Auteur Topic: Coeliakie en BSO  (gelezen 8140 keer)

* astrid *

• Gold Member
  • Geslacht: Vrouw
Re:Coeliakie en BSO
« Reactie #15 Gepost op: februari 05, 2010, 22:06:19 »
hier op het kdv kun je de dieet voeding declareren tot het bedrag dat gelijk staat aan normale voeding... is normale voeding BIJVOORBEELD 1 euro per fles, en onze voeding 3 euro per fles, krijg je 1 euro per fles terug van hun, als je zelf het eten meegeeft.

eignelijk vind ik het niet vervelend dat ik alles zelf mee geef... heb er nooit zo bij stil gestaan eigenlijk voor wie die meer kosten zijn... als ze thuis eet moet ik dr boterhammen en beleg ook betalen ;-)
naŽll: 20-11-2007<br />julynn: 20-09-2009<br /><br />- gestrand -

liesbethb

• Jr. Member
  • **
  • dochter(13/08/05) in nov.2006 diagnose coeliakie
« Reactie #16 Gepost op: februari 05, 2010, 22:36:11 »
Bij ons op school is ook opvang en zij bestellen beleg en rijstewafels. Fruit krijgt ze ook op de bso, alleen brood geven we mee.
Dochter(13/08/05): nov. 2006 diagnose coeliakie( toen 15 mnd oud) glutenvrij en tarwezetmeelvrij dieet.

celia

• Newbie
  • *
« Reactie #17 Gepost op: februari 05, 2010, 22:39:24 »
HOi
met die meerkost bedoel ik (hier in BelgiŽ krijgen we enkel een klein maand bedrag van de overheid onafhankelijk van hoeveel produkten je nodig hebt), als kinderdagverblijf moeten we aan de catering meer betalen voor een dieetmaaltijd, dit rekenen we niet aan, ook beleg ed is voorzien, enkel brood en cake (bij verjaardag) wordt gevraagd om mee te brengen. ik zie hier echt geen graten in, mijn dochter bv lust niet elk glutenvrij brood en dan zouden zij die moeite doen en mijn dochter eet er niet van, ofwel zou ik hen moeten zeggen welk brood? Maar het is en blijft een vervelende kwestie.
gr Celia

joser

• Jr. Member
  • **
« Reactie #18 Gepost op: februari 06, 2010, 14:15:59 »
Mijn zoon van 9 gaat 1 dag naar BSO. Ze krijgen daar altijd peperkoek en drinken en later op de middag fruit.
2 Weken geleden heb ik dus gemeld dat Koen glutenvrij moet. Ze hebben nu een aparte beker voor hem zodat daar geen fouten bij gemaakt worden. Op de lijst van de organisatie staan inderdaad alleen rijstewafels en dat vind Koen wel lekker, maar ik vind het zelf niet zo betrouwbaar om daar een pot jam of zo neer te zetten. Dat gaat natuurlijk altijd mis. Ik heb voorgesteld om een bus snack a jacks neer te zetten, vind hij heerlijk en dan hoeft er geen beleg op.
Ze zijn er over bezig... zouden me terug bellen... nog niets gehoord dus.
Ga deze week maar eens de leidinggevende bellen, tot die tijd geef ik het maar zelf mee.

Lopen andere moeders ook met een bakje koek/snoep zodat als hij ergens gaat spelen om 3 uur dat ik dat mee kan geven?
Josť
Koen (2000) heeft in januari 2010 te horen gekregen dat hij coeliakie heeft.

yvonnezet

• Gold Member
« Reactie #19 Gepost op: februari 06, 2010, 14:22:34 »
Isabelle heeft altijd een bakje met snoepjes in haar tas, maar die tas neemt ze alleen de ochtend mee naar school  :D Alle ouders waar Isabelle gaat spelen weten van haar dieet en hebben altijd verpakte snoepjes en drinken in huis die Isabelle mag. Anders loopt ze even mee naar huis om haar eigen spulletjes te pakken, we wonen in een dorp dus alles lekker dichtbij.
Moeder van Susanne(14-10-1998) en Isabelle(27-11- 2000). Bij Isabelle in maart/mei 2006 veel antistoffen gluten in bloed. In juni 2006 biopt, geen afwijkingen. Toch op glutenvrij dieet. Sinds okt 2006 ook tarwezetmeelvrij en in januari 2007 definitief coeliakie vastgesteld na kleuring van biopt.

