zelf perse naar school, dat is altijd een goed teken denk ik dan maar.
ik was met name benieuwd of het met de coeliakie te maken had of dat het gewoon los daarvan staat.
Chantal, mama van Keon (6-1-03) en Tika (3-1-06), Keon heeft in augustus 2008 de diagnose coeliakie gekregen, in juli 2011 is gebleken dat de diagnose onjuist was. Wij zijn nu weer een glutenvol gezin.

jerlet/Demi

• Gold Member
  • mijn glutenvrije meisje
« Reactie #6 Gepost op: maart 11, 2010, 09:07:23 »
Gelukkig dat het weer wat beter met hem gaat.
Groetjes Nicolette, moeder van Demi (geboren 4 0kt 2002)die sinds mei '04 coeliakie heeft en een dochter (juni '04) en een zoontje (juli '06) beide zover bekend geen coeliakie.

* astrid *

• Gold Member
« Reactie #7 Gepost op: maart 11, 2010, 20:54:20 »
onze dochter heeft door een iga defficientie overgevoelige slijmvliezen, toeval dat ze coeliakie heeft trouwens, maar je darm is natuurlijk een groot slijmvlies, ze heeft ook flinke last van astma en een paar keer kroep gehad
naŽll: 20-11-2007<br />julynn: 20-09-2009<br /><br />- gestrand -

bloemetje

• Sr. Member
« Reactie #8 Gepost op: maart 11, 2010, 21:02:21 »
Hoi Astrid,
Even een vraagje;
Een Iga defficientie, wat is dat? Staat dat weer los van coeliakie?

* astrid *

• Gold Member
« Reactie #9 Gepost op: maart 11, 2010, 21:04:08 »
joeps, dat is een stofje in je afweer wat je kunt missen... bij coeliakie word een bepaalde soort IGA gemeten als zijne "antistoffen" bij haar zijn dus alle slijmvliezen gevoelig...

1 op de 1000 kinderen ( zoiets was het ) heeft voor het 5 jaar een "verlaagt" iga waardoor ze veel kwakkelen ( van die kinderen die standaard een snotneus en kuchje hebben zeg maar ) opzich niet heel bijzonder maar wel iets om misschien eens op te letten????????
naŽll: 20-11-2007<br />julynn: 20-09-2009<br /><br />- gestrand -

Lieske

• Gold Member
  • Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
« Reactie #10 Gepost op: maart 11, 2010, 21:09:28 »
klopt,dat had mijn zoon als kind ook.
Moeder van Marcel(1976) en Mark(1985).Marcel heeft Coeliakie van de huid(Dermatitis Herpetiformis) en heeft een stofwisselings ziekte en mag geen pinda's,noten,gluten,koemelk,eieren, ve-tsin,chocolade,boekweitmeel,soja enz.

bloemetje

• Sr. Member
« Reactie #11 Gepost op: maart 11, 2010, 21:11:22 »
Oke, zo worden we weer wat wijzer.
Dit omdat ons zoontje al lange tijd met klachten liep, vanaf tweede jaar. Uiteindelijk kreeg hij asmatische bronchitis erbij.
Sinds kort weten we dat hij coeliakie heeft en volgens de kinderarts kon dit het gevolg zijn van de coeliakie waar hij al langere tijd, onbehandelt, mee liep.

Keon mama

• Full Member
« Reactie #12 Gepost op: maart 11, 2010, 23:43:57 »
keon had het vroeger (nou ja, hij is pas 7) ook, nadat we begonnen zijn met het dieet anderhalf jaar geleden leek het voorbij met de aanvallen van kroep. Daarom vond ik het zo jammer dat het weer terug kwam, het was weer net als de allereerste aanval, ouders van kroepkids weten dan wel wat ik bedoel, ik had ook altijd begrepen dat kinderen hier overheen groeien...
wie weet volgend jaar

yvonnezet

• Gold Member
« Reactie #13 Gepost op: maart 12, 2010, 08:38:29 »
Volgens mij groei je er inderdaad overheen, tot een bepaalde leeftijd zeggen ze kan je het krijgen..... weet even niet meer precies de leeftijd. Weet nog wel dat mijn oudste al over die grens was, dus de huisarts stond er wel van te kijken.
Moeder van Susanne(14-10-1998) en Isabelle(27-11- 2000). Bij Isabelle in maart/mei 2006 veel antistoffen gluten in bloed. In juni 2006 biopt, geen afwijkingen. Toch op glutenvrij dieet. Sinds okt 2006 ook tarwezetmeelvrij en in januari 2007 definitief coeliakie vastgesteld na kleuring van biopt.

marian

• Newbie
  • *
« Reactie #14 Gepost op: maart 12, 2010, 08:47:46 »
Mijn dochter heeft ook nog steeds af en toe een aanval van pseudo-kroep, zij is inmiddels negen jaar...
De laatste keer heb ik de huisarts opgebeld en toen was er een vervanger, die zei dat ze er eigenlijk al te oud voor is en dus moest ze langs komen. Hij stond er heel van te kijken, maar hij moest mij toch gelijk geven. Ik heb eigenlijk nooit de link gelegd met coeliakie, dit weten we ook pas sinds december hoor ;)
Moeder van Dennis (23-04-1998) en Lisanne (07-12-2000) Lisanne kreeg in december 2009 de diagnose coeliakie.