Auteur Topic: Getuigenis  (gelezen 6178 keer)

Ajta

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
Re:Getuigenis
« Reactie #15 Gepost op: februari 17, 2010, 17:43:13 »
Halleluja!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik heb ooit een cursus "humor op de werkplek" gehad (vreselijk saai trouwens). Daarin werd uitgelegd dat kanker kan genezen door humor. Gewoon veel lachen, dat had een Amerikaan ergens beschreven. In die periode had een van mijn kinderen kanker en ik ben toen helemaal uit mijn dak gegaan tegen de docent. "Maar ja, die man heeft dat echt geschreven" zei hij nog. Ja, je kunt alles wel opschrijven. Maar dat hoeft dan niet automatisch te kloppen he. Dat geldt natuurlijk ook voor wat mensen zeggen...
die man schrok trouwens wel heel erg. Hij heeft het vast nooit meer ergens verteld :D
Coeliakie sinds februari 2008

Angela2389

• Jr. Member
  • **
  • Waar een wil is, is een weg!
« Reactie #16 Gepost op: februari 17, 2010, 19:22:58 »
Ja lekker he zulke uitspraken!

Maar betreft dit meisje, ik snap uberhaupt niet dat je het aandurft om het risico te nemen om meteen naar de MC Donalds te gaan om je vol te proppen met gluten :S. Zoiets probeer je toch eerst rustig out?
Sinds januari 2007 gluten- en lactose vrij. Vanaf september 2007 alleen nog maar glutenvrij.

Ajta

• Gold Member
« Reactie #17 Gepost op: februari 17, 2010, 19:32:12 »
Wat me nu pas opvalt, zijn die mensen die bij de "genezing" op de eerste rij zitten met hun handen in de lucht en op hun hoofd. Zouden die de ziekte op dat moment ontvangen hebben? :D

Angela2389

• Jr. Member
  • **
  • Waar een wil is, is een weg!
« Reactie #18 Gepost op: februari 17, 2010, 20:53:35 »
Haha, ja al die mensen hebben zich opgeofferd voor dit meisje en ieder persoon is nu 1 dag in de week intolerant voor gluten.
Sinds januari 2007 gluten- en lactose vrij. Vanaf september 2007 alleen nog maar glutenvrij.

Ajta

• Gold Member
« Reactie #19 Gepost op: februari 17, 2010, 22:26:02 »
 :D :D

Heleen-tjuh

• Full Member
  • Sinds nov. 09 coeliakie na biopt en bloedonderzoek
« Reactie #20 Gepost op: februari 18, 2010, 06:57:48 »
t
Dochter (2011) ook coeliakie. Januari 2014 vastgesteld. Antistofwaarde van 128.

Heleen-tjuh

• Full Member
  • Sinds nov. 09 coeliakie na biopt en bloedonderzoek
« Reactie #21 Gepost op: februari 18, 2010, 06:58:28 »
.
Dochter (2011) ook coeliakie. Januari 2014 vastgesteld. Antistofwaarde van 128.

Adreg50

• Gold Member
  • Lachen is gezond
« Reactie #22 Gepost op: februari 18, 2010, 09:17:58 »
Dan waren er ook geen zieken meer als het waar is. :?
Sinds januari 2004 coeliakie gediagnostiseerd.

soezepoes

• "Soes"-chef
  • Administrator
  • Gold Member
  • Don't worry, be happy !
    • Coeliakieforum
« Reactie #23 Gepost op: februari 18, 2010, 10:11:50 »
En als het echt werkt! waarom bieden artsen het dan niet aan :/

Omdat het niet werkt.
Mijn lief T. heeft al 33 jaar coeliakie.

Ik voeg zelf nooit zout toe aan het eten en vermeld het daarom ook nooit in recepten. Houd daar dus rekening mee en voeg het naar eigen smaak toe.

Kijk voor mijn recepten ook op http://kookdewereldrond.blogspot.nl

margrieta

• Sr. Member
  • sinds sept 2009, gluten, melk en sojavrij.
    • http://harmamargrieta.wordpress.com/
« Reactie #24 Gepost op: februari 18, 2010, 18:43:40 »
ja maar wat had ze nu gewone voedselallergien of coeliakie? Er stond wel in beeld voedselallergie/coeliakie maar ik heb haar dat woord niet horen uitspreken. Ik geloof wel dat spontane genezingen mogelijk zijn, of je nu naar Jomanda gaat, of het een gebedsgenezer is, de 'hogere macht' , mits het om aandoening gaat die het lichaam zelf kan genezen. Er zijn heel veel ziektes die vanzelf komen en ook weer vanzelf overgaan Ziekte van Crohn bijvoorbeeld, kan heel heftig zijn en soms ook jaren weg zijn en zomaar weer terugkomen.

Zelfde eigenlijk als het placebo effect.

Voedselallergien zijn toch aandoeningen die je soms als kind hebt en later weer kunnen verdwijnen.

Coeliakie is geen aandoening die het lichaam zelf kan genezen, voor zover mij bekend.

En op het filmpje zag je ook dat ze jong was, misschien heeft ze wel coeliakie maar is ze nu een poosje klachtenvrij door de leeftijd en komt het later toch weer terug.

Coeliakie genezen hoe dan ook daar geloof ik niets van, maar dat soms door een sterk geloof of overtuiging van mensen dingen sterk kunnen veranderen daar geloof ik wel.

Ik heb zelf jarenlang aan haptonomie gedaan en zelf ook een opleiding gevolgd. Klachtenpatronen en hoe je je klachten ervaart hangt vaak ook samen met hoe je lichaam aanwezig bent. Ben je vooral in je kop ermee bezig of sta je stevig met de voeten op de grond. Door iemand naar het zieke stuk van zijn lijf te brengen is hij of zij ook meer "aanwezig" in dit gebied. Gevolg alle lichaamsfunctie zullen weer optimaler gaan werken dus minder klachten. Wie niet in zijn buik "aanwezig" is,  zal sneller buikklachten hebben dan wie er met zijn gevoel wel is.
Ik wil hier niet mee suggereren dat je coeliakie zou kunnen genezen of voorkomen oid. Wel geloof ik dat ook haptonomie wel bij kan bijdragen aan een sneller herstel als je de oorzaak (gluten) weghaald.
"As the sense of identity shifts from the imaginary person to your real being as presence awareness, the life of suffering dissolves like mist before the rising sun