liesbethb

• Jr. Member
  • **
  • dochter(13/08/05) in nov.2006 diagnose coeliakie
« Reactie #20 Gepost op: februari 06, 2010, 20:58:31 »
Bij Floor op de bso hebben ze portie bakjes jam, dus voor eenmalig gebruik. Wordt apart gesmeerd en voordat de crackers gemeerd worden. We hebben je idee dat dit goed gaat, ze klaagt niet. Verder heeft ze een trommel in de klas en bij de bso met snoepjes en koekjes. Er zijn nog een paar kindjes met allergien. De meeste ouders weten inmiddels van de intoleratie van Floor en hebben wat in huis. Anders halen we wat uit de trommel die in de klas staat. Deze vullen we gewoon regelmatig bij.
Dochter(13/08/05): nov. 2006 diagnose coeliakie( toen 15 mnd oud) glutenvrij en tarwezetmeelvrij dieet.

LAURY

• Newbie
  • *
« Reactie #21 Gepost op: februari 07, 2010, 13:43:12 »
Inmiddels heb ik ook een trommel met koekjes naar school gebracht (voor het geval dat...:-)
Bij de BSO heb ik afgelopen week alles zelf geleverd en we wachten nu op de antwoord van de directeur.

Ben heel erg benieuwd ! :roll

De juffen van de BSO (buiten dat) zijn ontzettend lief!

Yvon&Sam

• Newbie
  • *
« Reactie #22 Gepost op: februari 14, 2010, 12:25:41 »
hallo,
op de creche van mijn zoontje denken ze mee; jam, pindakaas,smeerkaas, boter, kopen ze extra in, met een grote gluten vrije sticker erop( wat ik daar achter laat,)zodat iedereen weet dat dat alleen voor Sam is.
Rijst wafels hebben ze daar, brood en koek  en ander lekkers neem ik mee.Hij heeft daar een eigen bak met deksel waar alles in bewaard wordt.
mijn dochter van 6 heeft het ook (weten we sinds een paar dagen) en dat wordt ook spannend bij de nso, en overblijf.
Voor het overblijven ga ik alles meegeven, en voor bij de nso( gastouder) ga ik afspraken maken; wat koopt zij in en wat koop ik. Wat een gedoe he?
het moeilijkste vind ik nog wat ik mee geef voor de oudste!!

maar bij beleg wat sowieso gluten vrij is kan er volgens mij best wel 1 exemplaar van een gluten vrije sticker krijgen.
gewoon vragen...
!!sterkte!!
bij Sam van 2 (2007) is sinds 7 september 2009 coeliakie geconstateerd.
Bij Daantje van 6 (2003) is sinds 12 februari 2010 coeliakie geconstateerd

pelob

• Jr. Member
  • **
« Reactie #23 Gepost op: februari 21, 2010, 21:12:18 »
Hoi
ik geef ook alles mee. Ik heb ook gedacht, verdorie.......voor een 'normaal kind' betaal je deze kosten ook niet. Maar andere kant moeten zij ook meer moeite doen om ons kind glutenvrij te laten eten en haar extra in gaten houden.
Tja zo beredeneer ik t dan maar voormezelf.
En idd zo weet je zeker dat ze de goede produkten binnen krijgt.
Bij mijn dochter (01-02-07) coeliakie vastgesteld in oktober '08. 
Mijn zoon (01-08-09) doet mee met het prevent cd onderzoek in Leiden.
Jongste zoon (23-05-2012) had een cadeautje, hij heeft het gen namelijk niet gekregen!!!

MvA

• Jr. Member
  • **
« Reactie #24 Gepost op: februari 23, 2010, 17:34:51 »
Wij geven ook alles mee voor Amy, dan weet ik zeker, dat het juiste er in gaat. Ik laat op school wel een trommeltje met traktatiespul achter, maar op de BSO vertrouw ik dat niet.
Dus Amy gaat met een heel veel trommeltjes heen. Zeker als ze ook voorschools gaat.

