Auteur Topic: tarwe en lactose intolerantie/allergie  (gelezen 4265 keer)

Yinthe

• Newbie
  • *
tarwe en lactose intolerantie/allergie
« Gepost op: maart 10, 2010, 14:46:43 »
Hoi, ik ben een mama van 2 dochtertjes (3 en Yinthe 1,5 jaar). Bij de jongste is afgelopen week zowel tarwe als lactose allergie geconstateerd.

Ik ben gastouder van een meisje, zij heeft coeliakie en haar moeder verwees me naar dit forum.

Ik kom erachter dat ik het fijn vind om wat te schrijven over Yinthe, omdat er in de reguliere geneeskunde slecht naar mijn moeder gevoel is geluisterd. Ik heb hier geloof ik wel wat aan over gehouden. Ook omdat vrienden van ons gingen twijfelen aan mijn waarheid. Au...

Ons dochtertje werd vorige maand moeizaam doorverwezen (door huisarts) naar het ziekenhuis vanwege uitdroging, ook al had de cb arts ons dit geadviseerd, zeker doordat onze dochter daarbij slecht groeit en altijd dunne ontlasting heeft.
Eenmaal in het zh aangekomen werd ons verteld dat ze (kinderarts) allerlei onderzoeken gingen doen naar CF, paracieten en Coeliakie. Alle uitslagen waren negatief. Men vermoedde dat het aan mijn borstvoeding lag en adviseerde mij hiermee te stoppen omdat het niet eiwitrijk genoeg was. Ik heb informatie ingewonnen hierover bij dietist en 2 lactatiedeskundigen. Zij waren het niet eens met de artsen en gaven aan dat ik mijn gevoel moest volgen. Dus ging door met bv, en gaf andere eiwit rijke produkten extra (in overleg met dietist).

Vorige week afspraak in het zh. Werd ons verteld dat er niets met Yinthe aan de hand is. Er werd niet naar ons verhaal geluisterd en naar de zorgen die we ons maken over haar gezondheid: dunne, zure ontlasting, bleekzien, timide, slecht slapen en hevige buikkrampen (metname 's nachts).  Ook weigerde de arts verder onderzoek te doen naar coeliakie en lactose, toen ik hier naar vroeg.
Toen ik thuis kwam heb ik meteen op internet gezocht naar alternatieven, waar zou ik spoedig heen kunnen om erachter te komen welke voedselallergie Yinthe heeft?
Bij de bioresonantietherapeut konden we de dag erna terecht en zijn inmiddels begonnen met aangepast eten. Helaas kon ik niet mee, want die arts scheen heel prettig te hebben geluisterd.

Ervaren jullie ook dat je soms tegen muren aanloopt en dat er soms wordt getwijfeld aan je moeder/vadergevoel?
Hoe gaan jullie daar mee om? Zeker als dit al vaker is gebeurd?

Heeft iemand ervaring met de combinatie van lactose en tarwe (gluten) intolerantie? Heeft iemand nog leuke recepten of andere tips?

Ik hoor het graag, groetjes...

Adreg50

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
  • Lachen is gezond
Re:tarwe en lactose intolerantie/allergie
« Reactie #1 Gepost op: maart 10, 2010, 15:35:44 »
Hallo Yinthe, :welkom :leuk :cf2: Neem eens een kijkje in het recepten archief daar staan heel veel lekkere dingen in die ze wel mag hebben. Er is niet altijd begrip voor dit dieet,maar ze kennen het ook niet en dat kan je ze niet kwalijk nemen. Natuurlijk loopt iedereen wel eens een keer tegen een muur op vooral in het begin, maar als ze eenmaal begrip hebben wat er aan de hand is gaat het vanzelf beter. Heel veel succes met het volgen van het dieet.
Sinds januari 2004 coeliakie gediagnostiseerd.

Ajta

• Gold Member
« Reactie #2 Gepost op: maart 10, 2010, 15:40:24 »
 :welkom2 :leuk
Wat jammer, dat je in het ziekenhuis niet serieus bent genomen. Omdat een tarwevrij dieet levenslang is (dat neem ik tenminste aan?), zou ik toch wel een officiŽle diagnose willen hebben. Kun je geen second opinion vragen, maar dan in een ander ziekenhuis?
Succes ermee!
Coeliakie sinds februari 2008

SR

• Jr. Member
  • **
« Reactie #3 Gepost op: maart 10, 2010, 16:22:42 »
hť Judith,

Wat goed om hier je verhaal te doen :duimop:
Je zult veel aan het forum hebben, ik kijk er dagelijks op.

groetjes,
Sandra
dochterje van 4 jaar(okt 2007) met coeliakie (jan 2009 geconstateerd)subtotale vlakatrofie. Nu gaat het supergoed en geen antistoffen meer in het bloed (okt.2010). Vader positief HLA DQ2, ik HLA DQ8 pos. en zoontje (5jr) HLA DQ2 positief.