Wij betalen ook de volle mep. Ben er zelf nog nooit over begonnen, ben al blij als ze doen wat ik vraag. Lijkt nu beter te gaan. We hebben een zero-beleid afgesproken. Ze geven haar helemaal niets meer zelf. Nu komt Amy niet ziek meer uit de BSO.
Als ze spontaan gaan koken oid, doet Amy niet mee, dan doen we dat de volgende dag samen. Deze afspraak accepteert ze. De juf bedenkt dan wel een leuke knutsel voor haar. Amy is daar gek op.
Dochter (2005) LV sinds nov 08 en GV/eivrij sinds okt 09
Sinds 15 juli 2011 glutenbelasting
DQ2-positief

Keon mama

• Full Member
« Reactie #25 Gepost op: februari 25, 2010, 21:27:31 »
ik betaal op school de ouderbijdrage (20 euro) niet, dit omdat ik het hele jaar zelf voor het eten zorg. Eerst zeiden ze dat ik dan beter 20 euro kon betalen en bonnetjes declareren, maar dan moet ik een hele cake declareren als ze maar een plakje krijgen, dus hebben we dit als oplossing gevonden.
Iedereen blij en nu geef ik zelf de spullen mee aan Keon, wel zo veilig vind ik.
Chantal, mama van Keon (6-1-03) en Tika (3-1-06), Keon heeft in augustus 2008 de diagnose coeliakie gekregen, in juli 2011 is gebleken dat de diagnose onjuist was. Wij zijn nu weer een glutenvol gezin.

yvonnezet

• Gold Member
« Reactie #26 Gepost op: februari 25, 2010, 22:12:02 »
20 euro ouderbijdrage is niet veel.... of betalen jullie het schoolreisje zelf?
Moeder van Susanne(14-10-1998) en Isabelle(27-11- 2000). Bij Isabelle in maart/mei 2006 veel antistoffen gluten in bloed. In juni 2006 biopt, geen afwijkingen. Toch op glutenvrij dieet. Sinds okt 2006 ook tarwezetmeelvrij en in januari 2007 definitief coeliakie vastgesteld na kleuring van biopt.

Myrquin

• Gold Member
« Reactie #27 Gepost op: februari 26, 2010, 15:21:33 »
Idd, hier betalen wij ruim 70 euro per kind.
Incl schoolreisje wat gem. 20 euro kost.
Maar er gaat ook veel op aan schoolboeken, andere uitjes, e.d.
Uiteraard ook eten met kerst en pasen en de direkteur heeft mij destijds al duidelijk gemaakt dat ik dus nu zelf voor Myrthe moet zorgen.
Klonk erg hard, maar ik doe het ook liever zelf; want met  ijsjes eten had er 1 regelmevr gezegd; is glutenvrij hoor, maar uiteindelijk schraapten ze het uit de bak in horentjes en wilde haar het dan zo geven. Gelukkig zag haar juf het net op tijd en bedacht dat dat ook wel eens besmet kon zijn. grrr

Maar nee, hier ook de volle mep bij school en bso. En toch lever ik alles zelf. Nooit over nagedacht.
Moeder van Q(08-01-01), M(23-08-02)en K(23-07-2009). Sinds november 2007 bekend dat M coeliakie heeft. K heeft ook het gen en deed mee met het prevent CD onderzoek.

yvonnezet

• Gold Member
« Reactie #28 Gepost op: februari 26, 2010, 15:32:23 »
Hier betalen we Ä40,- , is incl schoolreisje. Eten met kerst kan ik declareren maar doe ik nooit voor Isabelle. Wel als ik iets voor Susanne haar klas maak en wat ik dan teveel heb ingekocht hou ik zelf  :D dan toch een beetje terug van Isabelle. Als de hele school iets met feestdagen krijgt verzorg ik dat voor de allergiekinderen en krijg het bedrag wat ik besteed terug.

Myrquin

• Gold Member
« Reactie #29 Gepost op: februari 26, 2010, 15:35:57 »
Oja wauw, jullie school doet aan een allergie moeder.
Toen ik dat destijds meldde bij onze school(van tegenwoordig dik 700 ll) lachte ze mij half uit.
Die moeten het maar uitzoeken.
Moeder van Q(08-01-01), M(23-08-02)en K(23-07-2009). Sinds november 2007 bekend dat M coeliakie heeft. K heeft ook het gen en deed mee met het prevent CD onderzoek.