Lieske

• Gold Member
  • Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
« Reactie #4 Gepost op: maart 10, 2010, 17:39:38 »
Hallo Judith  :welkom2 :welcome
Moeder van Marcel(1976) en Mark(1985).Marcel heeft Coeliakie van de huid(Dermatitis Herpetiformis) en heeft een stofwisselings ziekte en mag geen pinda's,noten,gluten,koemelk,eieren, ve-tsin,chocolade,boekweitmeel,soja enz.

yvonnezet

• Gold Member
« Reactie #5 Gepost op: maart 10, 2010, 18:52:38 »
 :welcome
Zou inderdaad voor een second opinion gaan.
Moeder van Susanne(14-10-1998) en Isabelle(27-11- 2000). Bij Isabelle in maart/mei 2006 veel antistoffen gluten in bloed. In juni 2006 biopt, geen afwijkingen. Toch op glutenvrij dieet. Sinds okt 2006 ook tarwezetmeelvrij en in januari 2007 definitief coeliakie vastgesteld na kleuring van biopt.

Teigertje

• Sr. Member
« Reactie #6 Gepost op: maart 10, 2010, 19:10:03 »
Hallo

Ik herken je verhaal goed. Wij hadden ook het gevoel dat we niet serieus genomen werden en dat het op psychische klachten werd gegooid.
Nu worden we gelukkig wel serieus genomen, maar we zijn wel al 2,5 jaar bezig met onze meidne.
Wij weten nog niet wat ze mankeren, maar ik ga zeker eens kijken op zo'n arts op internet wat je zei. Kijken of hij erachter kan komen bij onze meiden.
Ik zou het zeker ook wel via het reguliere circus uit laten zoeken, want dan kan je in aanmerking komen voor vergoeding via de belastingdienst e.d.

Veel succes in ieder geval.

MvA

• Jr. Member
  • **
« Reactie #7 Gepost op: maart 10, 2010, 19:26:33 »
Hoi Yinthe,
Je verhaal is heel herkenbaar! Kijk maar eens bij mijn eerdere berichtjes.
Wij worden ook niet serieus genomen in het algemene ziekenhuis. Na een 3e opinie zijn wij zelf begonnen met het weglaten van gluten (het water stond me aan de lippen). Het gaat nu super met onze jongste. Ze heeft nog wel mindere dagen, maar vaak kan ik dan toch een foutje in het dieet terug vinden.
Lactose foutjes kun je heel gemakkelijk herleiden....je neus vertelt het je hihi.

Bekijk dit forum maar goed...er is ook een onderdeel met lactose+glutenvrij....mocht je vragen hebben, stel ze gerust.

En dat van die fam. laat dat van je schouders glijden....richt je energie op mensen, die wel willen luisteren. Jij bent het die 's nachts op zit. Niets is gekmakender (wat een woord)!

Sterkte en blijf bij je eigen gevoel!! Volgens mij zou iemand kunnen promoveren op onze verhalen...mijn oudste dochter wil dokter worden, wie weet  ;)

Succes....mocht je de energie nog hebben, vraag dan wel eerst een 2e opinie. Met een diagnose is het dieet volgens mij gemakkelijker te verdedigen (vol te houden), naar je omgeving en vooral naar jezelf en je kind.
Dochter (2005) LV sinds nov 08 en GV/eivrij sinds okt 09
Sinds 15 juli 2011 glutenbelasting
DQ2-positief

bloemetje

• Sr. Member
« Reactie #8 Gepost op: maart 10, 2010, 20:43:44 »
Ook wij werden door de kinderarts teruggestuurd naar onze huisarts notabene, omdat hij na 1,5 jaar onderzoeken niet kon vinden wat ons zieke ventje (4) mankeerde. Ten einde raad. Dacht dat het tussen m'n oren zat.
Zelf een andere kinderarts aangevraagd. Uitgebreid bloedonderzoek. Uitslag na 3 dagen bekend. Een biopsie ter bevestiging; coeliakie (nu ook lactosevrij).

Volg echt je moedergevoel!! Veel sterkte!

Yinthe

• Newbie
  • *
« Reactie #9 Gepost op: maart 14, 2010, 22:41:43 »
Bedankt voor de welkoms"woorden"...
Vervelend dat het voor sommigen vergelijkbaar verhaal is. Je gunt natuurlijk iedereen en metname de kinderen het beste.
Ik zal nog vaak op dit forum te vinden te zijn en zal gauw wat recepten gaan gebruiken. Nogmaals bedankt.

Groetjes